"Waar kom jij vandaan?" vraagt mijn vader zodra ik binnen kom "van Ryan" zeg ik. Mijn vader zijn ogen worden groot "welke Ryan?" Ik kijk hem strak aan voor ik antwoord geef "die van de band waar ik vroeger blijkbaar in zat" zeg ik "ik ben een hoop meer te weten gekomen over mijn leven van voor het ongeluk" zeg ik "je had bij hem weg moeten blijven Andreas" zegt hij "waarom?" vraag ik "omdat het niet goed is voor je herstel als je in het verleden gaat hangen" zegt hij.
Ik besluit naar mijn kamer te gaan en mijn vader te laten voor wat het is. Ik trek mijn kleren uit en ga in mijn bed liggen. Ik bedenk me nu dat ik van al die jongens een nummer heb behalve van Ryan, omdat ik met zijn telefoon belde. Ik besluit Juan een bericht te sturen om zijn nummer te vragen. Juan stuurt niks terug maar die zal nog wel aan het slapen zijn aangezien het 6.00 uur smorgens is. Ik doe mijn ogen dicht en val al snel in een diepe slaap.
Het is zo lekker warm in bed wanneer ik wakker word. Mijn ogen gaan langzaam open meteen zie ik waarom. De zon staat hoog aan de hemel en schijnt recht in mijn gezicht. Ik kijk op mijn telefoon hoe laat het is en schrik als het al bijna 16.00uur is. "Shit" ik spring uit bed en kleed me vlug aan voor ik naar beneden loop om iets te eten.
Op het strand is het druk vandaag. Er zijn een aantal mensen die hun spullen hebben weg gelegd en in het water zijn. Ik zie ook een paar vrouwen lekker van de zon genieten terwijl ze met elkaar kletsen, andere slapen en sommige zijn aan het surfen. Dat is precies wat ik ook ga doen dus loop ik naar de huur shop en huur een surfplank.
Ik neem de plank mee het water in en ga erop liggen om naar het diepere te peddelen met mijn armen. De golven worden iets hoger naarmate ik dieper ga, maar ik probeer er overheen te komen "Jo Andy!" hoor ik vlak naast me waardoor ik opkijk. Ik zie Juan naar me toe komen met een glimlach "ga je ook een poging doen?" vraagt hij "ja, ik wilde kijken of ik het nog kan" zeg ik.
Hij verteld me hoe ik met mijn plank onder de golven door kan duiken wanneer de golf te hoog is en wanneer ik moet gaan staan. Ik knik dat ik het begrijp en ga op de volgende golf af. Ik draai me om en peddel met de golf mee voor ik mezelf op druk en probeer te staan. Zodra ik mijn plank los maak verlies ik mijn evenwicht en val ik van de plank af "verdomme" mompel ik "blijven oefenen Andy" roept Juan naar me.
De hele middag ben ik aan het surfen en elke keer val ik van de plank af. Juan probeert me te helpen met tips en truuks, maar het helpt niet echt. "Ik geef het op" zeg ik hem "morgen weer een dag Andy" glimlacht hij "je hebt het vroeger ook niet in één dag geleerd." We zitten samen op onze plank naast elkaar naar het strand te kijken. De meeste mensen zijn weg, er zijn nu alleen nog maar mensen die met een groep zijn.
"Waar is Ryan?" vraag ik "die had geen zin om te surfen" zegt Juan "die zei dat hij moe was" ik knik "heb ik hem boos gemaakt?" vraag ik hem "nee waarom?" Hij lijkt verbaasd door mijn vraag "omdat ik Thomas een soort van herkende" mompel ik "hij baalt er wel van ja, maar hij is niet boos" zegt Juan "hij is gewoon jaloers, omdat hij de band wil met jou die jij met Thomas heb" zegt hij.
Ik denk terug aan onze zoen van gister avond en meteen voel ik mijn wangen warm worden bij de herinnering "hij heeft me gezoend" zeg ik "dat weet ik" zegt Juan "hij heeft het me verteld" ik knik "het voelde goed" zeg ik. Juan glimlacht naar me "hij heeft je echt heel erg gemist Andreas" zegt hij "hoe erg was het met hem?" vraag ik. Ik wil zijn reactie begrijpen, ik wil weten waarom hij zo reageerde.
"Hij is weken niet uit zijn huis gekomen van verdriet vlak na het ongeluk en daarna heeft hij er alles aan gedaan om je zo lang mogelijk bij zich te houden. Maandenlang heeft hij de huur van je appartement betaald, hij ging er zelfs schoonmaken omdat hij wilde dat het schoon was als je terug kwam. Toen je vader belde dat we het moesten loslaten heeft hij je meubels in een opslag laten zetten en nog een jaar laten staan. Uiteindelijk heeft hij ze zo lang mogelijk bewaard"
Ik kijk voor me uit en luister naar Juan die zijn verhaal verteld. Ik denk dat de band die ik met Ryan had meer was dan alleen vriendschap. Ik weet dat we een soort van samen waren, maar ik wist niet hoe diep het zat. "Hij vertelde dat jullie nog spullen van mij hebben?" vraag ik "ja, ik heb een gitaar van je thuis staan en nog wat kleine dingen die ik voor je wilde bewaren voor als je terug kwam" zegt hij "Ryan heeft je sieraden bewaard en je lievelings boeken en muziek platen en dat soort dingen" zegt hij
"Komen jullie vanavond kijken?" vraag ik om van onderwerp te veranderen "ik denk het wel" zegt Juan "ik denk dat Ryan je wel wilt zien "ik hoop het" mompel ik. Ik voel me schuldig dat hij de hele dag op zijn kamer is gebleven. Hij had gezegd dat hij zou komen dus ik hoop maar dat Juan hem vanavond mee neemt, want hoe je het ook went of keert. Ik wil hem wel zien.
Ik zit op mijn kruk met mijn gitaar en speel vanavond andere liedjes als anders. Ik ben nu: fly me to the moon aan het spelen en ben van plan zometeen over te gaan op: freak me. Deels om Ryan zijn reactie te zien en deels omdat ik het een leuk nummer vind. Ik kijk door de zaal en zie dat Grace aan een tafel zit. Juan komt net binnen lopen en glimlacht verontschuldigend naar me voor hij bij Grace gaat zitten. Ik kijk achter hem maar hij is alleen. KUT!
JE LEEST
Ik speel voor jou ✅
RomanceDit is het derde en laatste deel van stiekem verliefd. Het gaat gaat over Andy en zijn ervaringen. Ik ga dit boek gewoon in het Nederlands schrijven ook al zijn de karakters Engels. Ik hoop dat er geen verwarringen ontstaan, omdat het Nederlands is.