Bab 39❤️

4.3K 389 43
                                    

HARI  ini  ialah  hari  kecuaian  Nash.  Mana  kan  tidak,  Nash  boleh  tersasul  terbalik  nama  walid  kepada  nama  aku.  Contoh,  aku  terima  nikahnya  Alfan  Rafisqi…

Waktu  itu,  bukan  Farhan  aje  yang  ketawa.  Tok  kadi  dan  dua  orang  saksi  juga  tergelak  sama.  Sememangnya,  Nash  sangat  -  sangat  malu  disebabkan  perihal  itu  tetapi  dia  gagahkan  juga  untuk  menghalalkan  aku.

Apa  yang  comel,  Nash  tersadung  sewaktu  hendak  datang  ke  arahku.  Tatkala  dia  hendak  menyarungkan  cincin  pula  boleh  cincin  itu  terlepas  membuatkan  Nash  terpaksa  mencari  cincin  itu  semula.  Cincin  terlepas  pun  disebabkan  tangan  Nash  terlalu  menggeletar  sewaktu  dia  memegang  aku.

Kini,  kami  berdua  tiba  di  rumah  ibu  sementara  Farhan  dan  beberapa  orang  pekerja  Nash  menghantarkan  barang  -  barang  kami  di  rumah  baru. 

Aku  menompang  dagu  memerhatikan  Nash  sedang  terlena  di  atas  sofa.

Nampaknya,  Encik  Nash  Harizal  ini  sudah  penat  melafazkan  akad.

“Luna”,  Aku  mengangkat  wajah  memandang  ibu  apabila  aku  mendengar  ibu  menegur  namaku.  Segelas  air  coklat  suam  dihidangkan  untuk  aku  membuatkan  aku  mengukirkan  senyuman  manis.

“Terima  kasih  sebab  sudi  jadi  isteri  Nash”.

“Terima  kasih  sebab  sudi  terima  Luna  untuk  menjadi  isteri  Nash”.  Balasku  pula  dengan  nada  yang  cukup  tenang  sekali.

Ibu  tersenyum.

Aku  mengenjak  sedikit  lalu  aku  membetulkan  kepala  Nash  supaya  dia  merebahkan  kepalanya  di  atas  bantal  mini.  Aku  hendak  minum  air  jadi  aku  takut  air  itu  akan  tertumpah  pada  wajahnya.

Elok  aje  aku  mengalihkan  kepala  dia  mula  merengek.

“Jangan  tinggalkan  aku,  Luna…”  Gumamnya  sayu.

Ibu  tersenyum.

“Ibu  pergi  ke  dapur  dulu  ya?”  Pamit  ibu  dengan  lembut  membuatkan  aku  hanya  membiarkan  ibu  berlalu  pergi. 

“Jangan  pergi”. 

“Aku  takkan  pergi  ke  mana  -  mana,  Nash.  Aku  ada  aje  di  sini  untuk  kau.  Kau  sendiri  cakap  yang  kau  tu  hero  aku  kan?”  Bisikku  dengan  lembut  lalu  rambutnya  itu  diusapku  dengan  lembut.

Kacaknya,  Nash.

Aku  perasan  sewaktu  dalam  kapal  terbang  tadi  suami  aku  tak  habis  -  habis  digoda  oleh  pramugari.  Malahan,  sewaktu  dalam  kapal  terbang  juga  ada  yang  sengaja  berpura  -  pura  terlanggarnya  hanya  kerana  mahu  memeluk  tubuh  Nash.

Cemburu?

Gila  aku  tak  cemburu.

Dia  suami  aku.

Aku  mengalihkan  kepalanya  perlahan  -  lahan  lalu  aku  duduk  di  atas  sofa  yang  jauh  sikit  berbandingnya.  Nash  pun  sibuk  menggapai  aku  supaya  aku  tak  lari.  Tangan  kanannya  menangkap  pehaku.

Meremang  bulu  roma  bila  dia  pegang  peha  aku.

Aku  mengalihkan  tangannya  dari  terus  menggenggam  peha  aku.  Tapi,  Nash  menggenggam  dengan  lebih  erat.  Malahan,  Nash  merehatkan  kepalanya  di  atas  pehaku.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now