22

31 10 0
                                    

"Eunnie? Dengar tak Sena panggil ni?" soal Sena sambil tangannya dilambai-lambaikan di hadapan muka Gaeun.

"Haa ya?"

"Sena cakap, Sena nak naik dulu. Sena dah mengantuk."

"Ahh geurae? Naiklah. Eunnie nak habiskan cerita ni."

Sena mengangguk. Dia bangun dari sofa sebelum membuka telefon dan dilihat mesej yang dihantar Sehun sebentar tadi.

"Sena naik atas sekarang. Oppa nak pujuk Eun."

Sena menghela nafas berat. Jarinya mula menari di atas skrin telefonnya.

"Sena dah naik, oppa. Oppa turunlah. Hwaiting."

Sent!

"Apalah nasib. Tak pasal-pasal jadi orang tengah aku ni." monolog Sena.

○○○

Gaeun terasa bahu kanannya dicuit.

"Sena, tadi kata nak tidur. Jangan kacau eunnie lah." kata Gaeun tanpa menoleh.

Sekali lagi, bahunya dicuit. Tapi disebelah kiri pula.

"Oh Se--!"

Gaeun terkedu saat wajah Sehun terpampar di hadapannya.

"Hun. Jangan buat macam tu lagi. Tak suka!"

Sehun tergelak halus dan bergerak ke hadapan sofa dan duduk di sebelah Gaeun. Muka cemberut Gaeun dilihat dari tepi.

"Panjangnya muncung tu."

"Diam. Saya tak nak cakap dengan awak."

"Sayang.. dah-dahlah tu merajuk. Penatlah nak pujuk."

"Siapa suruh pujuk? Saya tak suruh pun."

"Eun.." tegas Sehun.

"Apa!? Jangan kacau saya lah!"

Tangisan Gaeun terhambur. Lama betul dia tahan. Dia emosi sekarang. Dia merajuk dengan Sehun dan mahu Sehun memujuknya. Tapi dalam masa yang sama dia tak mahu Sehun mengganggunya. Mengada kau Gaeun.

Sehun gelabah. Gaeun menangis teresak-esak sekarang. Sehun rangkul bahu Gaeun dan bawa gadis kesayangannya ke dalam pelukan. Kepala Gaeun diusap.

"Shh~ uljima. Arraseo, mianhae. Hmm? Dahlah tu. Tak tenang Hun tengok Eun macam ni. Okay now, tell me. Apa yang buat Eun merajuk sampai macam ni? Pasal Hun tuduh Eun tadi ke?"

Gaeun keluar dari pelukan Sehun dan menunduk. Gaeun menggeleng.

"Awal-awal marah tapi Hun kan dah mintak maaf. Lagi-lagi lepas dengar penjelasan ahjumma. Eun faham, Hun sayang mummy, kan?"

Sehun tersenyum kecil sebelum mengangguk. Tangan Gaeun diraih.

"Habistu, kalau bukan sebab tu, sebab apa? Sebab Jia?"

Gaeun terdiam. Takkan dia nak cakap yang dia cemburu walaupun itu hakikatnya. Dia tak suka bila Jia tunjukkan yang dia rapat dengan Sehun. Nak pula dia tau Jia syok dekat Sehun. Insecure tau?

[C] Married with My Ex Crush (Sehun EXO)Where stories live. Discover now