part 4

159 29 11
                                    

"Hello pretty girl :) "

Kening Tzuyu berkerut. Apa pulak kali ni? Sebelum dapat note dari seorang perempuan kali ni dari lelaki pulak. Masing-masing tak bagitahu nama pulak tu.

Sebab malas nak fikir, kertas itu dia renyuk dan dibuang ke lantai lalu mengambil bukunya.

"Yah, dilarang membuang sampah merata-rata.." tiba-tiba suara Jimin kedengaran.

Pintu loker ditutup dengan kasar dan dia melihat Jimin sedang melangkah kearahnya sambil makan lolipop. Aduh namja pendek ni...pandai betul tarik perhatian orang. Dengan beg sling dia, fashion dia lagi..boot hitam dia lagi..betul-betul menguji kesabaran orang betul.

"Kutip balik apa yang awak buang tu.." arah Jimin.

Tzuyu menjelingnya tajam lalu pergi tinggalkan dia. Orang dah kejarkan masa..dia boleh pulak suruh-suruh..memang taklah nak buat..

"Igeo mwoya? Siapa yang cuba pikat awak ni? Nak mati ke?" Bebel Jimin bila dia membaca isi note yang dibuang tadi.

"Molla.."

"Lepas ni gi kolej pakai mask. Jangan tunjuk seluruh muka.." arah Jimin.

Langkah Tzuyu terhenti semata-mata ingin mencubit perut Jimin lalu dia kembali jalan.

"Saya serious ni..awak cantik sangat sebab tu ramai peminat.."

"Awak pun apa kurangnya? Pakai handsome-handsome sebab nak pikat hati pelajar lain jugak kan?"

"Aniya..saya handsome-handsome sebab nak nampak cool depan awak. Itu je"

"Merepek.." balas Tzuyu malas..

"Awak tahu punca V dengan Chorong bergaduh?" Soal Jimin tiba-tiba.

Termasuk hari ni, dah seminggu V dengan Chorong bergaduh. Apa punca dia, dorang semua pun tak tahu. Nak tolong pun tak tahu nak mula dari mana.

"Dengar cerita sebab Jinyoung.." jawab Tzuyu..

"Jinyoung? Siapa dia?"

"Pelajar aliran seni..masa tu ada budak nampak Chorong terima hadiah dari Jinyoung. Mungkin sebab tu kawan awak marahkan Chorong.." jawab Tzuyu lagi.

"Itu je punca dia? Merepek..mesti ada sebab lain..sebab kali ni lain macam marah dia. Saya tegur Chorong pun, dia buat tak tahu je..budak hot tegur dia kot.." kata Jimin percaya diri..

Percaya diri betul budak pendek ni kan? Kena cubit nanti baru tahu langit tinggi rendah.

"Awak kan kawan baik V, tanya lah dia..sebab kalau tanya Chorong pun, takkan dapat hasil." Balas Tzuyu..

"Betul jugak..nanti saya tanya..btw, awak ikut pergi camp tu kan?" Soal Jimin..

"Tengoklah macam mana..kalau yang lain ikut, saya ikut..tapi camp tu lama lagi kan..bulan depan kot.."

"Betul tapi awak wajib ikut sebab saya ikut jugak..okey..saya nak pergi cafe jumpa Namjoon..belajar elok-elok sayang!!"

Rambut Tzuyu di usap lembut sebelum dia belok ke kiri menuju ke cafe kolej. Entah kenapa tiba-tiba Namjoon nak jumpa dia time macam ni pulak. Terdesak betul.

I'm NOT Single 2 | KthWhere stories live. Discover now