Gaeun henyakkan badan di atas katil. Tangan diletakkan di atas dahi.
"Aku janji dengan kau, aku takkan tinggalkan kau kalau kau kahwin dengan aku."
"Boleh percaya ke mamat ni? Haih. Kenapa lah aku dah tak suka dia. Kalau aku still suka dia kan senang. Terus je setuju."
Gaeun bangun dari pembaringan. Tuala dicapai dan bilik air dituju. Siap mandi, Gaeun duduk di atas katil sambil mengeringkan rambut. Telefonnya yang berada di atas meja dipandang. Tanpa berfikir lagi, terus dia ambil telefon tersebut. Contact seseorang ditekan.
"Yeoboseyo?"
"Aeri-ya. Naya. Gaeun."
"Ara. Aku save lah number kau. Wae? Macam sedih je bunyi."
"Sehun. Dia ajak aku kahwin."
"What!? Dia dah bercerai ke dengan Sooyoung eunnie ke?"
"Sooyoung eunnie dah meninggal semalam masa lahirkan anak diorang. Sebab tu Sehun ajak aku kahwin sebab dia tak pandai jaga baby. Then, dia tak nak anak dia dibesarkan tanpa kasih sayang dari ibu."
Aeri mengeluh dalam talian.
"Aku tak tau lah Gaeun. Aku nak suruh kau setuju pun, kau dah tak suka dia. Kalau nak suruh kau tolak pun, aku kesiankan Sehun dengan anak dia. Aku pun tak berani nak cakap apa-apa sebab ni masa depan kau. Aku pun tak nak lah kau merana sebab kahwin dengan orang yang tak cintakan kau."
"Aku pun buntu Aeri. Aku pun kesiankan Sehun. Aku bukan apa. Aku takut dia tinggalkan aku bila anak dia dah besar."
Aeri mengeluh lagi.
"Betul jugak tu. Kau bagilah tau dia yang kau takut ditinggalkan. Maybe dia faham."
"Dah. Lepastu dia janji dengan aku yang dia takkan tinggalkan aku. Dia berharap sangat weh aku kahwin dengan dia. Aku tak sampai hati nak hampakan dia."
"Kau dah tanya parents kau?"
"Belum. Aku kalau boleh tak nak dorang tau. Kalau aku setuju sekali pun, aku just nak diorang tahu yang aku kahwin dengan Sehun sebab kehendak aku, bukan atas sebab macam yang Sehun nak."
"Pendapat aku lah ehh. Kau terima jelah. Yelah, dia pun dah janji yang dia takkan tinggalkan kau. Lagipun Sooyoung eunnie dah tak ada. So potensi untuk dia tinggalkan kau tu rendah. Silap hari bulan dia yang cintakan kau."
Aeri dan Gaeun ketawa kecil.
"Kalau macam tu, aku terima lah. Demi anak dia."
"Good. Dah, tak payah fikir sangat. Maybe jodoh kau memang dia. Kita tak tahu, kan? Kau terima je. Apa-apa masalah boleh cari aku."
"Thanks, Aeri. Sorry lah kacau kau malam-malam macam ni. Okaylah, omma aku panggil ajak makan. Thanks again. Take care."
"No problem. Dah kahwin nanti jangan lupa jemput. Take care jugak."
"Nae."
Panggilan dimatikan. Gaeun kemaskan rambutnya dan turun ke bawah. Perutnya sudah berkeroncong sejak call dengan Aeri tadi. Gaeun duduk di hadapan ommanya. Gaeun termenung memirkan apa yang Aeri sebut tadi.
"Gaeun, kenapa?" soal omma.
"Omma, appa. Gaeun ada benda nak bagitau."
Encik dan Puan Jung mengangkat kepala memandang anak tunggal mereka.
"Gaeun nak kahwin."
"Kahwin!?" jerit Encik dan Puan Jung serentak.
"Dengan siapa?" soal Puan Jung.
"Sehun. Hehe."
"Sehun? Bukan kamu dah tak suka ke budak tu? Budak tu dah kahwin, kan? Kamu jangan macam-macam Gaeun. Omma tak nak anak omma kena label perampas."
"Isteri dia dah meninggal."
Puan Jung memandang suaminya.
"Tapi kamu kata dah tak suka dia."
"Cinta berputik kembali? Hehe."
"Suka hati kamu lah. Kalau kamu rasa dia yang terbaik untuk kamu, omma dengan appa izinkan. Janji kamu bahagia. Nanti bawa dia jumpa kami."
"Nae. Gomawo, omma appa."
"Dah makan. Jangan termenung lagi."
○○○
"Sehun. Naya, Gaeun."
"Ahh Gaeun. So, macam mana?"
"Aku setuju."
Gaeun dengar yang Sehun melepaskan nafas lega.
"Gomawo, Gaeun. Hujung minggu ni, aku jumpa parents kau. Minggu depan, jumpa parents aku then hujung bulan kita kahwin."
"Cepatnya."
"Kalau boleh harini jugak aku nak kahwin. Tapi aku tak nak lah kau terkejut sangat."
"Nae. I got to go. Annyeong."
"Annyeong. Thanks again."
Panggilan dimatikan. Gaeun mengeluh lagi.
"Betul ke apa aku buat ni?"
YOU ARE READING
[C] Married with My Ex Crush (Sehun EXO)
FanfictionKahwin dengan ex crush? Cinta berputik kembali ke? Seronokkan crush balas cinta >< Tapi dah jadi ex crush. Macam mana tu? Start : 08/07/2021 End : 29/09/2023 #19 in sehun (17/04/2024) thanks to @-haostetic for the beauty cover <3