Ik moet wat?!

120 4 0
                                    

++++++++++Eric's kant+++++++++++++++

Ik kijk recht in de ogen van een leider van Dauntless. "Ben jij Eric?" Ik knik voorzichtig. "Meekomen!" Hij grijpt me bij mijn jas en sleurt me mee. De andere mensen kijken me raar aan. Maar ja in Dauntless is het ook super abnormaal als je door de gangen word meegesleurd door een leider. Hij komt bij een ruimte aan en gooit me naar binnen. Hij doet de deur op slot en gaat weg. Als ik om me heen kijk zie ik dat er nog 3 andere mensen zitten. Ze kijken me raar aan. Eentje staat op en loopt drijgend op me af. "Waarvoor zit jij hier?" Ik sta verstijfd naar hem te kijken "Waar ben ik dan?" Hij lacht "Dit is wat wij graag noemen het strafhok. Je word erin gesmeten en dan zit je hier een paar weken terwijl hun beslissen of ze je factieloos laten worden of dat je mag blijven. Maar zelden mag er iemand blijven." Ik schrik. Ik kan niet factieloos worden dan stel ik niet alleen mijn ouders teleur maar ook zullen de andere me aan zien als een soort van opgever. "Nou vertel eens waarvoor zit je hier?" "Ik heb iemand helemaal inelkaargeslagen omdat hij iets heeft gedaan wat ik nooit zal vergeten. En jij dan?" "Ik zit hier omdat ik een meisje heb vermoord. Trouwens ik heet Alex." Ik wil bijna aan de volgende vragen wat er is gebeurt waardoor hij hier zit maar dan besef ik me iets. "Je hebt een meisje vermoord?" Hij lacht. "Ja inderdaad wat een trut was zij." "Wat was haar naam?" "Euhm even nadenken oh ja Emily volgens mij." "WAT?!" Ik word woedend en storm op hem af. Ik sla hem recht in zijn gezicht en hij geeft me een stomp in mijn maag. Dan vliegt de deur open en word ik naar achteren getrokken. "OPHOUDEN!" "Hij begon meneer hij begon me opeens te slaan." Ik kijk hem woedend aan en probeer me los te slaan. "Rustig worden anders vlieg je er nu al uit." Ik stop gelijk. "Eric was het toch? Ja oke kom maar mee." Voordat ik word weggesleurd zie ik het lachende gezicht van Alex. Ik word neergezet op een stoel. "Zo Eric ik hoorde dat jij iemand in elkaar heb geslagen ." "U heeft geen bewijs." Zeg ik zelfverzekerd. "Eric je weet dat we in elke ruimte camera's hebben hangen." De moed zakt me helemaal in de schoenen. "Maar omdat het je eerste overtreding is, hoef je niet weg." Ik zucht. "Maar je moet wel je excuses aanbieden aan Four en je moet hem helpen met alles." "Ik moet wat?!" "Je hoorde me wel nou wegwezen."

Sorry dat het zo'n klein hoofdstuk is morgen komt er een extra lange. Wat moet ik met Alex doen vrijlaten of wegsturen?

Veel leesplezier.
Xx-iris

This world will never be the same. Divergent.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu