65.

587 16 1
                                    

'Dames en heren, we gaan onze landing inzetten. Doe uw gordels om alstublieft' hoor ik de piloot zeggen en kijk opzij, we waren nog twee twintig minuten in de lucht of Jasper lag al te slapen. Helaas was dit maar voor een halfuur want naar Engeland vliegen duurt niet zo lang. Ik maak het zachtjes wakker en zeg dat hij zijn gordel om moet doen, hij wrijft even in zijn ogen en maakt dan zijn gordel vast. We stappen het vliegtuig uit en gaan opzoek naar de bagageband. Als we onze bagage hebben lopen we naar de gate en nog voor ik kan knipperen heb ik al iemand om me heen hangen. 'Hoi Ayla' zeg ik en sla me armen ook over haar heen. Ik laat haar los en kijk haar even aan. Ze is ondertussen al bijna vier maanden zwanger en een klein buikje is al te zien. Ik zeg Daley ook gedag met een knuffel en dan lopen we naar de auto. Jasper stapt voorin naast Daley in en ik ga achterin naast Ayla zitten.

'Je moet echt de babykamer zien' zegt Ayla als we binnen zijn en trekt me de trap op. Ze opent een deur en mijn mond valt open. 'Ow wauw Ayla, dit is prachtig' zeg ik en kijk met open mond rond. Er is een prachtige kleur blauw aangebracht op èèn muur. En derest is grijs. Dezelfde kleur blauw komt in verschillende aspecten terug in de kamer, het ziet er echt prachtig uit. 'En ken je nagaan dat ik met het idee kwam' hoor ik Daley achter me zeggen en ik kijk hem aan. 'Echt?' 'Ja, ik zag het in een tijdschrift en vond het zo ontzettend cool, dat ik het aan Ayla liet zien en die stemde in' legt hij uit. 'Het is prachtig Dayl' zeg ik en kijk Jasper aan. 'Het ziet er zeker heel goed uit' zegt Jasper en geeft Daley een schouderklop en geeft me daarna een knipoog. Ik glimlach terug en kijk dan weer rond. 'Owja, ik heb ook al zoveel kleding' zegt Ayla en trekt de kast open. 'Jeetje, hij is nog niet eens geboren' zeg ik als ik zie dat de kast al helemaal vol zit. 'Ik weet het, maar we krijgen ook zo ontzettend veel. Kijk deze nou' zegt ze en houdt een Manchester United tenue tevoorschijn. Op de achterkant staat nummer 17 met Blind. 'Er zitten zelfs sokken en schoentjes bij' zegt Ayla en trekt deze ook uit de kast. 'Dat is echt ontzettend schattig' zeg ik en pak het even over. 'Ik kan echt niet wachten tot hij er is' zegt en legt haar handen hoor haar buik 'nog een paar maandjes' zeg ik en kijk haar met een lach aan. 'Ja te lang. Maar hey, laten we gaan slapen. We moeten morgen weer voeg op' zegt Ayla en ik knik 'laten we dat maar doen' zegt Jasper. We wensen elkaar welterusten en dan loop ik met Jasper naar de slaapkamer. Ik poets me tanden en trek daarna een shirt van Jasper over mijn hoofd. Ik ruik er even aan en glimlach, hij ruikt heerlijk. Jasper komt in zijn boxer naast me liggen en legt zijn hand op mijn buik. 'Ik ben zo benieuwd wat het wordt' zegt hij. 'Ik ook. Maar daar moeten we nog even op wachten. Laten we eerst maar gewoon de eerste echo afwachten' zeg ik. 'Ik kijk er nu al naar uit' zegt hij en drukt een kus op me wang. 'Ik ook' zeg ik en leg mijn handen op die van hem. 'Welterusten lief' zeg ik en geef hem een kus. 'Welterusten schat' zegt hij terug en knipt het nachtlampje uit.

'Wat gezellig dat jullie er zijn, kom binnen' zegt mijn vader en houdt de deur open. We lopen naar binnen en hangen de jassen op. We zijn al vroeg heengegaan aangezien Manchester United nog een wedstrijd moet voetballen. Hier in Engeland doen ze niet aan tweede kerstdag maar heet het boxingday, en ja dan moet er gewoon gevoetbald worden. We ontbijten eerst uitgebreid met zijn alle terwijl er al verschillende cadeautjes worden gegeven. 'En wat heb je van Jasper gehad gister?' Vraagt Ayla. 'Deze' zeg ik en laat de ring zien. 'Een verlovingsring?' Vraagt mijn vader en verslikt zich in zijn broodje. 'Nee, het is een gewone ring. Nog niks met verloven hoor pap' zeg ik en lach even terwijl hij zucht. Als alle cadeautjes uit zijn gepakt en we met zijn allen in de sére zitten sta ik op. 'Ik, of eigenlijk we, willen wat vertellen' begin ik en leg mijn hand op Jaspers schouder. 'Ow god. Je bent zwanger?' Zegt mijn vader meteen. 'Vast niet' zegt Ayla en ik kijk haar aan. 'Ow, wel?' Vraagt ze als ze mijn glimlachende gezicht ziet en ik knik. En dan dringt het tot dr door. Meteen staat ze op en slaakt een kreetje. 'Omygod. Als jij dan een meisje krijgt worden het beste vriendjes en dan gaan ze trouwen' zegt ze snel. En hierna slaat ze haar armen om me heen. 'Gefeliciteerd' zegt ze en drukt een kus op mijn wang. Als ze me loslaat staat Daley voor me. 'Gefeliciteerd' zegt hij met een grote lach op zijn gezicht en omhelst me waarna hij een kus op me wang drukt. Als hij me weer heeft losgelaten kijk ik me vader, toch ietwat onzeker, aan. Hij kijkt terug en dan staat hij op. Er komt een ontzettend grote lach op zijn gezicht en hij slaat ze armen om me heen. 'M'n eerste kleinkind' zegt hij en laat me los, 'pap, huil je nou?' Vraag ik verbaasd als ik een traan uit zijn ooghoek zie komen, meteen veegt hij deze weg en geeft daarna Jasper een hand en een knuffel. 'Gefeliciteerd man' zegt hij en Jasper kijkt me trots aan. 'Ik vind het zo leuk, als het nou een jongetje wordt gaan ze beide voetballen en worden ze net zo beroemd als hun vaders' kakelt Ayla weer. 'Ja Ayla' zeg ik lachend we praten nog wat verder maar moeten daarna toch echt vertrellen, en terwijl mijn vader en Daley de spelersingang nemen, gaan Jasper, Ayla en ik het stadion in om onze plekken op te zoeken.

My one and only champion / Jasper CillessenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu