28.

848 19 0
                                    

'En heb je Joan nog gebeld?' Vraagt Jasper zodra hij is aangekomen. 'Ja het gaat goed. Ze heeft veel last van hoofdpijn. Ze hebben gister het kindje weggehaald. Ze gaat het begraven' leg ik uit. En hij knikt. 'Voor derest is ze blij dat het met ons goed gaat en dat we gaan samenwonen' zeg ik en kijk hem aan. Zijn ogen worden groot. 'Ga je met mij mee na het wk?' Vraagt hij en ik knik. 'Yes' zegt hij en tilt me op waarna hij een kus op me mond drukt. 'We moeten het me vader vertellen' zeg ik. 'Hij vind het vast goed' zegt hij. 'Ik denk het ook. Is hij al terug?' Vraag ik en hij knikt. 'Dan vertellen we het meteen. Kom' ik trek hem aan ze hand mee naar mijn vaders hotelkamer en klop daar op de deur.

'Britt. Jasper kom binnen' zegt hij en we lopen zijn hotelkamer in. 'We willen wat vertellen' begin ik. Hij kijkt ons vragend aan. 'Ik uhm. Ga na het wk bij Jasper wonen' zeg ik en kijk hem aan. 'Wat leuk voor jullie' zegt hij en geeft me een knuffel en Jasper een hand. 'Zorg goed voor haar' zegt hij. 'Altijd' zegt Jasper. 'Dankje pap. Dat je het allemaal goed vind. Ik weet hoe je erover dacht' zeg ik tegen hem. 'Zolang jij maar gelukkig bent. En dat doet Jasper. Dat kan ik zien' zegt hij en ik glimlach. We zeggen gedag en lopen dan weer terug naar Jasper zijn kamer, als we op de bank zitten wordt er op de deur geklopt. 'Ik ga wel' zeg ik en open de deur en zie een onbekende jongen staan. 'Hoi' zeg ik. 'Hooi. Uhm ik zoek Jasper Cillessen. Hij zou in deze kamer zitten' 'ik roep hem' zeg ik en loop de kamer in. 'Jasper. Er staat iemand bij de deur die jou zoekt' hij kijkt me aan en volgt me naar de deur. 'Thomas. Wat doe jij nou hier man?' Zegt hij en de twee jongens omhelzen elkaar.

'Ik ben hier met pap en mam, ze zijn beneden' zegt de jongen, die thomas heet. 'Kom je mee. Ik wil je aan mijn ouders voorstellen' zegt Jasper en ik knik. Ik pak nog snel de sleutel en loop achter de mannen de kamer uit. 'Mam. Pap' zegt Jasper en omhelst zijn ouders. 'Ik wil jullie voorstellen aan Britt. Mijn vriendin' zegt hij en ik stap naar voren. 'Hooi. Ik ben Britt van Gaal' stel ik me voor. 'Hoi ik ben nellie' 'en ik ben ton' stellen zijn ouders zich voor. 'Thomas. Zijn broer' stelt thomas zich nu aan mij voor. 'Waar is Joan?' Vraagt nellie. 'Laten we wat eten. Dan leggen we het allemaal uit' zegt Jasper en zijn ouders knikken. Ik kijk op de klok en zie dat de jongens ook bijna naar beneden komen voor het eten. We gaan met zijn vijven in het restaurant zitten.

'Kort na de aankomst hier ben ik verliefd geworden op Britt. We deden het eerst nog stiekem. We hebben Joan alles uitgelegd en zijn als vrienden uit elkaar gegaan. Ook Britt en Joan zijn goede vriendinnen geworden. Nadat Joan weeg was zijn Britt en ik officieel geworden en komt ze na het wk met mij mee naar huis. Anders moet ze met haar vader, de bondscoach, mee naar engeland. Dat wilt ze niet' legt Jasper allemaal uit. 'Wat goed dat jullie vrienden zijn gebleven. En leuk dat je met hem mee gaat britt. Je lijkt me een super leuke meid' zegt Nellie oprecht en Ton knikt instemmend. 'Er is nog iets wat ik moet vertellen' zegt Jasper. 'Joan belde ons een paar dagen geleden. Ze had een ongeluk gehad' het driepaar kijkt ons verschrikt aan. 'Ze heeft een gebroken been en een hersenschudding' zegt hij en ademt even diep in. 'Ze was zwanger. Ze wist het niet. Ze was bijna twee maanden. Het kindje is doodgegaan' zegt hij. 'Was het kindje van jou?' Vraagt Nellie en Jasper knikt. 'Och jongen toch' zegt ze en staat meteen op. Jasper staat ook op en ze omhelst hem waarna ik zijn schouders zie schokken. Ton kijkt mij meelevend aan en na een paar minuten gaan Nellie en Jasper weer zitten. Ik pak zijn hand vast en knijp er even in. 'Ik heb haar gister gebeld. Het gaat na omstandigheden goed met haar. Ze gaat het kindje begraven' zeg ik. 'Dat is een goede keuze van haar' zegt Ton en ik knik even. We stoppen het onderwerp weg en hebben nog een gezellige avond.

My one and only champion / Jasper CillessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu