Prolog💔

9.6K 386 23
                                    

MATA  dipejam  rapat.

Air  mata  gugur  tanpa  henti  menandakan  hatiku  ini  sudah  terlalu  sakit  malahan  aku  rasa  tak  mampu  lagi  hendak  menanggung  segala  derita  yang  bakal  mendatang.  Aku  mengundurkan  langkah.

“Luna!”  Jerkahan  walid  membuatkan  aku  membuka  mata.

“R-Rizq  tolonglah  lepaskan  Luna”.  Rayuku.

Air  muka  suamiku  berubah.

“Ab-abang  janji  abang  takkan  abaikan  Luna.  Abang  janji  abang  akan  sayangkan  Luna  lebih  dari  Laureen  jadi-”,

“Ceraikan  aku!”  Aku  berterusan  menjerkahnya.

“Luna  tolonglah  ingat  yang  bunuh  diri  tu  berdosa.  Luna  jangan  buat  pilihan  macam  ini.  Luna  datang  sini”.  Gamit  babah  dengan  lembut.  Mukanya  nampak  sangat  -  sangat  risau.

Kenapa?

Aku  nak  bunuh  diri  baru  semua  orang  nak  gelabah?

“Luna  nak  mati…”

“Jangan.  Raf!  Kau  pujuklah  anak  kau!”  Ayah  angkatku,  abi  mula  memarahi  walid  yang  diam.

“Raf!  Kau  ni  bodoh  ke?!”  Jerkah  papa  pula.

Ya,  papa  juga  ayah  angkatku.

Tiga  orang  lelaki  berusia  yang   ada  dihadapanku;  papa,  abi  dan  dad  merupakan  ayah  angkatku  sementara  babah  pula  ayah  mentua  dan  juga  walid  ialah  ayah  kandung  aku.

Nampaknya,  walid  tak  kisah  aku  mati.

Aku  mengundurkan  langkah.

“Raf!” Dad  mula  mengherdik  walid.

“Ceraikan  Luna,  Rizq”.  Arahan  walid  membuatkan  suamiku  kelihatan  tersentak.  Rizq  menoleh  memandang  walid  yang  hanya  beku  merenung  aku.

“Ce-Ceraikan  Luna…”  Sokong  babah.

“T-tapi”.  Rizq  merenung  aku.

“Kau  pekak  ke?  Ceraikan  Luna!”  Jerkah  abi  apabila  Rizq  seakan  -  akan  keliru  hendak  membuat  keputusan.

Air  mata  Rizq  gugur.

“Ab-abang  minta  maaf.  Ra-Raisya  Asluna  binti  Alfan  Rafisqi…  aku  ceraikan  kau  dengan  talak  satu”.  Terasa  ringan  beban  dibahuku  apabila  mendengar  lafaz  talak  yang  diberikan  Rizq.

Sedih?

Tidak.

Aku  gembira.

“Baguslah…”  Aku  tersenyum  lega.

Mata  dipejam  lalu  aku  biarkan  tubuhku  jatuh  dari  bangunan.

Biar  saja  aku  tamatkan  penyeksaan  ini  dengan  mudah.

Tapi…

“Kau  tak  boleh  mati,  Luna…”  Suara  itu  mengubah  hidup  aku  yang  kelam  menjadi  bercahaya.

Kenapa  kau  lambat  sangat,  hmm?

NASH: Hero Si Sweet DevilishWhere stories live. Discover now