Bab 30💔

2.8K 284 28
                                    

“LAUREEN  nak  perkahwinan  kita  paling  megah  antara  yang  lain  tau.  Laureen  dah  jemput  kawan  -  kawan  Laureen  untuk  datang  ke  majlis  perkahwinan  kita  esok.  Abang  jangan  risau  sebab  Laureen  akan  jadi  pengantin  yang  paling  cantik  untuk  abang”.  Tutur  Laureen  dengan  penuh  semangat.

“Baguslah...”

Laureen  memeluk  lengan  Rizq  dengan  begitu  erat  bersama  -  sama  senyuman  manisnya  itu.

“Laureen”.

“Hmm?” 

“Hubungan  Laureen  dan  Nash  ialah  abang  kandung  kan?”  Soal  Rizq  sambil  menatap  bakal  isterinya  itu.

Laureen  mengangguk  dengan  polos.

Rizq  mengetap  bibir.

Jika  babahnya  dan  juga  walidnya  sanggup  meminta  dia  untuk  memadukan  Luna  dan  menikahi  Laureen  disebabkan  Laureen  merupakan  anak  kepada  arwah  kawan  baik  ayahnya.  Maka,  tak  mustahil  Nash  juga  akan  dilayan  dengan  begitu  istimewa.

Tak.

Rizq  takkan  membebaskan  Luna  dengan  mudah  kerana  memiliki  Luna  ajelah  cara  untuk  dia  rasa  bahagia.  Apa  pun  yang  berlaku  dia  takkan  biarkan  babahnya,  walidnya  atau  mana  -  mana  ayah  angkatnya  tahu  mengenai  Nash.

“Sayang...”

“Hmm?”

“Boleh  tak  kalau  lepas  kahwin  nanti  sayang  jangan  sesekali  mengungkit  apa  -  apa  mengenai  Nash.  Boleh?”  Pinta  Rizq  dengan  lembut.

“Boleh.  Janji,  abang  kena  lebihkan  Laureen  berbanding  Luna.  Boleh?”  Soal  Laureen  dengan  lembut.

“Boleh,  sayang”.  Balas  Rizq  seraya  mengusap  rambut  Laureen.

Makin  bertambah  lebarlah  senyuman  wanita  itu.

Luna,  Luna.  Laureen  buka  aje  langkah  terus  Luna  jatuh  ditangga  yang  paling  bawah.  Adakah  Luna  lupa  bahawa  Luna  sedang  bertanding  dengan  seorang  angsa  putih  yang  cantik  sedangkan  Luna  ialah  seekor  itik  hitam  yang  hodoh?

“Jom  beli  barang  lagi?”

“Jom”,

Lepas  kahwin  nanti  jangan  haraplah  Laureen  akan  izinkan  Rizq  jatuh  sayang  pada  Luna  lagi. 

Ini  balasan  sebab  rampas  semua  kasih  sayang  Abang  Nash!

L  U  N  A

FARHAN  membelikan  baju  sedondon  untuk  kami  berdua  sama  seperti  apa  yang  telah  dia  janjikan  padaku.  Aku  memerhatikan  Farhan  yang  sedang  leka  menaip  sesuatu  di  dalam  telefon  bimbit  membuatkan  aku  membuka  langkah  menuju  ke  arah  sebuah  kedai  minuman  yang  terdekat.

“Cik  adik  manis  nak  air  apa?”  Soal  penjual  lelaki  itu  dengan  sengihan  lebar.

“Bagi  susu  coklat  ais  dua”.  Pintaku  seraya  mengeluarkan  sekeping  not  berwarna  merah.

“Cik  adik  yang  cantik  tahu  tak  apa  beza  cik  adik  dengan  lampu  chandelier?”  Aku  mengerutkan  dahi  apabila  mendengar  lelaki  itu  menyoal  aku. 

“Tak  tahu”.

“Bezanya,  lampu  tu  menerangi  semua  orang  tapi  cik  adik  ni  nampak  cantik  dipandang.  Boleh,  abang  minta  nombor  telefon  cik  adik?”  Dia  menayangkan  sengihan  manis  padaku  lalu  minuman  itu  dihidangkan. 

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now