Bab 52❤️

3.9K 347 48
                                    

TIBA  -  tiba  rasa  sedih  menghambat  hati  apabila  hari  esok  aku  bakal  pulang  semula  ke  Amerika.  Sememangnya,  aku  suka  di  sana  kerana  tempat  aku  melahirkan  Nubhan. Tapi,  di  sini…

“Luna  tak  makan?”  Suara  walid  yang  menegur  membuatkan  aku  memandang  seraut  wajahnya  yang  sudah  berusia.

“Lu-Luna  nak  makanlah  ni”.  Balasku  bersama  -  sama  senyuman  kelat.

Nash  mengusap  lembut  belakang  kepalaku.

Aku  rasa  nak  menangis.

“Kenapa  ni  kakak?”  Soal  Aqhar  pula.

“Luna  nak  abang  beritahu  atau  Luna  beritahu  sendiri?”  Soal  Nash  dengan  nada  yang  cukup  prihatin.

“Ab-abang…”

“Walid,  ummi  dan  Aqhar.  Sebenarnya,  esok  Nash  ada  kerja  di  Amerika.  Jadi,  kami  kena  balik  semula  ke  sana  pada  hari  ini”.  Ujar  Nash.

Sudu  yang  dipegang  walid  terus  saja  mencium  pinggan.

Walid  lekas  saja  bangkit  meninggalkan  meja  makan  tanpa  sepatah  bicara.

“Tak  apa,  Luna.  Luna  makanlah  dulu”.  Pujuk  ummi  dengan  lembut  membuatkan  aku  terpaksa  juga  menyambung  makan  meskipun  aku  sudah  hilang  selera.

“Kakak  nak  balik  ke  sana?”  Soal  Aqhar  padaku.

Aku  menatap  Aqhar.

Air  matanya  mulai  mengalir.

“Aq-Aqhar  baru  je  balik  sini.  Kakak  dah  nak  balik  ke  sana…” 

“Nanti  kakak  boleh  balik  lagi.  Ki-kita  akan  balik  lagi,  kan?”  Soalku  pada  Nash  dengan  nada  risau.

“Ya,  kita  akan  datang  ke  Malaysia  lepas  abang  selesaikan  semua  urusan  abang  di  sana”.  Balas  Nash  dengan  lembut.

Air  mataku  gugur.

“Mama.  Mama  janganlah  menangis”.  Pujuk  Nubhan   dengan  risau.  Pipiku  yang  bersisa  dengan  air  mata  disekanya  dengan  penuh  kasih  sayang.

Sejuk  hati  aku  tengok  anak  lelaki  aku  ni.

“Ummi  terima  semua  keputusan  Luna.  Ummi  faham  Luna  dah  ada  Nash  dan  Nubhan.  Jadi,  keputusan  itu  ialah  hak  Luna.  Tak  ada  sesiapa  yang  boleh  menghalang”.  Ujar  ummi.

Aku  menggangguk.

Pada  hakikatnya,  aku  tak  nak  balik  ke  Malaysia.

Aku  kesiankan  walid.

L  U  N  A

 

SELESAI  menjamu  selera  aku  terus  saja  mencari  walid. 

Langkahku   terhenti  apabila  aku  melihat  walid  duduk  di  ceruk  rumah.  Dia  memeluk  tubuh  sambil  menyembamkan  wajah  pada  lututnya.  Terhinjut  -  hinjut  bahunya  menandakan  walid  sedang  menangis.

Betul  agaknya  apa  yang  orang  selalu  kata.

Makin  berusia  seseorang  itu  dia  akan  bertukar  menjadi  kanak  -  kanak  semula.  Hati  dia  cepat  terasa.

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now