MMG

70 10 0
                                    

lino : yow a/n ku sayang. aku ingatkan kau dah mampos ;)
a/n : diam ah kau-

      
"yeayyy sampai!!" jerit Youngchul apabila tiba di hadapan villa peninggalan atuk Felix.

Villa dua tingkat yang gah berdiri. Anjayyy.

Felix mengeluarkan beg pakaian dari bonet kereta. Aira nak tolong, tapi ditolak mentah-mentah oleh Felix.

Alasan? Sebab dalam perut Aira ada baby. Kononnya taknak si kecil yang belum sempurna sifatnya itu cedera.

Ya lahh. Kan doktor cakap Aira tak boleh buat kerja berat-berat. Tak elok untuk kandungan dia.

Aira mengiyakan sahaja. Dia memimpin tangan Youngchul dan berjalan masuk ke dalam villa tersebut.

Luas. Kemas. Cantik. Elegen.

"Bersihnya tempat ni" Aira bermonolog sendiri.

"Villa ni memang akan ada maid datang bersihkan. Biasanya seminggu dua kali diorang akan bersihkan villa ni" Terang Felix.

Haihh. Senangnya hidup jadi orang kaya.

Aira mengangguk-angguk mendengar penerangan dari Felix.

a/n : dalam hati tu mesti macam "tak tanya pon"
lino : kau pikir Aira tu macam kau ke?
a/n : *gasp* thats hurt

"bilik tidur?" Soal Aira mengabaikan pergaduhan antara lino dan a/n.

"awak nak tidur atas ke bawah?" soal Felix.

Maaf ye. Dalam villa ni takde istilah bawah bilik maid, atas bilik besar. Takde ye. Atuk Felix ni adil orang nya. Semua bilik sama je.

"Entah. Saya mana-mana pon boleh. Youngchul nak dekat atas ke bawah?" soal Aira pada Youngchul.

Dah kau tanya budak. Memang sah-sah lah dia pilih tingkat atas.

"Youngchul nak atas!!" Jerit Youngchul riang. Aira dan Felix tertawa melihat gelagat anak mereka itu.

"Jom kita naik atas. Lepastu pilih nak bilik mana" Ajak Felix. Youngchul berlari naik ke tingkat atas.

"Youngchul tidur dengan kita ke?" Soal Aira. Felix mengangguk.

Sejujurnya, tujuan percutian ni untuk eratkan balik hubungan mereka sekeluarga yang sedikit renggang.

Sejak Aira mengandung, moodnya tidak tentu arah. Ada masa, Aira akan melepaskan kemarahannya pada orang yang tak bersalah. Terkadang, kemarahan itu dilepaskan pada Youngchul.

Tapi Felix faham. Itu semua disebabkan pembawaan budak. Dia sangat faham dengan benda tu. Cuma dia kesian akan Youngchul.

Youngchul pula lebih banyak meluangkan masa dekat rumah atuk neneknya berbanding dengan ibu bapanya sendiri.

Youngchul anak yang bijak. Dia tau Aira marah bukan kerana benci atau tidak sayang. Oleh itu, Youngchul tidak pernah mempertikaikan semua itu.

Bagi Felix, dia taknak Youngchul rasa terabai. Youngchul masih kecil. Dia nak Youngchul dapat kasih sayang yang cukup dari mereka.

"Appa!! bilik ni!!" Laung Youngchul dengan riang.

Comel sungguh anaknya ini. Aira makan apa masa kandungkan Youngchul ni?

lino : makan felix
bangchan : astaga otak aku *cry*

"Woahhh cantik. Pandainya anak omma pilih bilik" Puji Aira. Youngchul tersenyum malu apabila dipuji oleh Aira.

Tertunduk-tunduk budak tu sebab malu. Felix tergelak melihat gelagat Youngchul. Baru dipuji pandai, dah malu macam tu.

"Dah dah. Jom kemas-kemas lepastu kita pergi makan. Appa dah lapar" Kata Felix. Aira dan Youngchul mengangguk lalu masuk ke dalam bilik untuk mengemas apa yang patut.

Kemas apa lagi? Kemas baju lah. Halemakk. Tu pon nak kena bagitau.

bangchan : engkau ni. nak buat cerita ke nak marah?

*****

Selesai sahaja makan, mereka bergerak ke pantai. Almaklumlah, Aira daripada haritu nak tengok sunset. Kita ikutkan je lah permintaan mak buyung ni.

Alang-alang tu mandi pantai sekali. Nasib bawak baju lebih. Tapi Felix dengan Youngchul je lah mandi.

Aira hanya duduk di tepi sambil ambil gambar buat kenang-kenangan giteuww.

Sugguh bahagianya keluarga ini.

Kadang tu tajam je mata Aira memandang sekeliling. Ramai betul yang perhatikan suami dia ni. Tau lah suami dia tu handsome.

Nasib baik lah ada anak dia. Cuba kalau takde? Mesti dah kena ngorat.

Ada dengan anak pon dah ditenung, ditatap, ditengok, dilihat. Semua di lah.

Kecik besar kecik besar je Aira tengok. Nak je dia terkam para wanita yang perhatikan suami dia tu. Tapi ditahan.

Hidup kena sabar. Lagipon Aira percaya yang Felix takkan curang cari perempuan lain.

Dia dah perfect kot!

Buat sakit hati je tengok perempuan-perempuan gedik tu. Lebih baik dia menikmati pemandangan dihadapannya itu. Suami dan anaknya bermain bersama.

Lama lagi ke matahari nak terbenam?!

Nak sunsettt!!!








Yoww am back. Lama dah back, tapi tu lah. Idea gone bila nak buat chapter baru.

Huweeee korang tak rindu a/n ke? 😭😭 a/n rindu nak tengok korang spam comment hiks

btw, enjoy this chapter byee

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 20, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

My Mr Gay || L.Y.BWhere stories live. Discover now