Bab 48❤️

4.1K 353 74
                                    

MALAM.  Nash  memandikan  Nubhan  sama  seperti  kebiasaannya  sewaktu  di  rumah  kami.  Namun,  Nash  suruh  aku  menunggunya  di  ruang  tamu.  Sedangkan,  aku  sentiasa  menunggu  dia  di  dalam  bilik.

Ummi  menghidangkan  air  untuk  aku.  Kemudian,  dia  terus  berlalu  ke  dapur.  Jadi,  aku  tinggal   berdua  je  dengan  walid.

Haih…

“Luna”,  Teragak  -  agak  walid  menyeru aku.

Aku  memandang  dia.

“Lu-Luna  sihat?”

Aku  mengangguk.

“Baby  tu  dah  berapa  bulan?”

“Enam”, 

“Tak  lama  dah  lah.  Perut  Luna  nampak  kecil  je.  Walid  rasa  mesti  baby  lelaki  ni.  Luna  tahu?  Dulu,  masa  ummi  mengandung  anak  pertama.  Pertama  kali  pergi  buat  check-up  ada  satu  je.  Bila  check  kali  kedua  baru  tahu  ada  dua.  Masa  nak  check-up  jantina  anak  barulah  walid  tahu  ada  tiga  semuanya”.  Cerita  walid.

Aku  diam.

Sebab  dia  dah  dapat  anak  sulung  perempuan.  Dia  dah  tak  nak  ambil  kisah  tentang  aku  lagi.

“Lu-Luna  bahagia  dengan  Nash?”  Soal  walid  lagi.

“Bahagia  lebih  dari  sesiapa  jangkakan”.  Nash  melayan  aku  persis  permaisuri  dan  bukannya  hamba  abdi.

Aku  berteleku  tanpa  bersuara.

Walid  mengetap  bibir  memandangku.  Melihat  wajahnya  itu  seolah  -  olah  ingin  mencari  soalan  lagi.

“Luna  masuk  bilik  dulu”.  Pamitku  seraya  berura  mahu  bangun.

“Lu-Luna,  nanti!”  Tak  sempat  aku  bangun  terus  walid  menahanku  bersama  -  sama  muka  kalut.

Aku  mengerutkan  dahi  memandang  wajah  walid.

Walid  bangun  mendekatiku  lalu  dia  melabuhkan  punggung  di  sebelah  aku.  Nampaknya,  apa  kena  dengan  walid  ni? 

Dia  demam  ke?

Walid  menarik  tubuhku  ke  dalam  pelukan  tanpa  sebarang  bicara.  Perbuatan  ini  membuatkan  aku  menjadi  terkedu.  Sungguh,  aku  tak  sangka  langsung  dia  akan  memilih  untuk  memelukku  begini.

“Walid  dah  lama  nak  peluk  Luna  macam  ni.  Walid  rindu  pada  Luna  sangat  -  sangat.  Walid  tahu  apa  yang  walid  buat  ialah  silap  besar.  Walid  hancurkan  hati  Luna.  Walid  cabar  kesabaran  Luna.  Walid  merosakkan  masa  depan  Luna.  Walid  tak  pernah  menghargai  Luna  dan  walid  suka  membandingkan  Luna  dengan  adik  Nash  kan?  Luna  marah  marah  walid  sebab  semua  perkara  ini.  Luna  pendam  semua  sendiri  sampai  Luna  tak  tahan.  Akhirnya,  Luna  memilih  untuk  membenci.  Sekarang,  boleh  walid  minta  Luna  luahkan  semua  pada  walid?”

“Ta-tak   nak…”

Walid  mahu  meleraikan  pelukan  tapi  aku  membalas  pelukannya  dengan  erat.

“Luna  tak  nak  luahkan”.  Balasku.

Walid  mengusap  lembut  belakang  kepalaku.

“Raisya  Asluna  yang  baik  dan  matang.  Boleh,  Luna  tolong  beritahu  walid  tentang  isi  hati  Luna?  Walid  nak  tahu  sangat  -  sangat”.  Pujuk  walid  dengan  lembut.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now