Bab 55❤️

3.8K 344 40
                                    

AKU  menghitung  masa  menunggu  kelahiran  si  kecil  yang  berada  di  dalam  kandunganku  ini.  Aku  rasa  hendak  melahirkan  si  kecil  ini  sewaktu  berada  di  rumah  maka  walid  membawa  aku  pergi  ke  hospital.  Nubhan  berada  di  rumah  dengan  Aqhar  kerana  aku  pasti  anak  lelaki  juga  mahu  masuk  ke  dalam  bersama  -  sama  aku.

“Luna  rasa  selesa?”  Soal  walid  dengan  risau.

“Okey  aje.  Ummi  nak  buah  epal  lagi”.  Aku  mengangakan  mulut  supaya  ummi  menyuapku  dengan  buah  epal.

“Luna  boleh  masuk  ke  dalam  wad  sendiri?”

“Boleh  je”.  Balasku  dengan  yakin.

“Baguslah.  Ummi  bukan  apa  walid  kamu  tu  muka  dia  risau  macam  dia  pula  yang  kena  melahirkan  anak.  Jadi,  ummi  rasa  lebih  baik  Luna  jangan  minta  dia  temankan  Luna.  Nanti  dia  buat  pasal  pengsan  pula.  Satu  hal  lagi  doktor  nak  mengurus”.  Cerita  ummi  sambil  mengerling  walid.

“Perkara  yang  dah  lepas  usahlah  dikenang!”  Ujar  walid  tak  puas  hati  apabila  ummi  semakin  nakal  menyakatnya.

“Ala.  Wifey  cerita  perkara  yang  patut  dia  tahu”.  Balas  ummi  bersahaja.

Telinga  walid  memerah.

Walid  malu  nampaknya.

“Pst…”  Ummi  memanggilku.

Aku  menjungkit  kening.

“Berlakon  nak  beranak”.  Bisik  ummi  dengan  cukup  perlahan  namun  jelas  saja  didengariku.

Aku  melorek  senyuman  nakal.

Ibu  jari  ditunjuk  pada  ummi.

“Wa-walid. Ah,  sak-sakit!”  Aku  mula  berdrama.

Walid  lekas  saja  mendekatiku. 

“Lu-Luna?  Wa-walid  panggil  doktor!  Luna  kena  bertenang  dulu.  Luna  kena  bertenang!”  Pujuk  walid  cemas.

Dia  suruh  aku  bertenang  tapi  dia  yang  gelabah.

“Luna  bergurau  je.  Hehehe!”  Aku  terus  memeluk  manja  lengan  walid.

“Eyy,  bertuah  punya  Luna!”  Pipiku  ditarik  geram.

“Awwww,  sakitlah  pipi  Luna”.  Aku  merengek.

“Luna  saja  aje  mengusik  walid.  Umminya  pun  sama  aje”.  Omel  walid  sambil  mengerling  tajam  wajah  ummi.

Ummi  mengerdip  matanya  pada  walid.

Walid  menjuih  bibir.

Mereka  berdua  ni  comel!

Tiba  -  tiba  rasa  menyengat  pada  bahagian-

“Wa-walid.  Um-ummi.  Lu-Luna  rasa…”  Aku  menarik  nafas  dalam  lalu  aku  menghembuskan  nafas  perlahan  -  lahan.

“Luna  janganlah  main  -  main.  Perkara  tak  lawaklah”.  Tegur  walid.

“Sakit!  Tahu  tak  sakit?!”  Aku  menarik  geram  rambut  walid  membuatkan  walid  membulatkan  matanya  itu.

“Luna  betul  -  betul  dah  nak  bersalin  ke?”

“Ya  Allah.  Luna  dah  tak  tahan  ni!  Baby  dah  nak  keluar!”  Aku  menjerit  kuat.

“Abang  cepatlah!”  Ummi  menggesa  walid.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now