26

43 8 0
                                    

"Ish aunty! Jia penatlah macam ni. Semua benda yang kita plan, semuanya tak jadi! Aunty nak Jia tunggu sampai bila?" rungut Jia.

Puan Oh menyisip airnya. Dia silangkan kakinya sebelum tersenyum nipis.

"Sabarlah, sayang. Kata nak Sehun? Kalau nak dapatkan Sehun kenalah menunggu. Aunty yakin, penantian Jia mesti berbaloi."

"Kalau berbaloi. Kalau sia-sia?"

"Hey, Jia tak percaya aunty ke? Hurm?"

"Percaya."

"Then? Kenapa desak desak aunty? Jia ikut je semua plan aunty. Don't think about it so much, okay? Sehun will be yours."

Jia hanya tersenyum kelat. Dia sambung menghabiskan airnya.

○○○

"Guess who is here? Ada apa nak jumpa aku?"

"Aku dah tak boleh tunggu. Orang tua tu asyik asyik suruh aku bersabar. Sampai bila aku nak bersabar? Sampai si Sehun tu dah cinta mati dekat Gaeun then aku melopong macam tu je?" rungut Jia.

"Woo, chill pretty girl. Jangan marah-marah, nanti tak cantik."

"The fuck, Jinyoung? Tak kelakar okay? Cuba serius sikit boleh tak? Kau ni dah tak nak Gaeun ke?"

"Okay-okay, aku nak. Kau haritu yang beria sangat nak ikut plan orang tua tu. Aku dah offer plan aku, kau yang tak nak."

"Yelah, sebab masa tu aunty dah ada plan so aku kenalah ikut. Takkan aku nak betray aunty pulak? So apa plan kau yang hebat sangat tu?"

"Well, as easy as ABC. Kita kena buat Sehun bencikan Gaeun. After that, baru kita cucuk dorang."

"Tapi benda tu susah, Jinyoung. They have a high trust towards each other."

"Then we need to break that." kata Jinyoung sambil tersenyum sinis.

"Just straight to the point, Jinyoung. How?"

○○○

Sehun masuk ke kawasan tempat letak kereta bawah tanah. Gaeun disebelah masih lena diulit mimpi. Baru 5 minit menaiki kereta, rohnya sudah hilang meninggalkan jasad.

"Eun, dah sampai." kejut Sehun perlahan. Hyera yang berada di baby seat dibelakang ditoleh. Sama juga dihanyut mimpi seperti Gaeun.

"Kita kat mana?" soal Gaeun, mamai.

"Dah sampai grocer, sayang. Kata tadi nak beli barang dapur untuk omma dengan appa."

"Oh, erm."

Gaeun kembali terlelap. Sehun tertawa kecil melihat Gaeun. Penat melayan Hyera semalaman kerana anak kecil itu tidak boleh tidur. Sehun pula, terawal beradu semalam kerana penat menguruskan site.

"Sayang, bangun. Nanti lewat nak jumpa omma dengan appa."

"Erm, okay jom."

Gaeun menggosok kecil matanya sebelum mengambil beg keperluan Hyera yang juga mempunyai barang miliknya. Sehun pula mendukung Hyera kerana dia masih lena. Gaeun sudah tidak mampu untuk mendukung Hyera akibat berat badannya. Nasib baik anak itu sudah lincah berjalan, tidaklah ibunya yang kecil itu terbeban mahu mendukungnya setiap hari.

[C] Married with My Ex Crush (Sehun EXO)Where stories live. Discover now