Bab 62❤️

4.8K 360 48
                                    

RIZQ  merebahkan  tubuhku  di  atas  katil  dengan  begitu  kasar  membuatkan  aku  bangkit  dengan  pantas  agar  dia  tak  sempat  hendak  melakukan  sesuatu  padaku.  Rizq  membuka  bajunya  dihadapanku.

“Luna  dah  melampau.  Luna  tendang  abang  dan  Luna  keluar  macam  itu  aje?  Isteri  jenis  apa  Luna  ni  sebenarnya?!”  Soal  Rizq  kasar.

“Luna  mungkin  isteri  yang  tak  sesuai  untuk  abang”.  Balasku.

“Isteri  yang  tak  sesuatu  untuk  aku?  Habis  kau  nak  kata  kau  tu  sesuai  untuk  Nash?  Tak,  Luna.  Abang  dah  kata  Luna  milik  abang.  Nash  dan  Laureen  sama  -  sama  tak  guna!  Dia  orang  sepatutnya  mati  dari  awal  lagi!”  Jerkah  Rizq  tak  puas  hati.

Aku  terdiam.

Rizq  memandangku.

“Abang  takkan  lepaskan  Luna”.  Aku  lekas  saja  bangun  dari  pembaringan  lalu  aku  keluar  ke  arah  veranda  hotel.  Pintu  ditutup  dan  dikunci  dari  luar  agar  Rizq  tak  boleh  mendapatkanku.

Aku  tak  tahu  ke  mana  lagi  aku  nak  lari.

Bilik  hotel  ini  di  tingkat  dua.  Sudah  cukup  menakutkan  aku.

“Luna!”  Aku  menoleh  ke  bawah  memandang  Nash  yang  melambai  ke  arahku.  Walid  ada  di  bawah  juga  bersama  -  sama  Nash  memerhatikan  aku  dari  atas.  Sesungguhnya,  aku  takut.

Takkanlah  aku  nak  terjun  ke  bawah?

Tak  mati  ke?

Bum!

Pintu  itu  dikuak  Rizq  akhirnya.

Ta-takut…

“Luna  nak  pergi  ke  mana?   Abang  dah  cakap  yang  Luna  tak  boleh  lari  ke  mana  -  mana  kerana  Luna  isteri  abang.  Luna  hak  milik  abang”.  Pujuk  Rizq  seraya  mendekatiku.

“Ja-jangan  dekat!  Kalau  kau  dekat  aku  akan  terjun!”  Jeritku  padanya.

“Luna  buat  cara  lama  lagi?”  Soal  Rizq  dengan  nada  bosan.

“Lu-Luna…” 

Drastik  Rizq  mendekatiku  lalu  pinggangku  dipaut  dapat  dia  membenamkan  wajahnya  pada  ceruk  leherku  membuatkan  aku  berasa  tak  selesa!

“Lepaskan  aku  jantan  tak  guna!  Aku  tak .ada  suami  pervert  macam  kau!”  Bak!  Aku  berikan  sepakan  padu  pada  celah  kelangkangnya  membuatkan Rizq  terundur.  Pintu  bilik  hotel  yang  dihuni  kami  terbuka  malahan  babah,  abi  dan  dad  melangkah  masuk.  Papa  juga  ada.

“Rizq  lepaskan  Luna!” 

“Tak  nak!”  Rizq  berterusan  mahu  memelukku  membuatkan  aku  melawan.

Tanpa  sengaja  aku  tergelincir  jatuh.

“Luna!”  Papa  tak  sempat  nak  tangkap  aku.

Aku  terus  saja  pejam  mata.

“Kau  dengar  sini  Luna.  Aku  takkan  boleh  berikan  kau  peluang  untuk  kau  mati!  Aku  tetap  akan  ada  untuk  sambut  kau!”

Bak!

Aku  jatuh  dalam  pelukan  seseorang.

Aku  membuka  mata  perlahan  -  lahan  membuatkan  Nash  memandangku  dengan  pendangan  lembut.  Tubuhku  dipeluk  dengan  penuh  kasih  sayang.  Aku  memandang  Nash  yang  memaut  kemas  pinggangku  lalu  dia  bangun  perlahan  -  lahan.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now