28

166 4 0
                                    

Er komen zoveel herinneringen boven wanneer hij door de foto's blader

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Er komen zoveel herinneringen boven wanneer hij door de foto's blader. Sommige heb ik gemaakt toen hij niet keek en op andere kijkt hij recht de camera in. Het maakt me verdrietig dat de jongen die ik kende er niet meer is. Hij bekijkt alle foto's en filmpjes op mijn telefoon en is heel stil wanneer hij dit doet.

"Hoe hebben we elkaar leren kennen?" vraagt hij me "door het surfen" zeg ik "je woonde nog maar net in LA toen je bij een andere vriend een plank ging huren. Jullie raakte aan de praat en toen ik binnenkwam om mijn plank te halen vroeg je of je mee mocht omdat je nog niet veel mensen kende" vertel ik "je bent op je 17e hierheen verhuist en sindsdien ben je nooit meer weg gegaan"

"En mijn ouders?" vraagt hij "die zijn in Honolulu gebleven samen met Adam. Er waren wat problemen waardoor je moeder je naar LA gestuurd heeft om op opnieuw te beginnen" zeg ik. Hij knikt "papa vertelde dat ze hier 5 jaar geleden naartoe zijn verhuisd vanwege familie problemen ofzo iets" zegt hij.

"We hebben het eerste jaar na het ongeluk regelmatig contact gehad met Adam om te vragen hoe het ging. Je vader belde op een gegeven moment op dat we je appartement op moesten zeggen, omdat niemand wist of je ooit wakker zou worden. Je meubels hebben we nog 3 jaar in een opslagruimte vlakbij mijn huis bewaard, maar ook die hebben we uiteindelijk verkocht. We hebben alle spullen waarvan we dachten dat jij ze waardevol vond bewaard en die staan bij ons allemaal in huis."

"En verder?" vraagt hij "wat kun je nog meer vertellen?" ik denk even na "je hebt een tijdje iets met Thomas gehad voor Joe in beeld kwam" ik zie zijn ogen groot worden "je ging graag uit om te dansen, maar het liefst was je aan het surfen of nummers aan het schrijven" vertel ik "dat klinkt leuk" zegt hij "we hebben je gitaren nog" gooi ik eruit waardoor hij me raar aan kijkt "heb ik gitaren?" Ik knik "ja, 4 we hebben er allemaal één bewaard" vertel ik.

"En wij?" vraagt hij zacht "wij waren pas de laatste week heel close met elkaar" vertel ik "je had liefdesverdriet omdat Thomas voor Joe koos en uiteindelijk hebben we een paar dagen met elkaar door gebracht tot je naar huis moest" zeg ik "ik wist pas wat ik voor je voelde toen ik je kwijt was" zeg ik erachter aan "en nu?" vraagt hij "is er iemand voor je?" Logan soms" zeg ik "hij was er voor me samen met Juan toen mijn verdriet kwam"

"Ik heb 4 jaar om je gerouwd Andy" zeg ik "en nu zit je naast me en ik weet niet wat ik moet doen" hij kijkt naar me "ik heb het idee dat ik me schuldig moet voelen" zegt hij "nee dat is niet nodig" zeg ik "maar het komt wel binnen dat er niemand was die ons gebeld heeft dat je wakker was" zeg ik eerlijk. "Juan brengt de andere van de band op de hoogte over wat er gebeurd is en vraagt ze meteen daar te blijven" vertel ik. Ik vind dat hij het moet weten.

Ik sta op en loop een eindje bij hem vandaan. Ik wil op dit moment niks anders dan hem aanraken. "fuck it, mag ik je vast houden?" vraag ik hem. Hij kijkt me raar aan maar knikt dan. Met een paar grote stappen sta ik voor hem en steek mijn hand naar hem uit. Hij kijkt er naar en ligt voorzichtig die van hem erin. Mijn arm tintelt wanneer ik zijn huid voel en trek hem omhoog en tegen me aan voor ik mijn armen om hem heen sla en hem stevig vast hou.

Ik weet niet hoe lang het duurt maar uiteindelijk legt hij zijn armen rond me heen en zijn gezicht in mijn nek. Het voelt zo lekker om hem weer in mijn armen te kunnen nemen.

Let me lick you up and down til' you say stop
Let me play with your body baby make you real hot.
Let me do all the things you want me to do
Cuz tonight baby I wanna get freaky with you

Zing ik zachtjes in zijn nek. Met elke adem die ik neem ruik ik zijn zoete geur "waarom zing je?" vraagt hij zacht. Ik haal mijn gezicht uit zijn nek om hem aan te kunnen kijken "je zong het voor me toen we aan het vrijen waren" zeg ik "niemand heeft ooit voor me gezongen, maar jij deed het en het is de meest kostbare herinnering die ik aan je heb" zeg ik eerlijk.

Hij laat me langzaam los en meteen ben ik bedroeft dat hij me niet meer vast wilt houden "kom eens" zegt hij voor hij gaat zitten. Hij legt zijn gitaar op zijn schoot en begint een deuntje te spelen voor hij zingt "let me lick you up and down til'you say stop" zingt hij zacht "je kent het" zeg ik verrast waarop hij knikt "ja, het was één van de eerste nummers die ik kon spelen" zegt hij "op de één of andere manier is het altijd bijzonder voor me geweest"

Mijn telefoon gaat over "Juan belt me" zeg ik voor ik op neem

Ik: hey

Juan: is Andreas bij je?

Ik: ja, hoezo

Juan: de jongens willen hem zien. Zou hij het erg vinden om te video bellen?

Ik: dat weet ik niet, ik bel je zo terug.

"Juan heeft met de andere gebeld. Ze willen je zien" zeg ik meteen "als ze daar blij van worden" zegt hij "weet je zeker dat je dat wilt andy? Je bent niks verplicht" zeg ik "bel ze maar" zegt hij. Ik druk op een groep en druk op bellen. Ik zet de camera aan en wacht tot ze opnemen. De eerste die opneemt is Bobby. Ik zie hem met grote ogen naar Andy kijken voor hij een hallo mompelt.

Juan neemt op die roept meteen enthousiast naar Bobby. Daarna verschijnt Joe in beeld die iets in het Nederlands zegt denk ik want ik versta het niet "hello" zegt hij. Hij brengt zijn gezicht dichter naar de camera alsof hij zo dichter bij Andy kan komen. Bijna meteen word de telefoon uit zijn hand getrokken en zie ik Thomas voor het scherm. Andreas verstrakt naast me "Tho" mompelt hij waardoor ik de telefoon laat vallen.

 Andreas verstrakt naast me "Tho" mompelt hij waardoor ik de telefoon laat vallen

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.
Ik speel voor jou ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu