1976
Rokfort, Anglicko
„Ach!" vyšlo zo mňa zasnene.
„Kedy mu už konečne mieniš povedať, že si do neho blázon už pod prvého ročníku?" spýtala sa ma Katya, zakiaľ si zapisovala poznámky z Čarovania.
„Čo tak nikdy?" pozrela som sa na ňu. „Veď mi je ako brat!"
„Na tom vôbec nezáleží!" oponovala mi. „Máš na to ešte dva roky, aby si sa konečne vyjadrila. Lebo ak to neurobíš do konca školy, potom už ho nikdy neuvidíš."
„Takto ma nemôžeš strašiť!" zavrčala som na ňu. „Ja na to jednoducho nemám."
Povzdychla som si a znovu sa pozrela na Siriusa, ako odpisuje na lístočky svojich obdivovateliek. Vždy ma pri tom pichlo pri srdci od žiarlivosti a do očí sa mi tisli slzy.
„A čo ak to necíti rovnako ako ja?" spýtala som sa smutne.
„Dida, ja vidím, ako sa na teba pozerá, keď sa bavíte. Možno sa len hanbí." odpovedala mi.
„Hanbí?" poznamenala som sarkasticky. „Asi Ti trochu ušlo, že je reč o Siriusovi Blackovi, ten, ktorí už mal toľko báb, že si už ani nepamätá presné číslo. Čo by tak ten mohol ku mne cítiť. Keď mu to poviem, určite ma vysmeje a povie to všetkým aká som trápna, že som si mohla myslieť, že by vôbec som mňa mohol niekedy niekto stáť."
„Môžem s týmto už láskavo prestať!" zavrčala po mne a vtedy zazvonilo na koniec poslednej hodiny
Pobalili sme si veci a odišli z učebne von.
„Evansová!" počula som, ako James kričal. „Ja a ty, zajtra v Rokville, rande! Čo ty na to?"
„Že môžeš len snívať." zavrčala nenávistne na neho a namosúrene odišla preč spolu so svojou spolubývajúcou Marthou, ktorá k nám nastúpila v treťom ročníku.
„Ďalší neúspech?" otočila som sa na Jamesa a zladila s ním krok.
„Ja tomu nerozumiem. Čo je na mne zlé?" spýtal sa smutne.
Takto svoje city prejavoval iba mne. Aj ja som patrila k Záškodníkom, ja som bola Vzbura, kvôli mojej ľahko výbušnej povahe. Síce sa vôbec nehodí k ich prezývka, ale bolo mi to jedno. Bola som rada, že som mala takých úžasných priateľov.
No a aby som sa vrátila späť k Jamesovi, tak iba ja jediná som ho dokázala dokonale pochopiť. On totižto vedel o tom, čo k Siriusovi cítim.
„Na tebe nie je nič zlé. Si úžasný taký aký si a ona na to tiež jedného dňa príde." usmiala som sa na neho.
Síce som Lily Evansovú z duše neznášala, chcela som, aby bol James šťastný, aj keď miluje zrovna ju.
„No, ja by som bol v druhom rade veľmi rád, keby si ty konečne nabrala odvahu a povedala mu to." hodil hlavou smerom k Siriusovi, ktorý o niečom debatoval s Remusom.
Cítila som, ako sa začínam červenať.
„Láska je ťažká." povedali sme obaja zaraz a spoločne sme sa na tom zasmiali.
„Ideš zajtra do Rokvillu?" spýtal sa ma, keď sme už stáli pri Tučnej pani.
„Ešte neviem." pokrčila som plecom a vošla do klubovne.
„Mohla by si ísť so mnou?" navrhol mi a vošiel hneď po mne. „Zájdeme do Medových labiek a navzájom si môžeme kúpiť čokoládu, ako keď sme tam boli prvý krát."
ESTÁS LEYENDO
Sestra Severusa Snapea (éra Záškodníkov)
FanficDiana Elisabeth Snapeová, sestra najviac nenávideného profesora, obaja počas svojich štúdií na Rokfortskej strednej škole čarodejníckej. Ako to s ňou vlastne bolo? Čo má spoločné so Záškodníkmi? Ovplyvnia jej rozhodnutie jej budúcnosť? Nultý príbeh...