6

216 4 0
                                    

Ik loop samen met Pixie naar de andere toe en laat me in het zand zakken

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Ik loop samen met Pixie naar de andere toe en laat me in het zand zakken. Pixie loopt naar een koelbox voor wat te drinken en komt met twee biertjes terug lopen om zich vervolgens naast me neer te laten zakken. ze geeft me een biertje aan en ik neem dankbaar een slok.

"Hoe moet ik spelen zonder gitaar?" vraag ik aan Bobby die op zijn beurt naar Thomas wijst. Hij heeft mijn oude gitaar bij en eerlijk gezegd zou ik het heerlijk vinden om er nog eens op te spelen "misschien mag je die lenen" zegt Bobby. Ik laat mijn blik van de gitaar naar Thomas gaan die naar mij kijkt. Ik sta op en loop naar hem toe "mag ik?"

Hij geeft me de gitaar aan en ik laat me tegenover hem neer zakken. Nu zit ik dichter bij de andere jongens van de band dan net. Ook Ryan zit erbij, maar hij is druk  op zijn telefoon bezig dus die heeft niks door.

Ik laat de gitaar voorzichtig op mijn schoot zakken en ga er een keer met mijn vingers over heen. Hij klinkt echt fantastisch en ik ben oprecht blij dat Thomas er zo goed voor zorgt. Ik ben blij dat hij hem gebruikt en hem niet laat verstoffen net zoals bij mij het geval was. Ondanks dat hij hem van mij heeft gekregen gebuikt hij hem voor elk optreden dat hij met ons speelt.

Ik begin te tokkelen en meteen schiet Ryan zijn hoofd omhoog om naar me te kijken. Het is het lied dat ik gister avond voor hem speelde en hij gelijk aan Thomas linkte. Hij schudt zijn hoofd heen en weer voor ik er meer van kan maken dan wat getokkel. Ik laat de snaren los en kijk het groepje rond.

Mijn oog valt op Pixie en ik roep haar "kom" zeg ik wanneer ik naast me op het zand klop "dit is een nummer dat ik heb geschreven toen ik nog een kind was" zeg ik voor ik mijn vingers over de snaren haal.

A smokey room a small café
They come to hear you play
And drink and dance the night away
I sit out in the crowd and close my eyes
Dream you're mine but you don't know
You don't even know that I'm there

I wish that I was in your arms
Like that Spanish guitar
And you would play me through the night
'til the dawn.
I wish you'd hold me in your arms like that Spanish guitar.
All night long, all night long. I'd be your song, I'd be your song

Fill my heart with
Every note you play
I pray you'll look my way
And hold me to your heart someday, yeah

Ik laat mijn ogen over de andere heen gaan die allemaal naar me zitten te luisteren. Ik besluit het lied af te breken en het hierbij te laten. "Waarom stop je?" vraagt Joe "het is echt prachtig" ik trek een wenkbrauw op wanneer ik naar hem kijk. Hij glimlacht naar me "het is gewoon zo" zegt hij "hij heeft gelijk" valt Bobby hem bij "waarom heb je het nooit eerder laten horen?" vraagt hij "ik heb geschreven toen ik 15 was" zeg ik

"Er was een lokale beroemdheid waar ik vandaan kwam en hij trad elke vrijdag op in de lokale bar waar hij groot is geworden" vertel ik ze. Mijn gedachten brengen me terug naar de avonden dat ik er bij was "elke vrijdag avond zat ik vooraan om naar hem te kijken, zijn gitaarspel en zijn zang waren zo perfect op elkaar afgestemd en ik heb dat nooit meer bij iemand anders gezien" zeg ik "hij was het waardoor ik wist dat ik bi ben" zeg ik om het verhaal af te sluiten.

Ik sta op en geef de gitaar terug aan Thomas "dank je wel" fluister ik hem "geen dank andy" zegt hij "het is een prachtig nummer." Ik glimlach naar hem en loop terug naar het water om bij de komen van de emoties die ik net met de andere heb gedeeld. Ik vertel nooit iets over mezelf. Ik weet zeker dat de helft van de mensen hier niet eens weet dat ik uit Hawaii kom en dat vind ik prima.

Het water botst tegen mijn voeten aan wanneer ik met een nieuw biertje in mijn hand naar het water sta te staren "je bent er echt niet bij vandaag hè?" vraagt Pixie me "nee, sorry" zeg ik haar "het geeft niet. Ik kwam alleen gedag zeggen, want ik ga naar huis." Ik knik "geef me je nummer" zeg ik wanneer ik haar mijn telefoon geef. Ze pakt hem aan en toetst wat in voor ze hem terug geeft "tot snel Andy" zegt ze.

Ik kijk haar na tot ze verdwenen is in het donker en loop naar hem kampvuur om nog wat te drinken te halen. Mijn telefoon trilt in mijn zak dus haal ik hem eruit en zie een bericht van Juan

Juan: wij willen ook allemaal een biertje.

Ik draai me om naar de andere en zie ze allemaal naar me lachen en een leeg flesje omhoog houden waardoor ik in de lach schiet. Ik besluit een heel krat mee te nemen en die in het midden van de groep te zetten zodat ze allemaal kunnen pakken wanneer ze willen.

Ik lig languit in het zand naar Thomas te luisteren. Thomas zit op zijn gitaar een nieuw nummer te spelen voor de mensen die er nog zijn. Het is inmiddels al behoorlijk laat, of vroeg (het is maar net hoe je het bekijkt) en hij zit onze hele CD in zijn eentje op zijn gitaar te spelen. Wij zingen mee wanneer we moeten en soms is het alleen Ryan die zingt waardoor ik het warm krijg.

"Ga je mee?" Ik doe mijn ogen open en zie Juan zijn hand uit steken "we gaan naar huis. Het feest is over" zegt hij. Ik pak zijn hand aan en laat me door hem omhoog trekken. Ik zie dat de andere ook allemaal op staan om naar huis te gaan dus volg ik hun voorbeeld en laat me door Juan naar huis brengen.

 Ik zie dat de andere ook allemaal op staan om naar huis te gaan dus volg ik hun voorbeeld en laat me door Juan naar huis brengen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Ik speel voor jou ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu