1.

1.8K 30 0
                                    

'Ja je mag mee' en meteen slaak ik een gilletje als mijn vader dit antwoord heeft gegeven. Ik ben al de hele week aan het zeuren of ik mee mag naar het wereldkampioenschap in brazilie en nu heeft hij eindelijk -met een diepe zucht- toegegeven dat ik mee mag. Ik vlieg hem om de hals 'dankje dankje' zeg ik. Hij lacht even 'pak je koffers maar vast. Morgen vertrekken we' meteen valt mijn mond open. 'Het wk begint pas over anderhalve week' zeg ik. 'Dan ga je niet mee' zegt hij. 'Ben al bezig' zeg ik en ren naar mijn kamer waar ik me koffer onder mijn bed vandaan haal.

'Goedemorgen' zegt mijn vader vrolijk. Ooit Louis van Gaal ooit vrolijk gezien? Juist ik ook niet vaak. Maar oke. 'Morguh' zeg ik en ga aan tafel zitten. 'Ik heb nog wel wat regels' begint mijn vader en ik zucht. 'Je date niet me spelers. Niet van ons team. Niet van een ander team. Je gaat je niet als een debiel gedragen. Je hebt een avondklok. Je gaat niet alleen over straat in de avond' bij regel 1 ben ik al afgehaakt. Ik mag niet daten. Hallo. Knappe voetballers en ik mag niet daten. Arme ik. Arme jongens. 'Duidelijk britt?' 'Jahaa' zeg ik en smeer een broodje. 'We vertrekken over 10 minuten' ik knik en prop mijn broodje naar binnen.

My one and only champion / Jasper CillessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu