Bab 23💔

2.5K 283 28
                                    

LAUREEN  memakai  pakaian  yang  cukup  comel  semasa  dia  keluar  bersama  -  sama  abangnya,  Nash.  Bukan  senang  dia  hendak  keluar  ke  pasar   raya  bersama  -  sama  abangnya  itu  memandangkan  abangnya  jenis  yang  sangat  -  sangat  cerewet  dan  tak  suka  dia  berkepit.

Tapi,  takkanlah  mahu  bermanja  dengan  abang  sendiri  pun  salah?

Luna  itu  hari  -  hari  berkepit  dengan  abangnya  sedikit  pun  abangnya  tak  merungut  malahan  boleh  gembira  lagi.  Hmph.

Laureen  tunduk  mahu  mengambil  gula  -  gula  kesukaannya  yang  berada  di  rak  yang  paling  bawah.  Elok  saja  dia  memegang  bekas  gula  -  gula  itu  ada  tangan  juga  yang  memegang  bekas  yamg  sama.

Laureen  memandang  dua  orang  remaja  lelaki  yang  kira  -  kira  berusia  13  tahun  yang  berdiri  dihadapannya.

Mereka  berdua  mengetap  bibir.

Tangan  mula  dialihkan  dari  terus  memegang  bekas  gula  -  gula  itu.

“Tak  apa,  Haf.  Kita  pergi  ajak  abi  pergi  ke  kedai  lain   saja.  Kau  boleh  jumpa  gula  -  gula  lain  di  situ”.  Pujuk  remaja  lelaki  itu.

Remaja  lelaki  seorang  lagi  hanya  mengangguk  saja.

Laureen  pula  rasa  serba  salah.

“Eh,  adik.  Nanti!”  Laureen  menghalang  kedua  -  dua  remaja  lelaki  itu  dari  terus  pergi.

“Kakak  nak  tanya.  Adik  -  adik  suka  sangat  ke  dengan  gula  -  gula  ni?”  Soal  Laureen  dengan  lembut.

“Saya  tak  suka.  Abang  kembar  saya  yang  suka.  Tapi,  kakak  janganlah  risau  sebab  kami  boleh  pergi  cari  di  kedai  yang  lain.  Jom,  Haf”.

“Eh  nanti.  Kakak  boleh  bagi  gula  -  gula  ni  pada  adik  berdua  sebab  kakak  pun  taklah  makan  sangat  gula  -  gula  ni.  Sebagai  pertukaran  kakak  nak  tanya  siapa  nama  adik  berdua  yang  hensem  ni?”  Soal  Laureen  dengan  senyuman  manis.

“Maaf  kak.  Kami  berdua  tak  berminat  nak  jadi  anak  ikan”.  Bidas  remaja  lelaki  itu  mendatar.

Remaja  lelaki  yang  seorang  lagi  hanya  mengangguk   sebagai  tanda  dia  menyokong  bicara  adik  kembarnya  itu.

Laureen  melopong.

“Eh,  kakak  bukan  nak  adik  -  adik  jadi  anak  ikan.  Kakak  hanya  nak  tahu  saja  nama  adik  -  adik  sebab  adik  -  adik  ni  hensem.  Mana  tahu  nanti  kakak  ada  anak  yang  hensem.  Bolehlah  kakak  cari  nama  yang  hampir  sama  dengan  adik  -  adik.  Boleh?”  Soal  Laureen  lagi.

“N-nama  saya,  Hafiey  Adam.  Kakak  boleh  panggil  saya,  Adam.  Ini,  adik  k-kembar…”  Wajah  Hafiey  merona  merah  apabila  melihat  Laureen  memandang  wajahnya.  Terus  saja  dia  bersembunyi  di  belakang  adik  kembarnya  membuatkan  remaja  lelaki  itu  menghela  nafas  bersama  -  sama  wajah  bosan.

“Nama  saya,  Alfi  Zuhair.  Kakak  boleh  panggil  saya,  Alfi.  Kakak  jangan  pandang  abang  saya  lama  -  lama  sebab  dia  malu  dengan  perempuan.  Kakak  nak  pandang  kakak  pandang  saya  je.  Saya  tak  kisah”.

Laureen  tergelak  mendengar  bicara  selamba  Alfi.

Anak  siapalah  ini  banyak  akal  sangat.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now