'Moeten we nog oliebollen hebben?' Vraagt Jasper, het is kwart voor drie en Jasper heeft net wat vuurwerk gehaald om bij Viktor af te steken. 'Ja we kunnen wel wat meenemen' zeg ik en we lopen naar de oliebollenkraam. Er komen nog wat mensen die met Jasper op de foto willen en hij staat het allemaal toe. 'Jasper Cillessen, right?' Hoor ik een engelse stem zeggen en we draaien ons om. Er staat een meisje van ongeveer mijn leeftijd voor ons en ze kijkt ons vragend aan. 'Yes i am' zegt Jasper terug. 'See, i was right James' zegt ze tegen een jongen die iets achter haar staat. 'He thought it was you, but he was scared to ask' zegt ze en lacht even. 'Can i take a picture of you two?' Vraagt ze duidend op de jongen genaamd James en Jasper. 'If you want, i can make a photo of you three?' Vraag ik. 'Ow, that would be lovely' zegt ze en geeft me haar Nikon camera. Het Engelse stel gaat naast Jasper staan en ik maak een foto. 'Thank you very much' zegt James verlegen. 'Youre welcome' zegt Jasper. 'Have a good new years eve' zegt het meisje en dan lopen ze weg.
Als we een paar oliebollen hebben gehaald lopen we naar de parkeerplaats waar de auto staat. Voordat we naar huis gaan rijden we eerst nog langs de winkel voor het avondeten en een fles, alcoholvrije, champagne. Als we thuis zijn leg ik de oliebollen op een schaal en maak ik alvast wat klaar voor het avondeten terwijl Jasper nog even wat gaat sporten, hij heeft de kelder omgebouwd tot een sportzaal, als ik klaar ben met het voorbereiden van het eten ga ik op de bank zitten en zet ik de tv aan. Niet veel later komt Jasper de kamer in. 'Ik ga douchen' zegt hij en geeft me een kus. 'Goed idee, je stinkt' zeg ik lachend. Hij steekt zijn tong uit en gaat dan naar boven.
'Onze laatste oud en nieuw met zijn tweetjes' zegt Jasper, het is kwart over negen en de tv staat op ik hou van holland. We vinden dit beide een leuk programma, Jasper is altijd voor het team van Guus Meeuwis en ik voor Jeroen van Koningsbrugge. 'Ja, volgend jaar is er een kleintje bij' zeg ik en leg mijn handen op mijn buik. Je kan nog niks zien en ik ben ook nog niks aangekomen, wat ik nu nog fijn vind, maar ik vind het ook niet erg om straks een zwanger buikje te hebben. 'Ik kan niet wachten tot hij er is' zegt Jasper en legt mijn hand op de mijne. 'Hij?' 'Of zij' zegt hij snel. 'Mij maakt het helemaal niet uit of het een jongetje of meisje wordt' zeg ik. 'Mij ook niet, maar als het een jongetje wordt kan het net zo'n goede voetballer als zijn vader worden' zegt hij en ik begin te lachen. 'Dat zou kunnen inderdaad' 'denk je al aan namen?' Vraagt hij. 'Dat wil ik samen met jou doen. Dus vertel weet jij al namen. Zolang het maar geen Jasper Junior wordt' lach ik. 'Nee echt niet. Ik dacht aan Max, Jaxx of Mylo. Een beetje stoere namen, voor een meisje heb ik nog echt geen idee' 'hmm, dat zijn wel leuke namen, ik dacht voor een meisje aan Luna, Mila of Jade' 'klinkt ook leuk, gelukkig hebben we nog lang zat om namen te bedenken' zegt hij. 'Ja, ik weet wel dat als het een jongetje wordt dat Louis en Ton zijn tweede namen worden. En als het een meisje wordt wil ik Nellie als tweede naam' 'dat zullen ze geweldig vinden. Maar wat met jouw moeder?' vraagt hij. 'Nee, die wil ik niet. Ik heb haar amper gekend. Zij en me vader waren al snel uit elkaar toen ik werd geboren. Toen heeft ze me aan me vader gegeven. Ze wou me niet kennen. Dus zeker niet dat mijn kind haar naam krijgt' zeg ik een beetje bot. 'Sorry. Ik wist niet dat je er boos om zou worden' 'het maakt niet uit schat' zeg ik en druk een kus op zijn wang.
'Gelukkig nieuwjaar lieverd' zeg ik en druk een kus op zijn lippen, 'gelukkig nieuwjaar schat' zegt hij en popt de champagne open, hij schenkt twee glazen in en we gaan voor het raam staan. Jasper slaat een arm om me heen en zo kijken we naar het vuurwerk wat boven de stad uiteen spat. Om kwart voor één stappen we in de auto en rijden richting Viktor zijn huis. Als we er zijn wordt de deur opengetrokken en worden we in een knuffel getrokken. 'Gelukkig nieuwjaar lieverds' zegt Jaimy en drukt een kus op onze wangen. 'Gelukkig nieuwjaar schat' zeg ik en we lopen maar binnen, ik wens Niklas, Anouk, Viktor, Nicolai, Iris, Joël en Elisabeth ook een gelukkig nieuwjaar en ik krijg een glas champagne in me handen gedrukt. Ik loop even weg en kieper hem in de plantenbak. We lopen naar buiten en de vuurwerkpakketten komen tevoorschijn. De jongens steken het af terwijl wij, de meiden er naar staan te kijken. Er wordt gedronken en gelachen en komen na een super gezellige avond om half zes weer thuis.
JE LEEST
My one and only champion / Jasper Cillessen
РазноеBritt van Gaal reist samen met de selectie van het Nederlands elftal af naar Brazilië voor het wereldkampioenschap voetbal 2014. Eenmaal in het vliegtuig leert ze Jasper Cillessen, de keeper van het team, kennen. Al snel valt Britt als een blok voo...