Part 13

121 14 2
                                    

.Chorong pov.

Kepalaku menjenguk kearah pintu utama apabila terdengar password rumah aku ditekan oleh seseorang. Takkan lah Naeun pulak sebab dia cakap, dia datang lambat sikit sebab masih ada study group dengan kawan-kawan dia dekat library.

Clerk.

Pintu terbuka dengan sendirinya dan saat orang itu masuk, aku agak terkejut sebab dia buat semua dengan pantas. Kasut dia buka dalam keadaan yang kelam kabut lalu meluru kearah aku yang sedang duduk di sofa sambil menikmati movie yang ditayangkan.

Dia terus duduk melutut di depan aku sambil memegang kaki ku lalu melihat tangan aku yang terluka pula. Wajah cemasnya aku pandang sambil tersenyum kecil.

"Saya okey..thanks sebab datang.." kataku kepadanya yang turut menatapku.

Jelas kelihatan yang dia tengah cemas sekarang ni. Cemas dan sedikit rasa bersalah.

"Maaf sebab lambat..saya terlalu melayan ego saya.." katanya dan kali ni tangan aku dia genggam tapi tak kuat.

"Sayang, I'm sorry.." katanya sendu..

Ala namja ni terbawa emosi sangat kenapa? Betul-betul rasa bersalah lah ni. Itu yang lari tak cukup tanah tu.

Pantas aku menyentuh pipinya lalu tersenyum.

"Gwenchana. Yang penting awak dah ada dekat sini pun dah cukup. Thanks sebab risaukan saya." Kataku.

"Dah makan?" Soalnya dan aku mengangguk.

"Tadi Tzuyu dengan Jimin datang bawak makanan. Nanti sekejap lagi Naeun mesti balik bawak makanan jugak." Kataku.

"Saya tengok live awak tadi. Busy rupanya patut tak datang.." sambungku.

Aku melihat wajahnya sedikit cuak. Kenapa? Sebab takut aku tanya siapa yeoja tu dan macam mana boleh mereka live sama-sama?

"Chorong.."

"Saya faham kerja awak.." kataku pantas.

Tak nak dia rasa bersalah walaupun hati ni sedikit jeles tengok live diaorang tadi. Bergelak-gelak dan saling memuji antara satu sama lain. Mestilah buat macam tu kan sebab nak naikkan views.

"Gomawo.." ringkasnya. Aku tersenyum lagi.

"Naeun teman awak malam ni?" Soalnya dan aku mengangguk kecil.

"Tak perlu. Biar saya yang teman awak malam ni." Katanya.

"Tak takut dengan Chanyeol oppa?" Soalku.

Dia terdiam seribu bahasa. Takut betul kalau nama tu kena mention. Bukan apa, nak elak benda buruk berlaku..Chanyeol meletakkan syarat yang V tak boleh bermalam di rumah Chorong walau dalam apa keadaan sekali pun.

"Arraseo.." katanya lemah.

"Saya teman sampai Naeun datang.."

"Good idea my boy.."

.pov end.

***

Mingyu yang sibuk dengan laptop terganggu dengan kedatangan seseorang yang amat dia kenali.

"Kau nak apa Hyewon?"

Soalnya tetapi mata masih di screen. Busy edit proposal yang akan dihantar tak lama lagi.

"Tentang cadangan aku tu, kau setuju tak? Kau dapat Tzuyu dan aku dapat Jimin." Katanya.

Mingyu menatapnya datar. Yeoja ni kenapa angau sangat dekat Jimin? Namja tu dah jadi milik orang. Kenapa nak rampas kebahagian orang? Diri tu tak laku sangat ke sampai sanggup buat benda tak baik?

"Kalau betul kau nak Jimin, buat cara baik. Kalau diorang putus, baru kau masuk line. Bukan rosakkan hubungan diaorang semata nak bagi diri kau happy. Busuk cara permainan kau ni."

