"Wat doe je?" vraagt ze boos "ik zoende met hem" zeg ik eerlijk "ja dat zie ik, waarom?" ze kijkt van mij naar Ryan die nog steeds naast me staat "omdat ik het wilde" zeg ik zacht "omdat je het wilde?" roept ze uit "ja" zeg ik "waarom zou je dat in hemelsnaam willen?" vraagt ze "dat weet ik niet" geef ik toe "ik heb het gevoel dat het zo hoort" zeg ik tegen haar "en ik dan?" vraagt ze "het spijt me" zeg ik. Ze gromt en draait zich om en loopt de deur van het café uit "sorry" mompelt Ryan "waarvoor?" vraag ik "dat ze boos op je is" zegt hij "ik was er zelf bij" zeg ik.
Ik ga naast Juan aan tafel zitten en zucht diep als ik Mia naar onze tafel zie komen "alsjeblieft Andreas" zegt ze als ze een biertje voor mijn neus schuift "bedankt" ik kijk naar de andere die ook drinken krijgen en hou mijn glas omhoog "op oude vriendschappen" zeg ik waarop de andere proosten.
"Dus toen zaten we een week in België en leerde we Thomas kennen. Een jaar later heb je hem mee genomen naar LA en is hij nooit meer weg gegaan" verteld Juan "hij en Joe zijn nu verloofd zag ik op jullie website" zeg ik waarop juan knikt "ja, Joe is vorig jaar op zijn knieën gegaan" verteld hij "en Bobby?" vraag ik "dat is een eeuwige vrijgezel" grinnikt Ryan "ik denk niet dat hij ooit een vaste vriendin gaat krijgen" zegt juan er achter aan.
"En jij?" vraag ik Juan "ik ben ook single" zegt hij. Hij laat zijn ogen naar de bar gaan waar Mia naar ons zit te kijken. Ze glimlacht als ze ziet dat hij kijkt en seint hem dat hij moet komen. Hij staat op en loopt naar de bar om er vervolgens over heen te hangen en haar vol op haar mond te kussen "hij is gister met haar mee gegaan en kwam vanmorgen na het ontbijt pas terug" zegt Ryan "je maakt een grapje?" zeg ik hem "nope" mompelt hij.
"Toen ik gister thuis kwam hebben Adam en mijn vader me van alles verteld" zeg ik tegen Ryan die me vragend aan kijkt "ik heb mezelf vandaag gegoogled en ik heb van alles gezien en gelezen over mijn oude ik" hij knikt "en? Wat vind je ervan?" vraagt hij "ik zag er anders uit toen. Mijn haar was lichter, ik was een stuk gespierder en mijn gezicht is anders" zeg ik "ja toen je net in LA kwam was je haar ook zoals het nu is, maar door de zon werd het steeds lichter. De spieren kwamen door het surfen en je gezicht is inderdaad anders" maakt hij het af "ze hebben het één en ander moeten doen om het op te lappen" vertel ik "ik weet dat ik er niet meer zo uit zie als toen, maar ik vind het niet erg" zeg ik "ik ook niet" zegt Ryan met een knipoog.
Het is tijd om naar huis te gaan, het café is dicht en ik loop met Ryan mee naar zijn hotel. Juan is met Mia mee gegaan dus die zal voorlopig niet terug komen "ga je morgen mee surfen?" vraagt Ryan aan me "ja, ik ben er alleen niet zo goed in" zeg ik waardoor hij grinnikt "Juan zei al zoiets, maar dat maakt niet uit. Ik leer het je goed?" Ik knik "oke, tot morgen" zeg ik en loop bij hem weg.
De dag erna ga ik langs het huis van Grace. Haar gezicht veranderd meteen als ze ziet dat ik voor de deur sta "wat kom je doen?" snauwt ze "ik kom met je praten" zeg ik "ik wil je uitleggen waarom ik deed wat ik deed." Ze zet een stap opzij en laat me binnen "ik heb mezelf opgezocht op internet" begin ik waardoor haar ogen groot worden "en ik heb een heleboel geleerd over mezelf en wie ik was. Ik leek gelukkig Grace, het leek alsof die jongens echt mijn vrienden waren en we altijd samen waren" zeg ik
"dat was ook zo" zegt ze "wat?" vraag ik "wat je net omschrijft "daar heb je gelijk in" zegt ze "hoe weet je dat?" vraag ik. Haar blik staat schuldig en haar ogen kijken naar haar schoenen "je wist wie ik was?" vraag ik "al die tijd wist je dat ik Andy Williams was?" Ze knikt maar kijkt me nog steeds niet aan "je had me kunnen helpen maar in plaats daarvan hield je alles voor je. Je hebt gewoon tegen me gelogen" ze knikt weer "het spijt me" zegt ze zacht "waarom?" vraag ik "ik hoopte dat je je geheugen terug zou krijgen en me dan mee zou nemen naar LA" zegt ze zacht.
Ik weet niet wat ik hoor. Ze bekend me nu dat ze me gewoon gebruikt heeft om hier weg te komen "heb je me überhaupt wel leuk gevonden? Of was het alleen mijn naam waar je in geïnteresseerd bent?" snauw ik "natuurlijk vind ik je leuk" protesteert ze "ja? Want volgens mij lieg je dat je barst!" schreeuw ik uit "ik wil niets meer met je te maken hebben Grace" ik stamp de deur uit en neem niet de moeite hem dicht te doen.
Ik ga naar het strand en huur een surfplank bij dezelfde winkel als eerder voor ik het water in ga. Ik zie Ryan op de golven surfen en Juan zit op zijn plank naar hem te kijken. Ik peddel tot ik naast Juan zit en mompel een hallo. "Wat is er?" vraagt hij "ik kom net bij Grace vandaan, want ik vond dat ik haar een uitleg schuldig was" zeg ik waarop hij knikt "toen kwam ik erachter dat ze al die tijd heeft geweten wie ik was en dat ze me gebruikt heeft" zeg ik zuur.
"Hey" zegt Ryan die aan de andere kant naast me komt zitten "dat is klote" zegt Juan "maar dat zal je in ons vak vaker meemaken, mensen doen zich anders voor als er iets te halen valt" zegt hij. Ryan zegt niks en kijkt me met medeleven aan "maak je niet te druk oké? Het komt wel goed" zegt Juan "uiteindelijk kun je de echte van de neppe onderscheiden en dan is het makkelijker" ik knik en peddel naar een golf om een poging te doen op mijn plank te gaan staan.
JE LEEST
Ik speel voor jou ✅
Любовные романыDit is het derde en laatste deel van stiekem verliefd. Het gaat gaat over Andy en zijn ervaringen. Ik ga dit boek gewoon in het Nederlands schrijven ook al zijn de karakters Engels. Ik hoop dat er geen verwarringen ontstaan, omdat het Nederlands is.