Bab 32💔

2.6K 276 60
                                    

AKU  masuk  ke  dalam  bilik.

Nampaknya,  Rizq  sedang  melangkah  keluar  dari  tandas  dengan  keadaan  bertuala  bersama  -  sama  Laureen  yang  berkemban.  Aku  mengetap  bibir  memandang  mereka  berdua.

Kenapa  mereka  mandi  di  dalam  bilik  aku?

“Luna…”

“Maaflah,  Luna.  Laureen  pinjam  bilik  sekejap.  Badan  kami  rasa  belengas  sangat  itu  yang  terpaksa  mandi  awal.  Luna  tak  kisahkan  kalau  malam  ni  Laureen  nak  pinjam  bilik  Luna?  Laureen  nak  tidur  di  sini”.

“Babah  dah  ajak  kita  tidur  di  rumah  dia”.  Tegur  Rizq  pada  Laureen.

“Tak  nak.  Laureen  nak  tidur  dalam  bilik  ni  dengan  abang  sebab  bilik  ni  sangat  -  sangat  cantik.  Boleh  kan,  Luna?”  Soal  Laureen  dengan  nada  yang  meleret  membuatkan  aku  mengetap  bibir.

Rizq  juga  memandangku.

“Boleh”.

“Ah,  alang  -  alang.  Luna  pergi  balik  ke  rumah  sendiri.  Tak  ada  apa  pun  yang  Luna  boleh  buat  di  sini  sebab  Luna  akan  menyemakkan  pandangan  mata  Laureen  aje.  Kalau  Luna  ada  mesti  abang  juga  serba  salah  nak  melayan  Laureen  dengan  manja.  Betulkan,  abang?”  Soal  Laureen  dengan  lembut.

Rizq  mengangguk.

Aku  menghela  nafas.

“Buatlah  apa  yang  Laureen  suka.  Luna  tak  tahu  nak  cakap  apa  lagi”.  Kataku  lantas  aku  berura  ingin  melangkah  keluar  dari  bilik.  Rizq  menarik  tanganku  dengan  lembut  membuatkan  aku  menoleh  memandang  seraut  wajah  kacaknya  itu.

“Boleh  berhenti  sakitkan  hati  abang?  Macam  mana  abang  nak  sayang  Luna  kalau  Luna  suka  buat  abang  marah?” 

“Masalahnya,  Luna  tak  curang.  Luna  keluar  beli  baju  ni  dengan  Farhan”.

“Kalau  nak  beli  baju  kenapa  tak  ajak  abang?”

“Abang  nak  suruh  Luna  ajak  abang?  Abang  lupa  ke  yang  abang  asyik  berkepit  dengan  perempuan  ni  24/7?  Apa  yang  Luna  nak  cakap  pada  abang  semua  abang  tak  dengar.  Abang  abaikan  Luna.  Abang  letak  Luna  di  belakang!  Kalau  abang  tak  sayang  Luna,  abang  tak  perlu  seksa  Luna.  Abang  lepaskan  Luna!”

“Kenapa  kurang  ajar  sangat  ni?  Luna?  Ini  ke  apa  yang  Abang  Nash  babggakan  sangat  dengan  Luna?  Tak  sangka  pula  Luna  kaki  melawan”.  Sinis  Laureen.

Dadaku  berombak.

“Laureen.  Kau  nak  suruh  aku  tunduk  macam  anjing  baru  kau  puas  hati  ke?  Aku  terima  Rizq  kahwin  dengan  kau  bukannya  sebab  aku  patuh  arahan  Rizq  sebagai  seorang  suami.  Aku  terima  sebab  walid  yang  nak  kau  kahwin  dengan  suami  aku.  Satu  lagi,  aku  tak  kurang  ajar  dengan  sengaja.  Orang  yang  buat  aku  kurang  ajar  adalah  orang  yang  tak  menghormati  aku.  Kau  masuk  rumah  aku  tunjuklah  hormat  sikit.  Ini  tak.  Berlagak  aje.  Kalau  setakat  anak  arwah  kawan  baik  walid  tu  tak  payahlah,  berlagak  sangat.  Tak  berbaloi”.  Sinisku.

Air  muka  Laureen  berubah.

“Sampai  hati  Luna  cakap  macam  ini  pada  Laureen.  Ab-abang,  tengoklah  Luna  ni.  Hati  Laureen  terluka”.  Adu  Laureen  bersama  -  sama  esakkan.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now