Chapter 5

3.5K 121 11
                                    

Chapter sebelumnya...

Daichi's Point of View

Aku memandang ke arah little bunny yang pergi keluar daripada kafe ku. Aku tak sangka yang dia bekerja di kafe milik aku.

Semakin mudahlah untuk aku dapatkan dia. Tak sangka rancangan aku tadi berjaya.Aku akan pastikan yang kau akan menjadi milik aku, Little Bunny.

CHAPTER 5
Writen by : Raiz4You

Daichi's Point of View

Flashback....

Aku memandang ke arah seorang budak yang meluru masuk ke dalam kafe ku. 'Budak zaman sekarang memang tak ada adab eh?' bisik aku dalam hati.

Selepas budak itu berlalu pergi, aku melihat dia berborak sebentar dengan seorang perempuan. Kemudian, perempuan tersebut keluar dari kafe aku. Nampak macam nak jumpa aku je...

Kemudian perempuan tersebut berhenti di depan ku. Aku bertanya,"Awak manager dekat kafe ni ya?"

"Ya, saya managernya. Jadi Tuan pemilik kafe ni lah? Tuan boleh panggil saya Zana.'jawabnya.

"Jadi Miss Zana, macam mana perkembangan kafe saya?" tanya ku padanya.

Lalu Zana menjawab,"Semuanya dalam keadaan baik tuan. Peralatan dalam keadaan baik dan bahan-bahan keperluan baru sahaja sampai tadi." katanya padaku.

"Bagus lah macam tu."Responku kepadanya.

Kemudian aku teringat kembali apa yang aku nak tanya kat si manager ni.

"Hmmm, Miss Zana, siapa budak yang berbual dengan Miss tadi?" tanya ku padanya dengan muka aku yang macam ais batu.

"Ohhh... Yang borak dengan saya tadi tu pekerja terbaik kafe ni tuan. Dia selalu on time kalau pergi kerja, lepas tu selalu tolong pekerja lain. Tapi tak tahu lah kenapa harini dia lambat."Zana berkata.

"Siapa namanya?" aku bertanya kepadanya.

"Firash nama dia, tuan. Boleh saya nak tahu kenapa tuan tanya pasal dia?" Jawab Zana lalu bertanya kepada ku.

Jadi my Little Bunny kerja kat sini? Senanglah rancangan aku nak dapat dia. Lalu aku berkata,

"Pecat dia." Ucapku tanpa riak muka di wajah ku.

"Ta-Tapi tuan, kenapa nak pecat dia? Baru je hari ini dia datang lambat." Rayu Zana untuk membatalkan cadangan aku.

"You want to lose your jobs or you want to fired him? Choose wisely." Kata ku dengan nada angkuh.

Zana membuat muka sayu lalu berkata kepadaku,"Baik tuan, saya akan pecat dia."

Aku melihat manager tersebut masuk ke dalam kafe dengan keadaan lesu. Kemudian aku nampak yang si manager tersebut tengah bercakap dengan little bunny.

Lalu aku melihat mata little bunny sedikit berair dan berwarna merah.
Dia nangis ke?

Kemudian aku terdengar samar-samar seperti dia berkata ingin bertemu pemilik kafe ni, iaitu aku.

Jadi apa lagi, aku muncul lah depan dia.

End of Flashback

Sekarang, aku tengah kejar little bunny aku. Dia pun nampaknya macam tengah lari dari aku.

Disebabkan aku lebih tinggi dan laju dari dia, aku dapat tangkap dia. Aku peluk dia dari belakang supaya dia tak terlepas.

Firash's Point of View

Aku sekarang ni tengah bengang. Mamat ni kenapa sebenarnya. Dah lah pecat aku tadi lepas tu peluk aku pula. Dia ingat aku apa hah?!

"Kau nak apa dari aku sebenarnya?!" jeritku dalam keadaan marah.

"Uishh... Garang betul dia ni." katanya pada aku.