Kata Mingyu. Hyewon ketawa mendengar ayat Mingyu sebentar tadi. Kenapa namja ni baik sangat?

"Kau duduk zaman bila ni? Dunia sekarang ni, orang lain tak penting. Bahagiakan diri kau dulu..baru orang lain. Buatlah cara apa pun asalkan goals kau tercapai."

Balas Hyewon.

"Sampai bila kau nak tunggu Tzuyu dengan Jimin putus? Kita kena rancang untuk bagi diaorang putus. Benda simple je. Asalkan jangan kantoi sudah." Sambungnya.

Mingyu terdiam. Dia akui yang dia pun gilakan Tzuyu tapi bermain cara kasar untuk dapatkan hati seseorang bukan cara dia. Dah kalau orang tu tak nak, nak macam mana? Cuba lah cara apa pun mesti akan tak menjadi jugak.

"Malas aku layan kau ni.." kata Mingyu lalu menutup laptopnya dan terus bangun.

"Aku tahu kau namja yang selalu bagi sticky note dekat Tzuyu. Kalau Jimin dapat tahu macam mana?" Soal Hyewon sambil bermain dengan kukunya yang cantik.

"Aku pun tahu kau bagi sticky note dan air dekat Jimin. Kalau Tzuyu tahu macam mana? Yeoja tu nampak je macam baik tapi kau tak kenal sisi dalam dia. Kalau nak tahu perangai Tzuyu yang sebenar, cubalah try rampas Jimin dari dia.."

Kata Mingyu dan kali ni dia betul-betul pergi meninggalkan yeoja keturunan anak orang kaya tu. Anak orang kaya tapi tak pandai pakai otak.

***

"Jaga Jimin baik-baik sebelum aku rampas."

Kening Tzuyu berkedut. Lalu dia memberi sticky note itu kepada Jimin yang duduk disebelahnya.

"Awak kenal dia siapa?" Soal Tzuyu.

"Eoh!" Jawab Jimin sepatah.

"Siapa?" Soal Tzuyu lagi.

"Kang Hyewon." Jawab Jimin pantas.

Tzuyu menghembus nafasnya panjang. Kawan sekelas dia rupanya. Mati-mati dia ingat budak Kevin si gay tu yang bagi. Kan dah salah sangka kat situ.

"Jangan risau. Kalau diberi pilihan antara awak dan dia, saya pilih awak."

Kata Jimin sambil memperlihatkan senyuman eyes smile miliknya. Tzuyu menatapnya datar lalu meraup wajah Jimin secara kasar.

"Dasar ayat buaya." Katanya sambil menggaul meninuman sejuknya itu.

"Aniya, datanglah 10 yeoja dalam keadaan serentak pun, saya tetap akan pilih awak." Kata Jimin bersungguh.

"Kalau yang datang tu Seulgi, Sunmi, Hyuna, Rosé, Kristal, Boyoung macam mana? Masih nak pilih saya?" Soal Tzuyu dan kali ni dia menongkat dagu sambil menatap buah hatinya yang sedang menggaru tengkuknya.

Tahu betul kelemahan Jimin. Semua idol yeoja kegemarannya dia sebut. Siapa yang tak tumbang kan.

"Saya pilih Seulgi..hehe.."

"Pabo!" Wajahnya diraup lagi.

"Pilih tak semestinya memiliki. Tapi awak saya pilih dan akan dimiliki tak lama lagi." Kata Jimin.

"Kita tengok nanti.." balas Tzuyu.

"Saya namja yang pegang janji tapi dengan syarat awak jaga hati saya seperti mana saya jaga hati awak. Jaga jarak dengan Mingyu.."

"Saya tahu lah..tak payah cakap pun saya akan buat. Namja tu nampak je muka perampas milik orang tapi dalam hati baik."

"Arraseo."

-TBC-

Long time no see.. sorry for the very very late update..

I'm NOT Single 2 | KthWhere stories live. Discover now