Vasilija pov.
Izbezumljena ja majko moja.
"Dobro dan gospođice."-kulturno mi se javio
"Dobar dan."
"Sigurno se pitate zašto ste ovde."
"Naravno."
"Da skratim i sebi i vama."
"Gde je?"
"Ko?"
"Ne pravite se glupi, gde je Matijas?"
"Um ko je Matijas?"-izgledam kao glupača sigurno
"Gospođice, znamo da ste bili sa njim."
"Ja se izvinjavam, ali ja nijednog Matijasa ne poznajem, a nisam ni bila sa nekim Matijasem."
"Bili ste na odmoru u Kolumbiju, jel tako?"
"Da."
"Da li ste se tamo videli sa vašim ljubavnikom?"
"Mojim ljubavnikom?"
"Samo sam se videla sa nekim lokalnim biznismenima, jedan je sviđao mojoj drugarici pa sam zato."
"Lokalnim biznismenima?"
"Da."
"A kako onda objašnjavate ovo?"
Bacio je neke slike na sto.
"Pogledajte."-pokazao mi je na njih
Uzela sam ih u ruke i bliže pogledala. To sam ja i Leo. Zašto bi neko to slikao?
"Da li znate sa kim ste bili?"
"Da, ovo je Leo."
"Leo? Sigurno se šalite sa mnom."
"Ne, on mi je rekao da mu je ime Leo, ustvari zove se Leonardo, skraćeno Leo."
"Čekajte malo, Leonardo?"
"Da."
Pogledao je u neki papir, izgledalo je kao dosije.
"Da li ste sigurni da mu je pravo ime Leonardo?"
"Tako mi je rekao."
"Izgleda da vas je malo slagao."
"Kako to?"
Dao mi je u ruke njegov list sa zakačenom slikom. Ovo je on. Sigurna sam u to. Ali kada sam pogledala ime umalo nisam pala sa stolice.
Matías Leonardo Martinez
To mu je puno ime i prezime. Kada sam pročitala sve to odmah sam znala na koga misle.
"On je kriminalac?"-suze su mi se skupljale u očima
"Da."
"Nisam znala, slagao me je."
"Rekao mi je da se bavi kazinom i hoteli tako nešto."
"Pa tako pere novac, ali je jedan od najvećih svetskih lidera mafije."
I dalje sam gledala u sliku. Sada mi je bilo drago što nisam uzela broj. Džabe se meni on zasviđao kada je propalo sve. Imala sam neki loš osećaj i to je bilo ovo. Mafijaš kažeš. Stoka.
"Znam ko je, čula sam."
"I?"
"Šta i?"
"Pa gde je?"
"Ne znam, vratila sam se ranije nego što je trebalo, znam samo da je imao jahtu na obali, tamo je bio, sada stvarno ne znam gde je."
Uzdahnuo je teško.
"Dobro gospođice, hvala vam na vašem vremenu, nismo želeli da vas uzrujavamo, izvinjavamo se, ali očajna vremena zahtevaju očajne mere."
"Zašto ga jurite ako smem da znam?"
"Pa kao prvo kriminalac, nemamo čistih dokaza za to, samo znamo za jedan poziv oko prenošenja kokaina preko Srbije."
"Njihova policija radi za njega i propuštaju ga jer su verovatno plaćeni od strane njega."
"Dobro, hvala vama na razumevanju."
"Slobodni ste."
"Otprati gospođicu."-rekao je nekom policajcu
Ustala sam i jedva otišla do kola sa njima. Odvezli su me kući gde me je dočekala Ivana i naravno tata.
"Šta je bilo?"-pitao me tata
"Ma bila sam na istom mestu u Kolumbiji kao neki mafijaš pa su me videli kako pričam sa njim i mislili svašta, a ja čoveku rekla koliko ima sati."
"Dobro onda, znaš koliko smo se zabrinuli."
"Znam."-zagrlio me i otišao da napravi večeru
Tata zna za Lea i Daniela, ali kao biznismene ne prava imena. Neću ni da mu kažem, samo sam mu rekla da smo se sprijateljile sa nekim likovima i toliko. Ivana me odvukla do moje sobe.
"Šta je to bilo, tvoj otac me zove kaže odvela te policija."
"Leonardo je kriminalac."
"Molim?"
"Don Martinez."
"Onaj veliki don Martinez?"
"Da."
"Pa zar se taj ne zove Matijas?"
"Leonardo mu je drugo ime."
"Pravo ime mu je Matijas Leonardo Martinez."
"Zvali su me jer su nas nahvatali zajedno kada smo se šetali i mislili da znam gde je."
"A onda kada su ukapirali da je i mene slagao i da ne znam gde je, pustili su me da se vratim kući i izvinili su se."
"Sada znam zašto su mu svi klimali glavom dok smo se šetali."
"Što?"
"Ceo grad zna ko je, ceo grad ga i krije, lik hladno potplaćuje policiju da ga ne preda vlastima i da radi za njega prljave poslove."
"Odvratno."
"Verovatno je i Daniel u to umešan."
"Ne znam, Ivana našle smo muškarce za deset, užas blagi."
"Poslaću poruku Danielu da vidim šta on uopšte radi."
"Okej."
Kod nas je noć, ali je tamo verovatno popodne. Sedela sam u tišini dok je ona kucala i poslala poruku. Čekale smo nekoliko minuta.
"Pogledao je, ali ništa ne piše."
"Ostavio mi je seen."
"Đubre mafijaško."
"Sreća pa nikad više ne moramo da ih vidimo."
"Naravno, ja ni nemam Matijasov broj."
"Kolumbijski idioti, nikad više ne idem tamo."-rekla sam ljutito
"Ni ja."
Ili makar smo to mi mislile.
DU LIEST GERADE
GANGSTERSKI RAJ
Romantik"Da li me se plašiš, pa zbog toga ne želiš?" "Matijase, ne želim da ti budem robinja." "Nećeš da budeš moja robinja, bićeš kao kraljica." "Kako?" "Imaćeš šta god poželiš, tretiraće te kao boginju, samo pristani." "Dobro, pristajem."