بارت³ لِـ «كيـان فريـدة».

38.3K 1.3K 129
                                    

بارت³
لِـ «كيـان فريـدة».
بقلم منارجمال"شجن".

عبدالله بتهكم: معنديش اللي اخاف عليه تقدر تقولي بدون مقدمات حضرتك عادي.

اللواء كامل برسمية: هتتنقل بفريقك وتنزل مصر الأسبوع الجاي يا غول.

عبدالله بسخرية ومرح: ايه يا فندم هو فيه غول غيري هنا ولا إيه.

اللواء كامل بحزم: عبدالله كلامي واضح إنت هتنزل مصر الأسبوع الجاي.

عبدالله بعدم استيعاب: يعني إيه برضوا مش فاهم سيادتك تقصد إيه.

اللواء كامل بدهشة: مالك فهمك بقا بطيء كدا ليه إيه اللي مش واضح في كلامي يخليك تايه كدا؟.

عبدالله بجمود واقتضاب: يعني إيه أنزل مصر!!! سعادتك عارف إني مستحيل أنزل وعايزني ليه أصلا هناك؟.

اللواء كامل برسمية: يعني هتنزل مصر لشغل مهم وهتكون قائد لفريق هناك وهيتدربوا تحت إيدك.

عبدالله وقف: يقدر يمسك مكاني أي ظابط في مصر وأنا أفضل هنا سعادتك

اللواء كامل بغضب: دا مش بمزاجك ولا حتي بمزاجي تاخد قرار وترفضوا كدا في شغلنا.

عبدالله ببرود: أومال بمزاج مين؟.

اللواء كامل بهدوء وجدية: إنت عارف شغلنا كويس والأوامر دي من الأعلي مني ومنك ومفيش حاجة اسمها رفض.

عبدالله بنظرات قاتلة: وأنا برفض نزولي مصر.

اللواء كامل وقف وخبط بكف إيديه بعزم علي مكتبه وزعق: قولتلك مش بمزاج حد فينا لو بإيدي كنت رفضت نزولك اتفضل وجهز نفسك إنت وفريقك.

عبدالله بإقتناع وغضب مكبوت قدم التحية العسكرية: تمام سعادتك، بعد إذنك.

لف ونظراته تحرق الكون بحاله من غضبه وعصبيته وقسوته ولسه هيخرج وقفه صوت اللواء

اللواء كامل: عبدالله.

لف ليه: نعم سعادتك.

اللواء كامل: انا مقدر شعورك وموقفك وانت في مقام ابني سامحني لاني معرفتش أعمل حاجة، بس ممكن يكون نزولك في صالحك وتقدر تعيش حياتك وتبدأ من جديد.

عبدالله ابتسم ببرود وسخرية: مفيش حاجة هتتصلح اللي فات خلاص مش هيرجع،(كمل بجدية) بعد إذن سعادتك.

اومأ اللواء ليه بالخروج وقعد علي مكتبه بتعب واتنهد براحة ودعا من قلبه: ربنا يصلح حالك وحال قلبك يا عبدالله.
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡.
«في مول كبير جدًا وعلي أعلي مستوي».

روڤانا برجاء وماسكة إيد كيان: عشان خاطري يا كيان يلا.

كيان ببرود: قولت لأ مش هتلعبي.

روڤانا بغيظ وحزن بصت جمبها علي هشام وورد وهما واقفين: بابا خليه يوافق عشان خاطري.

هشام بقلة حيلة: إنتِ عارفه انه مش هيسمع كلام حد فينا.

كيان فريدة (الجزء الثالث من روح الزين)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن