54.

654 18 2
                                    

‘bedankt, en we laten zo snel mogelijk van ons horen’ zegt de vrouw vriendelijk tegen me. Ik glimlach en schudt haar hand. ‘bedankt, tot ziens’ zeg ik en loop daarna weg, ik ga met een voldane glimlach in de auto zitten en zet met telefoon in de houder, ik zoek Jasper zijn nummer op en binnen tien seconden neemt hij op. ‘hey lieverd, en?’ vraagt hij meteen, ‘het ging echt super goed, leuke vrouw dus heb er goed vertrouwen in’ ‘mooizo, het gaat helemaal goed komen. Je krijgt die baan gegarandeerd’ zegt hij, er komt een nog grotere glimlach op mijn gezicht. ‘bedankt lief’ ‘ik zie je straks oke?’ ‘is goed, tot straks’ ‘owja, Viktor vroeg of we vanavond wat te doen hadden, hij wou iets gaan doen met zijn vieren’ zegt hij nog. ‘vieren?’ vraag ik en rijdt de parkeerplaats af. ‘ja, met Jaimy, zijn vriendin, erbij’ zegt hij, ik grinnik even, ik had dat zelf ook wel kunnen bedenken. ‘ja tuurlijk, lijkt me gezellig’ ‘oke dan geef ik dat door, doe voorzichtig op de weg en tot straks’ ‘doe ik, tot straks schat’ zeg ik en druk hem weg. Ik zet de radio aan en begin met de liedjes die ik ken mee te zingen. Zuchtend leg ik mijn beide handen op het stuur. file, fijn. ik hoor het bekende riedeltje van mijn telefoon en druk op het groene knopje zonder te kijken wie er eigenlijk belt. ‘met Britt van Gaal’ neem ik op. ‘hello soon to be miss Cillessen’ hoor ik mijn beste vriendin door de speakers, ik lach even. ‘hoi, mevrouw Blind’ zeg ik terug en hoor haar ook lachen. ‘vertel, hoe ging het gesprek?’ ‘ja super, ik heb er vertrouwen in’ ‘ik zei het toch, je moet niet zo onzeker zijn’ zegt ze. ‘ik weet het, ik denk dat het allemaal goed komt’ ‘dat is mooi, hey, wat doen jullie vanavond?’ vraagt ze. ‘ik ga met Jas, Viktor en Jaimy op stap’ er komt eindelijk weer wat beweging op de weg. ‘zit je in de auto?’ ‘ja’ ‘handsfree hoop ik?’ ‘ja duh, maar dus, als je wilt mogen jullie wel mee, moet je Dayl even bellen dat hij het door moet geven’ zeg ik ‘is goed zal ik doen, ik spreek je straks’ ‘oke, bye’ ‘ciao’ zegt ze nog en dan hangt ze op, de radio gaat weer aan en ondertussen kan ik al weer flink door gassen, en dat doe ik dan ook, aangezien ik Jasper zijn auto vandaag mee had.

‘hi love’ hoor ik Jasper zeggen als ik binnen kom en hij drukt een kus op mijn lippen, ‘hey’ zeg ik terug en leg mijn tas naast de bank neer en ga erop zitten. ‘Dayl en Ayla gaan ook mee vanavond’ zegt hij. ‘weet ik, Ayla belde me al’ hij knikt dat ie het begrijpt en loopt naar de keuken. ‘wat gaan we eten?’ vraagt hij. ‘geen idee, we eten bij Viktor en Jaimy’ zegt hij. ‘oke, dan ga ik me even gauw omkleden, hoelaat gaan we?’ ‘over een halfuurtje’ krijg ik als antwoord, ik loop naar boven kleed me om, ik doe een skinny jeans aan met een casual shirt. In de badkamer vind ik mijn slippers, ik heb geen idee waarom ze daar liggen, ik haal nog even een borstel door mijn haar en loop daarna naar beneden waar Jasper op de bank zit. Ik ga naast hem zitten en meteen slaat hij zijn armen om me heen en nestel ik mezelf tegen hem aan. 'Waarom hou ik zoveel van je?' Vraagt hij zacht, ik voel mezelf rood worden maar tegelijkertijd vliegen de vlinders ook weer rond. 'Ik heb geen idee. Zo speciaal ben ik volgens mij niet' zeg ik terug en kijk hem aan. 'Voor mij ben je heel speciaal' zegt hij voordat hij liefdevol zijn lippen op de mijne drukt.

'Goedenavond Familie Cillessen' wordt de deur open gedaan door Viktor. Ik lach even en begroet hem met drie kussen. In de woonkamer vind ik Daley en Ayla ook al die met een meisje aan het praten zijn, als ze mij ziet staat ze meteen op. 'Hoi, jij bent vast Britt. Ik ben Jaimy, leuk je te ontmoeten' zegt ze en trekt me meteen in een knuffel. Ik ben even verbaasd maar knuffel haar dan terug. 'Inderdaad, leuk je te ontmoeten' zeg ik terug met een lach op mijn gezicht en zeg hierna Daley en Ayla gedag. de jongens gaan op de bank zitten en Ayla en ik achtervolgen Jaimy de keuken in met de vraag of we kunnen helpen. samen met Ayla dek ik de tafel en gaat Jaimy achter het fornuis staan. we nemen alle drie een glas wijn en ik ga aan de keukentafel zitten. 'dus, hoe bevalt het leven als voetbalvrouw voor jullie?' vraagt Jaimy terwijl ze zich omdraait en ons met een stralende lach aankijkt. 'ik vind het super, alleen jammer dat hij zo vaak weg is. maar daar wen je wel aan' zeg ik en Ayla knikt instemmend. 'en jij, jij gaat meteen naar Manchester. hoe vind je dat?' vraagt ze nu gericht aan Ayla, 'ik vind het leuk voor hem dat zijn voetbalcarriëre een stap hoger gaat nu, en ik vind het super om naar een ander land te gaan, ookal ga ik alles hier wel missen. ik heb hier me vrienden en familie en die moet ik straks allemaal gedag zeggen om een heel nieuw hoofdstuk in mijn leven te gaan beginnen, maar voor Dayl heb ik dat over' zegt ze met een glimlach. 'het is altijd lastig om je vrienden en familie gedag te zeggen, ik ben ook voor Viktor vanuit Limburg in Amsterdam komen wonen. het is wel anders, want ik kan altijd naar ze toe. maar ik weet hoe het is' zegt ze en geeft Ayla een knipoog.

'jongens, we kunnen eten' roep ik naar de woonkamer, de drie mannen komen de keuken in en ik kijk ze glimlachend aan. we zetten de pannen op tafel en ze kijken nieuwsgierig naar de inhoud. we scheppen allemaal op en bij de eerste hap kijken we allemaal naar Jaimy 'wauw Jaim, dit is echt heerlijk' zegt Viktor als eerste en derest van de tafel maar instemmende geluidjes. met af en toe wat geklets en gelach wordt het eten opgegeten. als alles opgeruimd is verplaatsen we ons naar de tuin waar nog net het laatste beetje zonlicht te vinden is. ik krijg nog een wijntje en ook Ayla haar glas wordt bijgevuld. Dayley en Viktor nemen beide een biertje en Jasper gaat aan het cola. 'waarom drink jij niet?' vraagt Jaimy aan Jasper als ze zijn cola voor hem neerzet. 'Ik kan het ook gezellig hebben zonder drank' is zijn simpele antwoord 'aha' zegt Jaimy en gaat naast Viktor op de bank zitten. we klinken onze glazen op een gezellige avond.

My one and only champion / Jasper CillessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu