كلمتين مُهمين.

23.3K 645 174
                                    

كُنت عايزة أوضح حاجة بسيطة ليكم يشباب واتمني تفهموني في النقطة دي..وهي إني لما بخلص كم من المذاكرة الل عليا برتاح نفسيًا شوية وبقدر أكتب غير كدا مش بكون غير متوترة ومبقدرش اتحرك من مكاني حتي، ف بالله عليكم راعو إني مضغوطة الفترة دي وافهموا إني ك منار بحب الكتابة وبمجرد ما بكتب حاجة وبدون مبالغة والله بنزلها وبشاركها معاكم في الحال وانا مش من النوع اللي بيدور علي ريتش وشُهرة أنا بكتب عشان بلاقي نفسي في الكتابة مش  بتلكك وبحط حجج وأعذار كاذبة وأقول مش هنزل، الل متابعني من البداية أكيد كان مراقب إني كنت بكتب كل يوم واحيانا كنت بكتب بالبارتين والله وبنزلهم عادي ومش ببخل عليكم بحاجة، مش عايزة أطول عليكم في الرغي الكتير الل بقولوا دا بس اللي قصدي تفهموه إني مش بتأخر غير لأسباب قوية واتمني لو جيت ووقفت الرواية فترة لحد ما أخلص امتحانات تتفهموا وضعي لأنه لما راجعت أول 10 حلقات من كيـان فريـدة لاقيتها مش بنفس الأحداث القوية اللي كنت حابة احطها يعني أيوه هي نفس الفكرة بس بالنسبالي مكنش في بالي اطلعها كدا كان ليا منظور مختلف كدا ودا حصل بسبب التوتر والضغط الل عليا وانا لو استمريت علي كدا وبهذا الشكل مش هكون راضية عن العمل دا لإني عندي أفكار واحداث أقوي من كدا بس للأسف مفيش شغف وشغفي دا هيرجع لما بالي يرتاح شوية واخلص امتحانات مش ببالغ في حوار الدراسة بس أنا عندي ضغوطات غير الدراسة والله يشباب، لحد دلوقتي معنديش شغف اكمل الرواية حاليًا بس لعلي وعسي أكون اتحسنت وقدرت اكتبلكم بارت يوم الجمعة وانزله ومن بعدها هقفل سوشيال خالص لإني من حوالي 4 أيام في معسكر مغلق عشان بذاكر وبفتح لأسباب وبقفل تاني امتحانات ثانوية عامة هتبدأ يوم 10/7/2021 ومادتي الل همتحنها يوم 14/7/2021 (الجبر) وفيه 3 مواد كمان ومنهم آخر مادة هتكون يوم 2/8/2021 فَـ لحد اليوم دا الرواية هتتوقف ومن بداية يوم 3/8/2021 هرجع أكتب تاني ونرجع للرواية بأحداث جديدة وبداية أحلي واحلي الرواية هتكون في حدود ال40 بارت ومش عايزة افاجئكم بس الل فات دا حماده والل جاية حمادة تاني خالص وشتان  كبير بينهم لاننا هنبدا جد بقا بكل ابطال الرواية لو ملاحظين ان اغلب الابطال مش موجودين كلهم ودا بسبب قلة الوقت عندي ومش قادرة اهتم بالكل ودي كانت حاجة مضايقاني لإني بحب اهتم بكل الشخصيات واديها حقها..آسفة حقيقي عارفة ان كلامي هيزعل ناس كتير بس والله مش بإيدي انا اهلي ليهم حق عليا ولازم افرحهم لو فضلت ع الحال دا ف اللي هيتجازي هما أهلي وانا اولهم وواجب عليا أكون قد المسؤلية، وكمان للي بيتابع روايتي او رواية غيري وقدي سيبوها دلوقتي مش هتطير والله وركزوا الفترة دي إحنا في فرصة اخيرة ولازم نستغلها صح عشان يوم النتيجة تبقوا راضيين عن نفسكم باللي هتحصلوا عليه وربنا يوفقنا جميعًا يارب إحنا غلابة والله 😂🙂.

واللي بيسأل عن سني فانا 19 سنة والله ودي تاني سنة ليا في 3 ثانوي ومعايا 3 مواد فيزياء، كيمياء، بحتة(جبر، تفاضل)، ومن المنيا صعيدية آه ودمي حامي وفخورة بكوني صعيدية والله جدًا 😒😂❤.


لما اراجع ال10 بارتات الل فاتوا والاقيهم مش بنفس قوة الأحداث اللي كنت متخيلاها:

لما اراجع ال10 بارتات الل فاتوا والاقيهم مش بنفس قوة الأحداث اللي كنت متخيلاها:

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.

😂😂😂👇.

😂😂😂👇

اوووه! هذه الصورة لا تتبع إرشادات المحتوى الخاصة بنا. لمتابعة النشر، يرجى إزالتها أو تحميل صورة أخرى.
كيان فريدة (الجزء الثالث من روح الزين)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن