'Nee' roep ik en draai me weer op. 'Britt doe open' hoor ik mijn vader zeggen. Ik zucht diep en doe het nachtlampje aan. Ik stap het bed uit en doe de deur op een kier. 'Meekomen. Nu' zegt hij. 'Wat denk je zelf. Ik heb me pyama aan' 'nou en kom op nu' ik zucht. Pak nog snel de pas van me kamer en loop achter mijn vader aan. We stappen de lift in en gaan naar beneden. 'Pap wat gaan we doen. Ik wil echt slapen' zeur ik en loop achter hem aan en me ogen worden groot. 'AYLA' gil ik en ren op haar af. 'Britt' zegt ze blij en slaat haar armen om me heen. 'Wat Doe jij nou hier' zeg ik verbaasd. 'Jou vergezellen. Al die mannen' zegt ze lachend. 'Wauw. Oke, maar ik belde je en toen. Zat je in t vliegtuig? Ze knikt. 'Je pap heeft het geregeld' 'dankje dankje dankje' zeg ik en geef hem een dikke knuffel. 'Geen probleem lieverd' zegt hij. 'Kom dan gaan we naar me kamer' zeg ik en sleur haar Mee naar de liften. 'Waauw britt. Wat een mooie kamer' zegt ze als ze binnenkomt. 'Ik weet het. Wacht maar totdat je de slaapkamer ziet. We moeten wel in één bed. Maar daar is ie groot genoeg voor' zeg ik.
'Goedemorgen jongens. Dit is ay-' 'AYLA' hoor ik iemand roepen en draai me om. Robin komt aangelopen. 'Nou ayla dus. Mijn beste vriendin' zeg ik lachend. 'Hey robin' zegt ayla en geeft hem een knuffel. Ayla en ik zijn al zolang vriendinnen dat ze robin ook al goed kent. 'De ajax fan' zwgt jasper en stelt zich voor, wat iedereen doet. ayla kijkt verbaasd naar jasper en dan naar mij. 'Toen ik je belde over dat ene kwam hij naast me staan en ik zei toen toch. Ons jaspertje?' Ze knikt. 'Nou ik moest uitleggen waarom ik dat zei' 'oow omdat je hem wel le-' 'ja omdat ik naast hem in het vliegruig zat' zeg ik snel en ayla kijkt me verbaasd aan en ik geef haar een blik dat ik het nog wel uitleg. Ze knikt begrijpelijk en dan gaan we ook aan de ontbijttafel zitten. 'Dus jongens wat is de planning?' Vraag ik en kijk de tafel even rond. 'Er gaan er een paar naar het strand en een paar naar de stad' zegt daryl. 'Ik ga ook voor het strand' zeg ik. En eet mijn broodje op. Samen met ayla loop ik na het ontbijt naar boven om ons klaar de maken voor het strand. Onderweg kom ik nigel tegen. 'Ga maar vast ay' zeg ik en ze knikt. 'Sorry van gisteren. Maar iedereen was aan het zeuren en daar hou ik niet van' zeg ik en kijk hem aan. 'Het is oke britt. Dankje voor je uitleg' zegt hij en glimlacht even waarna ik terug glimlach en dan achter ayla aanga naar onze kamer. Ik kleed me snel om en daarna lopen we weer naar beneden waar we nog op een paar wachten en dan met ze alle naar het strand lopen
'Wauw this is heaven' zegt ayla als alle jongens hun shirt uit hebben gedaan. 'i know' zeg ik en bespied ze ook even. En automatisch gaan mijn ogen naar jasper. Zoals altijd weer perfect. Hij begint hard te lachen en even smelt ik weg. Damn britt. Je kent die jongen net een dag en nu al verliefd. Dit kan niet hoor. Spreek ik mezelf toe. Maarja ik kan er ook niks aan doen. 'Britt?' Ik kijk ayla aan. 'Hehe. Ga je mee zwemmen?' Vraagt ze en ik knik. Ik doe mijn jurkje uit en hoor even gefluit. Ik steek lachend mijn middelvinger op naar arjen en robin en loop daarna met ayla naar de zee. 'Oow god. Koud' zeg ik als ik er in loop. 'Voor mij te koud' zeg ik en draai me weer om. 'dacht het niet' zegt jasper en komt op me afgelopen. 'No way' ik begin te rennen en ontwijk hem, jammer genoeg ben ik natuurlijk een kluns en val ik vol op me smoel in het zand. Ik hoor wat gelach en draai me om. 'Nu moet je wel' zegt jasper en trekt me omhoog. 'Nee hoor' zeg ik en wil weglopen maar jasper is het daar niet mee eens. Hij slaat zijn armen om mijn middel en gooit me over zijn schouder. Ik gil even en hij rent de zee in. 'JASPERR' gil ik hard en hoor hem alleen maar lachen. Ik sla tegen zijn rug aan maar hij loopt gewoon door. Ik voel het koude water om me heen en ik voel kippenvel over me hele lichaam trekken. 'Laat me los. Ik wil eruit' zeg ik maar jasper slaat zijn armen om me heen. 'Het wordt vanzelf warm' zegt hij. 'Nouhou' zeur ik maar vindt het niet erg en zoals hij als zei krijg ik het vanzelf warm. Ik weet niet of het door het water komt of omdat jasper nog steeds zijn armen om me heen heeft. Zelf denk ik eerlijk gezegd het laatste.
JE LEEST
My one and only champion / Jasper Cillessen
RandomBritt van Gaal reist samen met de selectie van het Nederlands elftal af naar Brazilië voor het wereldkampioenschap voetbal 2014. Eenmaal in het vliegtuig leert ze Jasper Cillessen, de keeper van het team, kennen. Al snel valt Britt als een blok voo...