Aku pun memandangnya dengan pandangan tajam. Dalam hati aku berkata 'Asal lah hidup aku ni malang sangat?'

Aku mengeluh, lalu mengambil nafas yang panjang. Lepas tu aku cakap kat dia,"Asal eh kau nak kacau hidup aku? Aku ada buat salah dengan kau ke?"

Kemudian, dia pun jawab,"Tak ada salah pun." sambil tersenyum.

Aku terpana seketika melihat senyuman yang indah itu. Aku tersedar ke realiti apabila dia menyambung ucapannya.

"Mesti awak terpesona dengan senyuman saya kan?" katanya.

Aku rasa nak muntah sekarang ni. Dah lah sombong, berlagak pula tu!

"Ehh... Sorry sikit eh, kau tu tak hensem pun. Hodoh ada lah." kata aku sambil mengutuknya.

Aku tiba-tiba teringat kembali yang aku nak tanya dia apa pasal dia ikut aku.

"Kau asal ikut aku? Nak huru-hara kan hidup aku lagi?" kata ku dengan nada sarkastik.

"Tak ada lah, saya nak awak kerja dengan saya, nak tak?" katanya padaku yang sememang aku sudah tidak bekerja lagi.

Aku memikirkan tawaran yang diberikan oleh mamat tadi.'Kalau aku tak ambil, nanti aku tak ada duit untuk makan. Tapi kalau aku ambil, nanti kena kerja dengan mamat poyo ni pula.' ucapku dalam hati.

Sebelum aku menerima tawaran tersebut, aku tanya dia aku akan kerja sebagai apa.

Dia cakap,"Awak akan bekerja sebagai house cleaner rumah saya. Awak boleh minta gaji sebanyak yang awak nak. Ok tak?"

Ek eleh, house cleaner je? Bagilah yang kerja yang best sikit. Tiba-tiba, aku terfikir yang dia cakap gaji boleh aku minta seberapa yang aku nak.

Kemudian dia berkata,"Jadi tak ni?"

Ahh! House cleaner pun house cleaner  lah. Yang penting, aku boleh minta gaji seberapa yang aku nak.

Aku pun menjawab,"Ya,aku terima tawaran kau."
























Aku melihat rumah agam di depan ku. Besar siak!!!!

Lepas je aku terima tawaran untuk jadi house cleaner rumah dia, dia terus bawa aku pergi rumah dia.

Dia cakap yang aku akan mula bekerja esok. Tapi masalahnya, tak kan aku seorang je yang kena bersih kan rumah ni. Mati katak lah aku kalau hari-hari aku bersihkan sorang-sorang.

Jadi,aku tanyalah dia,"Rumah ni aku kena bersihkan sorang-sorang je ke? Ke ada pembantu lain?"

"Awak tak bersih seluruh rumah ni. Awak cuma kena bersihkan tempat kerja dan bilik saya je." katanya padaku.

Aku pun menjawab,"Ohh.. Bersihkan tempat kerja dan bilik kau je kan?"

Lantas dia menjawab,"Ya, dua bilik tu je."

Lalu, dia membawa aku untuk tour rumah ni. Sebab rumah ni besar, takut aku sesat kot.

Sampai je dekat ruang tamu, dia pun berhenti tanpa bagitahu aku. Hampir-hampir aku nak langgar dia.

Kemudian, dia berbalik badan ke arah aku dan berkata,"Awak dah tahu kan tempat kerja awak kat mana? Jadi, esok awak dah boleh mula kerja."

Disebabkan aku sekarang pekerja dia, jadi aku kena hormat dia. Aku tukar panggilan aku-kau kepada saya-tuan.

"Faham, tu-" Kata ku tertangguh disebabkan ade suara lain.

"Sayang!"

TBC

Jadi, nilah chapter lima. Sorry kalau pendek sangat. Nanti author cuba panjang kan lagi. Adios!

By,
Raiz

Let Me Go, Stupid Yakuza!Where stories live. Discover now