83.

594 21 1
                                    

Met een grote glimlach zit ik in het philips stadion, de wedstrijd tegen Psv is vandaag en ik had besloten om samen met Marije de jongens te verassen, het is op dit moment rust en Ajax staat 0-1 voor. Als Lasse er uiteindelijk ook inkomt gaat Marije uit haar dak. En als hij na een vrije trap ook nog de 1-2 erin weet te knallen gaan alle meegereisde Ajax fans inclusief wij uit ons dak. Uiteindelijk weet Anwar el Ghazi de genadeklap in de extra tijd nog uit te delen en wordt de wedstrijd gewonnen met 1-3, waar de Psv fans minder blij mee zijn en in grote groepen het stadion verlaten.

'Wat een spannende wedstrijd, oke Psv begon beter, maar die doelpunten waren prachtig' zeg ik als ik met Marije in de auto zit op de terugweg. 'Zeker weten, hey wat doet jullie vanavond?' Vraagt ze terwijl ze met haar telefoon zit. 'Vrij weinig' 'zin in een avondje keezen?' Vraagt ze. 'Gezellig' zeg ik met een glimlach, en als ik Ed Sheeran door de radio hoor weet ik dat Marije hem harder gaat zetten. Beide zingen we hard en ontzettend vals mee met Thinking out loud.

'Lasse en Marije komen vanavond keezen. Is dat goed?' Vraag ik als Jasper de woonkamer inkomt. 'Ook hoi lieverd. Maar ja, dat is goed' zegt hij. Ik lach even en sta op. 'Hoi schat' zeg ik en geef hem een kus. 'Goede wedstrijd' zeg ik en geef hem een schouderklopje. 'Dankje' zegt hij en geeft me een glimlach. 'Ik ga even gauw douchen' zeg ik en loop naar boven. Uit de kast pak ik schone kleding en een handdoek en stap de badkamer in. Als ik klaar ben met douchen doe ik mijn haar in een knot op mijn hoofd en kleed ik me aan. Als ik beneden kom zit Jasper met de tablet op schoot en kijkt hij even op. 'Lasse en Marije komen eraan' zegt hij. Ik knik en loop naar de keuken waar ik snel een glas water naar binnen werk. Na vijf minuten gaat de bel en open ik de deur om Lasse en Marije te verwelkomen. Nadat ik voor iedereen wat te drinken heb gepakt ga ik naast Marije aan de tafel zitten, het spel keezen komt tevoorschijn en zo hebben we een gezellig avond.

My one and only champion / Jasper CillessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu