30

21 6 0
                                    

"Hun, Eun ada benda nak bincang. Pasal Hyera. Hun tak sibuk dah kan? Boleh balik awal harini?"

Sehun berhenti mengunyah roti selepas disoal Gaeun. Dia seolah berfikir.

"Rasanya tak sibuk dah. Penting ke?"

"Pasal Hyera, kan. Mestilah penting. Kalau pasal Eun mungkinlah tak penting."

"Aip, apa cakap macam tu. Semua pasal Hyera dan Eun, penting bagi Hun. I will sacrifice everything, just for two of you. Hun balik awal harini. Nanti kita bincang, okay?"

"Okay."

○○○

"Morning!" soal Junmyeon disebalik pintu.

"Hyung! Masuklah." pelawa Sehun.

Junmyeon melangkah ke meja kerja Sehun. Dia duduk di kerusi berhadapan lelaki itu.

"Hyung, kau takde seminggu terseksa aku tau." adu Sehun. Junmyeon tergelak.

"Apa yang kau terseksa sangat tu? Aku tengok sihat walafiat je kau."

"Kau sedap-sedap cuti, tinggalkan kerja dekat aku lepastu kata aku sihat walafiat? Memang tak lah." rungut Sehun.

"Dengan masalah Jia lagi. Pening aku."

Suasana senyap seketika.

"Aku tak salah dengar kan? Kau sebut Jia tadi? Sejak bila kau kisah pasal dia?" soal Junmyeon curiga.

Sehun meraup mukanya dan bersandar pada kerusinya.

"Aku tak tau, hyung. Aku tak tau nak mula dari mana."

"Apa yang kau buat sampai kau buntu macam ni? Ada kaitan dengan Jia pulak tu."

"Jia trapped aku. Dia tuduh aku cuba rogol dia."

"Hah!?"

○○○

Telefon Gaeun berdering. Tersenyum dia melihat nama si pemanggil.

"What's up, bestie! Buat apa tu?"

"Tengah mengemas rumah ni hah. Ada apa?"

"Hurm lupalah pulak kawan baik aku ni suri rumah. Salah tanya soalan lah ni?"

Gaeun tergelak sendiri.

"Kau ada plan harini? Aku nak ajak lepak, minum-minum."

"Kalau ikutkan takde plan apa-apa. Bila tu nak keluar?"

"Kalau sekarang mesti kau sibukkan. Waktu lunch okay tak? Around 1pm?"

Gaeun melihat jam di dinding. Pukul 10 pagi.

"Okay, boleh. Nanti text aku kedai mana. See you there!"

Gaeun tamatkan panggilan dan menelefon  Sehun pula. Voice mail.

"Meeting kut." monolog Gaeun.

Gaeun buka aplikasi mesej dan melaporkan pada Sehun.

[C] Married with My Ex Crush (Sehun EXO)Where stories live. Discover now