Bölüm 47

307 45 9
                                    


Buket'in ağzından;

Sıkıcı geçen edebiyat dersinde kafamı sıraya koydum. Hoca Şinasi'yi anlatırken ders pek de cazip gelmiyordu. Üst sınıflarının dedikodusunu yapsak daha güzel olurdu. Mesela 11'lerin. Ah hayat hep başka yerleri ile gülüyordu bana. Yasemin'e bakınca onun ilgiyle dersi dinlediğini gördüm. Bir kez olsun derslerden sıkılsa şaşarım.

Hocanın bana ters bakışları ile doğruldum. Hocanın sakin sesi ile uykum geliyorsa bu benim suçum değildi yani. Bir süre sonra elimi başıma yasladım. Umarım zil biran önce çalardı.

"Uyuyan güzel. Kalk beyaz atlı prensin geldi. " Yasemin'in kulağımın dibinden gelen sesi ile gözlerimi açtım. Anlamaz bir biçimde ona baktım. Gözleri ile kapıyı işaret etti. Kapıya doğru bakınca Egemen ile Mustafa'yı gördüm. Bu çocuk son günlerde niye bu kadar karşıma çıkıyordu? Onlara baktığımı fark edince bize doğru geldiler.

" Merhaba kızlar. "Mustafa'nın sesinin duymam ile samimiyetsiz bir selam verdim. Son günlerde gözüme fazla batıyordu.

" Size biz bir şey soracaktık. Yardım eder misiniz?" Egemen -canım kayınçom - sana canım feda. Söyle.

" Tabi ki. Yardımcı olacağımız bir şey ise seve seve yardım ederiz. "Dedim.

"Bir kız en çok neden hoşlanır?"

"Nasıl yani?" Dedik Yasemin ile aynı anda.

"Dış görünüş olarak da hem de nasıl hareketleri sizi etkiler?" Mustafa gırtlağına yapışacağım şimdi o olacak.

"Mesela hangi hareketinde işte dersiniz? Düşersiniz?" Egemen senin sevgilin var evladım, kendine gel.

"Düşmeyiz. Yani kişiden kişiye değişir ama..." Derken lafım yarım kaldı.

"Nefes alsın yeter mi diyorsun?" Mustafa her kafa karışma bir ya.

"Niye durduk yere bunu soruyorsunuz ki? Sevgiliniz yok mu zaten?" Ağzını öpeyim Yasemin. Hep böyle mantıklı sorular sor.

"Benim var tabi canım. Arkadaş birinden hoşlanıyormuş da onun için sorduk. Biz yardımcı oluyorduk ama illaki bir kızdan yardım alalım dedi." Egemen'in konuşması ve üstüne Mustafa'yı işaret etmesi sadece beş saniyede oldu.

Mustafa'ya bakınca başını eymiş gözlerini de yummuşdu. Buraya kadardı işte. Birinden hoşlanıyordu. Üstelik anonim ile konuşurken. Ama birinden hoşlanırsa bana söyleyeceğini söylemişti. Hem kimdi ki bu kız? Bizim okuldan mıydı? Eğer öyle bir şey gerçekten varsa ve sevgili yaparsa artık onun için kılımı kıpırdatmazdım.

Benim kötü olduğumu gören Yasemin onları oyalamaya başladı.  Ne saçmaladığı hakkında en ufak bir fikrim yoktu. Mustafa ile göz göze gelince iyice kötü oldum. Yasemin'e lavaboya gittiğimi söyleyip kimseye bakmadan çıktım sınıftan.

Aynadaki yansımama baktım. Gözümden bir damla yaş düştü. Yanımda ellerini yıkıyan kız ile bakıştık.

"İyi misin?" Kızın ince sesini duyunca gözümden bir damla daha düştü. Ardından bir damla da diğer gözümden.  Kız bana endişeli bakışlar atarken zorlukla cevap verdim.

"İyiyim, iyiyim. Sağ ol." Kızın bakışlarını boş vererek musluğa yöneldim.  Yüzüme iki defa su çarptım. Bu gün çok hafif bir makyaj yapmıştım ve unutup yüzümü yıkamıştım. Gözlerimin altındaki siyahlığı görünce küçük bir şok geçirdim. Hemen peçete ile silmeye çalıştım.

"Kahretsin, kahretsin. Hepsi beni buluyor. Hepsinin Allah belasını versin." Dedikten sonra ne dediğimin farkına vardım." Tövbe tövbe. "

"Tekrar soracağım ama iyi misin?" Kıza cevap vermeden tuvaletin kapısı hızla açıldı. Yasemin hemen gelip bana sarıldı. Yasemin'in sarılması ile hüngür hüngür ağlamaya başladım.

"Şey ,ben hallederim gerisini. Sağ ol yanlız bırakmadığın için." Kız önemli olmadığını söyleyip çıktı. Ben hâlâ ağlamaya devam ediyordum.

"Buraya kadarmış Yasemin. Bitti. Pislik. Bana söylerim demişti. Dürüst olurum demişti. Yalancı pislik. "

"Sakinleş önce. Sonra sakince konuşalım. "

"Neyini konuşacağız? Bildiğin hoşlanıyor işte birinde. Bir de gelmiş kızların bakış açısından kızı tavlacakmış. "

"İstersen eve gidelim mi? Bu gün bizim evde kimse yok. Biraz hasta olduğunu söyleriz. Sen gidersin. Bende senin yanında gelirim. Ama biraz numara yapman gerekir. "

"Ayıp ediyorsun Yasemin. Numara yapmak benim işim." Kıkırdadık ikimizde. Sonra gözlerimin altını sildik. Hâliyle göz altlarım kızardı. Hemen hocanın odasına girdik. Biraz numara ile hocadan izin kağıdını aldık.

"Aaaa. Buket, Yasemin nereye böyle? " Sana ne sınıfın meraklı Melahat'i sana ne? Ben eşyalarımızı toplarken Yasemin bir şeyler geveledi. Okuldan çıkarken ağlamanın verdiği yorgunluk öyle çoktu ki beynim resmen uyu diye komut veriyordu.

Yarım saat sonra Yasemin'in evine giriş yapınca anneme mesaj attım. Kendimi biraz halsiz hissettiğim için okuldan Yasemin'e geldiğimi söyledim. Anneannemlerde olduğunu için çabuk gelmeye çalışacağını söyleyen mesajına cevap vermeden koltuğa uzandım. Bir kaç gün hasta numarası yapıp okula gitmemek en iyisiydi galiba. Yasemin'in getirdiği pijamayı giyip dizine yattım. O saçlarım ile oynarken ben çoktan uykunun kollarına kendimi bırakmıştım.

Bayan B /Yarı Texting (Tamamlandı)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin