Bab 59❤️

3.4K 331 50
                                    

CAHAYA  yang  menyapa  wajah  membuatkan  aku  bangun  dari  pembaringan.  Aku  bangun  dengan  perlahan  -  lahan  namun  batang  tubuhku  terasa  sangat  sakit  seolah  -  olah  aku  pernah  terlibat  dalam  kemalangan.

Aku  menyentuh  kepalaku.

Sakitnya.

Kenapa  aku  berada  di  dalam  bilik  yang  asing  macam  ini?

Pintu  bilik  dikuak  dari  luar  membuatkan  aku  melemparkan  pandangan  ke  arah  Rizq  yang  melangkah  masuk  ke  dalam  bilik. 

“Abang!”  Aku  terus  saja  turun  mahu  mendapatkan  Rizq  namun  tubuhku  terasa  sangat  -  sangat  lemah  membuatkan  aku  terjatuh  di  atas  lantai.  Tapi,  Rizq  lekas  saja  membantu  aku  supaya  duduk  semula  di  atas  katil.

“Kenapa  turun  dari  katil?  Luna.  Luna  tu  masih  sakit  lagi  jadi  lebih  kalau  Luna  duduk  aje  diam  -  diam  di  atas  katil.  Pastikan  dapat  rehat  yang  cukup!”  Pesan  Rizq  sambil  menyentuh  pipiku.

Aku  memandang  keliru  wajahnya  itu.

“Kenapa  abang  buat  baik  pada  Luna?  Kita  berdua  bergaduhkan?  Abang  pilih  Laureen  berbanding  dengan  Luna.  Kenapa  abang  tiba  -  tiba  jadi  baik  pula?”  Soalku  dengan  nada  keliru.

“Ab-abang  dah  ceraikan  Laureen.  Luna  aje  isteri  terbaik  untuk  abang”.  Ujar  Rizq  penuh  yakin.

Aku  mengerutkan  dahi.

Aku  isteri  yang  terbaik  untuk  dia?

“Abang  demam  ke?  Luna  sedar  abang  kahwin  atas  sebab  arahan  walid  dan  babah  aje.   Jadi,  abang  tak  payahlah   berpura  -  pura.  Kita  kan  tinggal  berdua  je.  Tapi,  kenapa  tiba  -  tiba  aje  kita  ada  di  rumah  ni?  Kita  ada  di  mana?”  Soalku  keliru.

“Kita  ada  di  Pahang”. 

Pahang?

Apa  pasal  jauh  dari  rumah  walid  yang  ada  di  Kuala  Lumpur  atau  rumah  Rizq  yang  ada  di  Selangor?

“Kenapa  kita  pindah  ke  sini?”

“Abang  tak  nak  ada  orang  kacau  kita.  Semua  orang  cemburu  dengan  perkahwinan  kita.  Itu  yang  abang  bawa  Luna  pindah  sini.  Tapi,  abang  tak  tahu  Luna  mengandung”.

“Luna  mengandung?”  Aku  terus  menyentuh  perut  sendiri.

Tak  ada.

“Maaf.  Sewaktu  kita  nak  datang  ke  sini  Luna  dah  keguguran.  Luna  kemalangan  dengan  abang.  Luna  jangan  sedih  tau”.  Pujuk  Rizq  lembut  sambil  mengusap  rambutku  dengan  penuh  kasih.

Aku  mengandung?

Aku  keguguran?

Bagaimana  aku  boleh  bersama  dengan  Rizq  sedangkan  selama  aku  memikat  dia  selalu  aje  menolak  aku.  Dia  sering  mengatakan  bahawa  dia  masih  belum  cintakan  aku.  Tapi,  ini…

Aku  mengerut  dahi.

Peliklah.

Aku  memandang  gelang  di  tanganku.

Gelang  yang  cantik.

Aku  berbaik  dengan  Rizq  tapi  aku  tak  ingat  ke?  Kenapa  pula  aku  boleh  terlupa  tentang  hal  ni?

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now