Bab 12💔

2.3K 283 43
                                    

HARI  ni  walid  yang  memandu  kereta.  Malahan,  walid  setuju  mengikutiku  pergi  ke  mana  -  mana  saja  asalkan  tempat  itu  tiada  kucing.

Ya,  walid  sangat  takut  pada  kucing.

Tiba  -  tiba  aku  terasa  pipi  kananku  ditarik.

Awww!

Aku  mengangkat  wajah  memandang  walid  yang  menghulurkan  gula  -  gula  kapas  padaku.  Patutlah  lama  dia  masuk  ke  dalam  kedai.  Rupa  -  rupanya  walid  membelikan  gula  -  gula  kapas  untuk  aku.

“Ambil”.

Aku  sambut  huluran  walid  lantas  walid  meloloskan  diri  ke  dalam  perut  kereta.

Aku  menatap  gula  -  gula  kapas  itu  sambil  mengemam  bibir.

“Tak  suka  ke?”

“Suka!”  Aku  lekas  saja  buka  plastik  gula  -  gula  kapas  itu  lalu  aku  cubit  dan  makan.  Mhmmm  manis!  Rasanya  berbeza  dengan  selama  aku  makan  roti.  Ini  terlalu manis.

“Walid  suka  gula  -  gula  kapas?”  Soalku  sambil  menatap  wajahnya.

“Hm”.

“Walid  nak?  Sebut  ‘aaa’  Luna  tolong  suapkan”.  Pintaku  dengan  senyuman  teruja.  Walid  menoleh  memandangku  seketika.

Dia  buka  mulut.

Yeay!

Aku  akhirnya  dapat  suap  walid  sekalipun  makan  gula  -  gula  kapas  tapi  aku  rasa  sangat  -  sangat  gembira.

“Puas  hati?”  Soalnya.

“Puas  hati.  Terima  kasih,  walid!”

Walid  mengetap  bibir  lalu  dia  memandu  kereta. 

Aku  makan  gula  -  gula  kapas  itu  bersama  -  sama  senyuman  manis  membuatkan  sekeping  hatiku  ini  semakin  berasa  disapa  perasaan  bahagia.  Walid  sayang  aku  pun  dah  cukup  memadai.

L  U  N  A

 

KAMI  berdua  singgah  sebuah  taman  sementara  menunggu  malam  kerana  aku  mengajak  walid  pergi  ke  fun  fair.

Walid  duduk  disebelah  aku  sambil  bermain  telefon  sementara  aku  hanya  duduk  kaku  disebelahnya.  Tak  tahu  sebarang  topik  yang  sesuai  untuk  dibincangkan  bersama  -  sama  walid.

“Walid  bencikan  Luna?”  Perlahan  soalan  aku.

Walid  terkaku  seketika  sebelum  dia  kembali  menyambung  perbuatannya  yang  sedang  bermain  telefon.

Nampaknya,  walid  tak  mahu  menjawab  soalan  ak-

“Tak  benci  pun”.  Jawapan  walid  membuatkan  aku  menatap  wajahnya.

Jadi,  jika  bukan  bermakna  walid  membenci  habis  kenapa  aku  selalu  dijadikan  mangsa  penderaan?  Malahan,  Nash  kata  aku  sudah  dimarahi  sewaktu  usiaku  setahun.  Bukankah  kanak  -  kanak  yang  berusia  setahun  harus  disayangi?

“Walid  minta  maaf”.

Aku  terkedu.

Walid  minta  maaf?

“Walid  tak  suka  tengok  Luna  sebab  Luna  nampak  sama  macam  ummi.  Luna  cantik.  Luna  kuat  semangat  dan  kedegilan  Luna…  semuanya  sangat  serupa. Walid  takut  Luna  rosak  macam  apa-”  Walid  mengetap  bibir.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now