Eve geldiğimizde merakla içeriye göz attım.
Sade ve şıktı. En çok dikkatimi çeken şey ise çevredeki maketler.
"Dağınıklığın kusuruna bakma. Üstünde çalıştığım çok proje var," dedi.
"Maketlerdeki işçilik çok iyi. Özellikle şuradaki ev maketi çok hoşuma gitti," dedim.
Batuğ gösterdiğim iki katlı ev maketine baktı ve "O benim için," dedi.
"Nasıl?" diye sordum merakla.
"İlerideki evimin çizimleri." diyerek masanın üzerindeki çizimleri alıp bana uzattı.
"İlk çizim dışarıdan görünüşü. İkincisi ise kuşbakışı çizim," dedi.
Çizimleri inceledikten sonra "Kapıyı açar açmaz merdiven gözükecek. Hoş olmaz bence," dedim.
"Onu ben de düşündüm ama merdivenleri tam olarak nereye koyacağım? Kararız kaldım," dedi.
Masadaki kurşun kaleme baktım ve "Üzerinde ufak karalamalar yapabilir miyim?" diye sordum.
"Tabii." demesi üzerine masanın üstünden kalemi aldım.
Kapıdan girildiğinde sola döndüğünde görülen duvara hızlı bir merdiven çizdim.
"Merdiven çizdiğin duvarın arka tarafında mutfak var. Bir de merdiven eklenirse alan küçük görülür," dedi.
"O yüzden mutfak orada olmayacak," dedim.
"O duvarı yıkamazsın. Taşıyıcı duvar*¹. Hadi yıktın diyelim. Mutfak nereye gidecek?" diye sordu.
"Amerikan tarzı bir ev yap. Açık plan. Oturma odasının tam karşısında mutfak olur. Açık plan olacağından oturma odasının duvarları da yıkılacağı için taşıyıcı duvar gerekli olur. Merdivenlere sütunlar*², oturma odasına da absürt durmayacak şekilde kirişler eklersin*³," dedim.
"Merdivenin yanında kalan küçük alanı da depo yaparım," dedi Batuğ.
"Aynen öyle," dedim gülümseyerek.
"Zeka küpüsün!" diyen Batuğ ile gülümseyerek "Bunu zaten biliyorum," dedim.
Batuğ egoma laf etmeden çizimleri aldı ve dediğimiz düzeltmeleri yapmaya başladı.
*¹ Taşıyıcı duvarlar önemli bir görevi yerine getirir - tüm yapının bütünlüğünü korurlar.
*² Yapılarda kullanılan, genellikle taştan, betondan vb. yapılmış, çoğunlukla silindir biçiminde taşıyıcı direk.
*³ Kiriş, yapılarda döşeme ve kullanım alanı yüklerini düşey taşıyıcılara aktaran, mekanik olarak çubuk kabul edilen yapı elemanıdır.
Betonarme yapılarda döşeme yüklerinin öncelikle kirişlere aktarıldığı ve kesme kuvveti ile moment tesirleri taşıyan kirişlerin bu kuvvetleri kolonlara aktardığı kabul edilir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sadece Arkadaşız/Texting
Chick-LitÜniversiteyi kazanarak gittiği yeni şehirde kimden olduğunu bilmediği mesajlar almaya başlayan Balım'ın hikayesi...