Maandenlang heb ik op deze dag gewacht. Samen met Ayla, Bouchra, Marije, Milou en Joan zitten we in de make-up. Ze zijn mijn bruidsmeisjes en heb samen met hun ook mijn jurk uitgekozen, Nellie was daar ook bij maar die is op moment bij Jasper. Zenuwachtig tik ik met mijn vingers op het tafeltje terwijl mijn haar wordt gedaan. 'Britt, stop. Dit wordt een fantastische dag, jullie dag' zegt Joan. 'ja ik weet het. Maar nog, ik weet niet' 'het komt goed' zegt ze en geeft me een glimlach, ik hoor gehuil vanaf het bed komen en kijk Ayla via de spiegel aan.
Twee maanden geleden is onze prachtige zoon Max Louis Ton Cillessen geboren. Mijn vader en Jasper zijn vader waren vereerd toen ze hoorde dat hij naar hun vernoemd is. Hij doet het ontzettend goed en groeit als kool. Jasper is een trotste vader en de beste die je maar kan wensen. Hij is zo ontzettend leuk met Max, de jongens van het team zijn ook allemaal weg van de klein man.
Als ik klaar ben met mijn haar en make-up draai ik me om. Daar staan mijn bestr vriendinnen in hun jurkjes, 'wauw. Jullie zien er prachtig uit' zeg ik. 'wacht maar tot jij je jurk aanhebt' zegt Ayla en pakt de jurk van het bed af. Ze ritst de zak open en haalt hem eruit waarna ze hem aan mij geeft. Ik loop naar de badkamer en trek hem aan, mijn visagiste helpt me om hem dicht te doen, ik zucht even diep en stap dan de badkamer uit. 'wauw' hoor ik uit alle monden komen 'je bent prachtig' zegt Joan en glimlacht naar me. Er wordt op de deur geklopt 'binnen' zeg ik, de deur gaat open en mijn vader verschijnt in de deuropening. Als hij mij ziet valt zijn mond open en zie ik tranen in zijn ogen komen. 'pap, niet doen. Me make-up' zeg ik lachend terwijl de tranen ook in mijn ogen komen. 'je bent prachtig Britt' zegt hij en komt op me af. Hij pakt me vast en geeft me een stevige knuffel.
Één voor één worden de meiden opgehaald door hun mannen. Robin, Thomas, Lasse, Nicolai en Daley zijn Jasper zijn getuige. Ton komt binnen en kijkt even mijn kant op. 'wauw Britt. Jasper zijn mond gaat openvallen' zegt hij en ik glimlach naar hem. Hij neemt Max mee en verdwijnt daarna ook de kamer uit. 'ben je er klaar voor?' vraagt mijn vader. Ik zucht even diep en knik dan. We lopen de kamer uit en ik hoor de muziek al spelen. Ik haak mijn arm door die van mijn vader en dan gaan de deuren open.
Meteen kijk ik op en kijk naar het altaar waar Jasper staat. Zodra hij doorheeft dat ik er ben heft hij zijn hoofd op en boren zijn ogen zich in de mijne, er komt een grote lach op zijn gezicht en kijkt me verliefd aan. Als ik bij het altaar ben stapt Jasper op me af en zie ik tranen in zijn ogen staan, 'zorg goed voor haar' zegt mijn vader en geeft mijn hand aan die van Jasper 'altijd' antwoord deze. Mijn vader drukt nog een kus op mijn wang en gaat dan op zijn plek zitten terwijl Jasper en ik voor de ambtenaar gaan staan.
'jullie zijn voor mij, ambtenaar van de burgerlijke stand verschenen, om, in tegenwoordigheid van ons allen te verklaren dat je bereid bent je aan de wettelijke verplichtingen te houden. Ik verzoek elkaar de rechterhand te geven en mijn vraag te beantwoorden,
Jasper Cillessen, verklaart u Britt van Ga aan te nemen tot uw wettige echtgenote en belooft u getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden?
Wat is daarop uw antwoord?' ik kijk Jasper aan 'ja' zegt hij vol overtuiging, en zoals al vaker tijdens de ceremonie komen de tranen weer in mijn ogen.
'Britt van Gaal verklaart u Jasper Cillessen aan te nemen tot uw wettige echtgenote en belooft u getrouw alle plichten te zullen vervullen, die door de Wet aan de huwelijkse staat worden verbonden?
Wat is daarop uw antwoord?' ik kijk weer Jasper zijn kant op en knik 'ja' zeg ik met een brede glimlach.
Na deze woorden gezegd te hebben wordt Max naar ons toegebracht die het kussentje met de ringen vastheeft. Jasper pakt die van mij eraf en kijkt mee aan waarna hij de ring om mijn vinger schuift. Als hij zit pak ik die van Jasper en schuif hem om zijn vinger heen.
'hierbij verklaar ik u man en vrouw, je mag je bruid kussen' zegt de ambtenaar, ik kijk Jasper met een glimlach aan en hij drukt zijn lippen op de mijne. Zijn handen gaan op mijn wangen en na een snelle, maar liefdevolle kus haalt hij ze weer van de mijne af. Ik pak Jasper zijn hand en we draaien ons naar de mensen 'Dames en heren, voor u staan Meneer en Mevrouw Cillessen' iedereen begint te klappen en gaat staan terwijl er bij mij een grote lach op mijn gezicht komt. Britt van Gaal-Cillessen eindelijk!
JE LEEST
My one and only champion / Jasper Cillessen
AcakBritt van Gaal reist samen met de selectie van het Nederlands elftal af naar Brazilië voor het wereldkampioenschap voetbal 2014. Eenmaal in het vliegtuig leert ze Jasper Cillessen, de keeper van het team, kennen. Al snel valt Britt als een blok voo...