.Chorong Pov.
Dari jauh lagi aku melihat seorang namja berjacket biru sedang duduk sambil menyembunyikan mukanya dengan air yang baru dia beli.
Dia ingat, dia tutup muka macam tu aku tak kenal? Hanya dengan jacket dan 3 minuman sejuk ditangan, aku dah tahu dia siapa.
Yup! Jung Jaehyun. Si pecinta coffee. Tak cukup kalau hanya minum satu gelas coffee. Senyuman aku mengembang apabila dia mengintip disebalik airnya.
Cuba bagitahu aku macam mana nak tolak cinta namja ni?
Langkah aku semakin melaju kearah dia dan bila berhadapan dengannya, air itu turun secara perlahan sehingga memperlihatkan wajahnya yang penuh senyuman.
Setiap hari jatuh cinta dengan orang sama. Tapi aku suka dan berharap hubungan ni takkan kandas macam cinta pertama aku yang dulu.
"Hai. Jung Jaehyun imnida.."
Sapanya sambil menghulur ice coffee. Aku menerima hulurannya dengan baik.
"Nice to know you." Balasku.
"Sudi tak awak luangkan masa dengan saya hari ni? Saya belanja awak. Beli apa yang awak nak. Unlimited!"
Please god, kali ni je..jangan sampai namja depan aku ni di ambil oleh orang lain lagi. Aku janji akan jaga hati dan perasaan dia.
Please!
"Jom!" Tangan aku hulur kearahnya dan langsung disambut lembut oleh sang pujaan hati.
"Kita nak pergi mana?" Soalku.
"Kita pergi mall. Kan saya cakap saya belanja."
"Shireo. Saya tak nak pergi mall unruk shopping."
"Awak nak pergi mana?" Soalnya.
"Bowling?" Cadangku.
"Bowling? Boleh! Lagi pun dah lama tak main. Last game awak menang. Okey kali ni saya pula yang akan menang. Kalau saya menang, awak nak bagi saya apa?"
Soalnya penuh semangat. Boleh nampak api semangat dalam matanya yang sexy tu.
"Apa yang awak nak? Hug or kiss?" Soalku kembali. Bukan apa, selalu ini je yang dia suka minta. Nasib baik free.
Dia menggeleng. Genggamannya semakin kuat.
"Saya nak lawan bowling dengan Chanyeol hyung. Dalam erti kata lain, nak pikat hati hyung awak. Hehe."
Oh my, dia dah ready nak jumpa Chanyeol oppa? Dia semakin serious dengan hubungan ni?
"Kalau macam tu, sekarang juga saya call dia. Tak perlu tunggu awak menang."
"Jinjjayo? Yah jinjja?" Tangan kami terlepas begitu sahaja apabila dia melompat-lompat kegembiraan.
Janganlah comel sangat!
YOU ARE READING
I'm NOT Single 2 | Kth
FanfictionTak sangka orang ke-tiga dan ke-empat muncul apabila cinta semakin bersemi. Adakah hubungan ini akan berterusan atau berhenti di tengah jalan? Cover by me