"Do you Oh Sehun, take this woman, Jung Gaeun, to be your lawfully wedded wife, to have and to hold, in sickness and in health, in good times and woe, for richer or poorer, keeping yourself solely unto him for as long as you both shall live?"
"Yes, I do."
"Do you Jung Gaeun, take this man, Oh Sehun, to be your lawfully wedded husband, to have and to hold, in sickness and in health, in good times and woe, for richer or poorer, keeping yourself solely unto him for as long as you both shall live?"
"Yes, I do."
"You may kiss now."
Sehun merapati Gaeun dan dipeluk pinggang kecil gadis itu. Gaeun mengikut rentak Sehun. Badan didekatkan dengan lelaki yang baru bergelar suaminya itu. Deruan nafas Sehun sudah mula dirasa oleh Gaeun.
Dia memejamkan mata saat bibir Sehun mula terbenam dalam bibirnya.
Gaeun mula terlena dengan ciuman lembut Sehun. Perlahan-lahan Gaeun membalas. Para tetamu sudah mula bertepuk girang.Gaeun memberhentikan ciumannya dahulu. Dahi mereka masih kuat terlekat. Sehun merenung Gaeun. Muka Gaeun membahang.
"Kenapa berhenti?" soal Sehun.
Gaeun jarakkan diri dari Sehun. Sehun dekati Gaeun. Tapi Gaeun lari lagi. Para tetamu sudah mula menjamu selera jadi mereka tak sedar akan apa yang jadi antara Sehun dan Gaeun di atas altar.
"Sorry. Saya tak cukup nafas tadi."
"Then we should continue after you taking your breath."
"Malu lah orang tengok."
"Orang semua tengah makan. Takde siapa kesah pasal kita kat atas ni."
"Sikit-sikit dah lah."
"But I want more, princess."
"Sehun, please. I can't. Saya tak biasa. And for your information, that was my first kiss."
Gaeun meninggalkan Sehun yang terpinga-pinga. Dia pergi ke arah tetamu. Gaeun nampak kelibat Seolhee. Laju sahaja dia pergi ke arah gadis itu.
"Seol!" sergah Gaeun.
"Eun! Cantiknya kau!"
Seolhee memeluk Gaeun. Dia melepaskan pelukan saat dia nampak Sehun menghampiri Gaeun. Gaeun terhinjut tatkala Sehun memeluk pinggangnya.
"Isteri Oh Sehun, mestilah cantik." kata Sehun tiba-tiba.
Gaeun menyiku Sehun. Sibuk aje. Nak berbual dengan member pun tak senang.
"Hai Sehun! Congrats ya korang. Eun, aku nak anak buah cepat-cepat tau."
"Kau dengan Woosik tu kahwin cepat-cepat. Ada anak sendiri lagi seronok. Ni Woosik mana? Tak datang?"
"Datang. Dia tengah jawab panggilan tadi. Kau tengoklah dia tu. Masa cuti pun sibuk dengan kerja. Macam mana nak kahwin. Cakap pasal kahwin pun tak sempat. Aku ugut nak pisah baru gopoh pujuk aku."
Gaeun hanya gelak. Selalu sangat dah dengar Seolhee membebel tentang Woosik.
"Sampai masa nanti dia ajak lah. Sabar je lah, okay?"
Seolhee hanya mengangguk. Telefonnya bergetar. Dia meminta diri sebelum hilang dari pandangan Sehun dan Gaeun. Gaeun melepaskan pegangan Sehun dari pinggangnya.
"Saya nak pergi tengok Hyera sekejap."
Sehun menahan Gaeun dari pergi. Sejak jadi isterinya, Gaeun kerap mahu melarikan diri. Malu agaknya.
"Tak payah. Mummy bagitau tadi Hyera baik-baik je. Dia pun tahu harini omma dia nak layan ramai orang, so dia behave. Dah, jom teman saya jumpa kawan-kawan saya."
○○○
Gaeun mengambil Hyera yang berada di bilik hotel keluarga Sehun. Pintu bilik terbuka.
"Gaeun."
Gaeun menoleh.
"Mummy, Sena. Terima kasih jaga Hyera, tadi. Dia tak buat perangai, kan?"
Mereka tidak membalas. Malahan senyuman sinis pula diberi.
"Kau dengan Sooyoung ni sama-sama menyusahkan kerja aku, kan?"
Gaeun mengerutkan dahi. Kenapa mummy dan Sena tiba-tiba berubah. Rasanya masa jumpa tempoh hari, mereka baik-baik sahaja. Sena pula terlebih seronok kerana ada kawan katanya.
"Apa mummy cakap ni? Eun buat apa?"
"Kenapa kau setuju nak kahwin dengan anak aku? Kau nak harta dia, kan?"
"A-apa mummy cakap ni. Kenapa mummy tuduh Eun macam ni?"
"Kau tak payah nak tunjuk baik lah. Perempuan macam kau ni, tak layak nak jadi kakak ipar aku." herdik Sena pula.
"Eun kahwin dengan Sehun ikhlas sebab Hyera. Tak pernah terdetik pun dekat hati Eun nak kikis harta Sehun. Sehun sendiri yang bagi kepercayaan dia untuk jaga Hyera. Eun takkan sia-sia kan kepercayaan tu, mummy, Sena."
Gaeun mengambil beg Hyera dan ingin berlalu pergi tetapi kata-kata mummy memberhentikan langkahnya.
"5 tahun. Hyera cukup 5 tahun, tinggalkan Sehun. Kalau tak aku yang akan buat Sehun tinggalkan kau. Ingat tu." ugut mummy.
Gaeun mengetap giginya. Dia cuba tahan air matanya. Nasib menyebelahinya bila pintu bilik terbuka. Jasad Sehun melegakan Gaeun.
"Lamanya. Ambil Hyera je pun." soal Sehun sambil mengambil beg Hyera dari Gaeun.
Dia melihat ke dalam bilik.
"Laa sembang dengan mummy dengan Sena ke. Patutlah lama. Mummy, Sena, Hun balik dulu tau. Hujung minggu nanti Hun balik rumah mummy."
Sehun menarik Gaeun keluar dari bilik. Masuk sahaja dalam kereta, Gaeun melepaskan pandangan ke arah luar tingkap. Dia senyap sahaja sepanjang perjalanan.
"Eun, okay tak? Awak senyap sejak keluar dari bilik mummy tadi. Mummy dengan Sena ada cakap apa-apa yang mengguris hati awak ke?"
Gaeun hanya menggeleng. Dia sandarkan kepalanya di tingkap.
"Kejut saya bila dah sampai."
YOU ARE READING
[C] Married with My Ex Crush (Sehun EXO)
FanficKahwin dengan ex crush? Cinta berputik kembali ke? Seronokkan crush balas cinta >< Tapi dah jadi ex crush. Macam mana tu? Start : 08/07/2021 End : 29/09/2023 #19 in sehun (17/04/2024) thanks to @-haostetic for the beauty cover <3