Bab 3💔

2.8K 302 68
                                    

NASH  Harizal  bin  Imdad  Harizal  pernah  bertemu  aku  sewaktu  aku  kecil.  Aku  kerap  dilukai  walid  dan  dia  yang  membantu  aku  membersihkan  luka.  Nash  sangat  baik  pada  aku  meskipun  pada  mulanya  aku  tak  suka  dia  sebab  dia  ini  jenis  yang  menyakitkan  hati  tapi  dia  sangat  pandai  mengambil  hatiku.

Aku  jatuh  hati  pada  dia  tak  lama  selepas  itu  dan  kami  mula  bercinta  secara  diam  -  diam  sudah  pastinya  aku  tak  boleh  beritahu  walid  sebab  Nash  masih  belum  bersedia  hendak  bertemu  walid.  Ya,  Nash  kata  dia  perlu  mengumpulkan  kesabaran  untuk  bertemu  walid  sebab  dia  tak  mahu  dilabel  sebagai  menantu  tak  guna  apabila  dia  memaki  walid  kerana  walid  selalu  menyakiti  aku.

Nash-

Bencikan  orang  yang  menyakiti  aku.

Aku  tersedar  dari  lamunan  apabila  tanganku  terasa  digenggam  erat.  Aku  memandang  Nash  yang  tampak  risau  memandangku.

“Semuanya…  okey  ke?”  Soalnya  prihatin.

Aku  menguntumkan  senyuman.

“Ya,  semuanya  akan  okey.  Kau  janganlah  risau  sebab  aku  akan  bertahan  demi  kau”.  Kataku  dengan  lembut.

“Aku  minta  maaf,  Luna.  Aku  nak  heret  kau  keluar  dari  situ  secepat  yang  mungkin  tapi-”.

“Tak  apa,  Nash.  Aku  okey”.  Pujukku  dengan  lembut.

Nash  mencium  dahiku.

“Aku  cintakan  kau,  Luna”.  Tuturnya  penuh  sayu.

Aku  menguntumkan  senyuman  manis.

“Aku  pun  cintakan  kau,  Nash”.  Balasku  tenang.

Aku  tahu  aku  akan  merasakan  kesakitan  sepanjang  ketiadaan  Nash  bersama  -  sama  aku.  Tapi,  suatu  hari  nanti  aku  akan  merasakan  bahagia  apabila  Nash  kembali  ke  sisi  aku.

Persoalannya,  kuat  ke  untuk  aku  terus  bertahan?

Entahlah.

“Kau  nak  pergi  mana  pula?”  Soal  Nash  sambil  memandangku.

“Aku  tak  tahu  nak  pergi  mana.  Aku  kena  balik  sebelum  maghrib  tapi  sekarang  masih  awal.  Aku  tak  nak  balik  awal  ke  rumah  tu”.  Gumamku  dengan  nada  perlahan.

Ah,  aku  berlagak  kuat  tapi  hakikatnya  aku  takut  pada  walid.

Aku  takut  nak  balik  awal.

Nash  mengusap  rambutku.

“Jom  kita  pergi  melawat  ayah  nak?  Aku  rindukan  ayah…”  Katanya  bersama  -  sama  senyuman  kelat. 

Melawat  ayah?

T-tapi…

Aku  tunduk  memandang  pakaianku  sendiri.

“Tak  apa.  Kau  boleh  pinjam  baju  ibu  aku.  Tudung  ibu  pun  kau  boleh  pinjam”.  Balasnya  dengan  penuh  semangat.

“Ta-tapi…!”  Tak  sempat  aku  hendak  membalas  bicaranya  Nash  terus  saja  menarik  tanganku  supaya  aku  mengikuti  langkahnya.  Aku  pun  berlari  saja  mengikuti  kemahuannya  memandangkan  hari  ini  hari  untuk  aku  meluangkan  masa  bersama  -  sama  dia  jadi  aku  akan  melakukan  apa  yang  aku  suka  bersama  -  sama  dia  dan  aku  akan  melakukan  apa  yang  disukainya  bersama  -  samanya  juga.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now