Bedankt en tot ziens' zegt de vrouw achter de balie. Ik glimlach en loop samen met Jasper het gemeentehuis uit. Ik heb me net bij hem laten inschrijven, we hebber er bijna twee uur gezeten omdat het zo ontzettend druk was. 'Laten we vanavond lekker uiteten gaan' stelt Jasper voor waarna ik knik. 'Heerlijk' zeg ik nog en stappen daarna in de auto. Thuis aangekomen gaan we aan de slag met het verplaatsen van de meubels in de woonkamer. Ook komen er nieuwe spulletjes te staan en zijn we naar zo'n drie uur klaar met alles. 'Ik vind het leuk' zegt Jasper en kijkt met zij. Armen over elkaar de kamer in. 'Ja ik ook' zeg ik en glimlach even. 'En nu ga ik douchen. Want ik stink' zeg ik en lach even, ik pak me mobiel van de ontbijtbar af en zie dat ik vijf gemiste gesprekken heb van Ayla.
'Ayla?' Vraag ik meteen als ze opgenomen heeft. 'Britt? Ow thank god. Ik moet je echt spreken. Ik heb je advies nodig' zegt ze meteen. Ik kijk op de klok 'hmm, ik heb wel even tijd' zeg ik. 'Gelukkig, ik ben bij Daley thuis' 'hoe moet ik in hemelsnaam weten waar hij woont' lach ik. 'Vraag of Jasper je even brengt?' 'Ja doe ik. Ik ga wel eerst douchen. Tot zo' 'ja tot zo' zegt ze en hangt dan op. 'Wil je me straks even naar Ayla brengen?' 'Vraag ik en Jasper knikt. 'Dan doe ik gelijk wat netjes aan en dan kan je me ophalen als we gaan eten' 'is goed' zegt hij. Ik geef hem een kus en loop dan naar boven om een snelle douche te nemen. 'Waar woont ze?' Vraagt Jasper als we in de auto zitten 'ze is bij Dayl. En jij weet vast wel waar dat is' zeg ik en kijk hem aan met een glimlach. 'Dat weet ik wel' zegt hij en rijdt weg.
'Tot straks. Half zes kom ik.je halen. Oke?' 'Is goed. Tot straks lieverd' zeg ik en druk een kus op zijn lippen. 'Bye love' zegt hij en rijdt dan weg. Ik druk op de bel. 'Britt' zegt Ayla meteen. Ik geef haar een knuffel en ze trekt me mee naar binnen. We gaan in de tuin zitten en ik krijg een kop thee voor me neus. 'Vertel' zeg ik en kijk haar aan. 'Oke, Daley gaat naar Manchester. En hij vroeg me mee. Ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik hier blijven, of moet ik met hem mee gaan naar Manchester?' Vraagt ze en kijkt me vragend aan. 'Wow Ayla. Dat is nog wel heel wat joh. Ik zou zeggen, als je echt van hem houdt ga je mee' zeg ik. 'Echt waar?' Ik knik. 'Ja, anders wordt je ongelukkig. En dan blijf je telkens maar heen en weer reizen om elkaar te zien. Zeg je baan op en ga met hem mee. Ik meen het Ayla, een jongen zoals Daley kom je nooit meer tegen' ze slikt en kijkt me aan. 'maar een beste vriendin zoals jou ook nooit meer' zegt ze en trekt een pruillip. 'ik kom je heus wel opzoeken hoor gek, moet toch ook af en toe me vader komen bezoeken' zeg ik en sla haar zachtjes tegen haar schouder aan. 'ik weet het. ik moet het dan maar doen zeker?' vraagt ze. 'ja, wanneer vertrekken jullie?' vraag ik en neem een slok van mijn thee. 'één september gaat hij tekenen, daarna weten we wanneer hij zijn eerste wedstrijd speelt' zegt ze. 'hebben jullie al een huis op het oog?' 'ja zeker, het is zo mooi, wacht ik laat het je zien' ze staat op en loopt naar binnen om nog geen twee minuten later met haar ipad weer naar buiten te komen, ze laat me de foto's zien. 'dat is een prachtig paleisje voor jullie twee' zeg ik en kijk haar met een glimlach aan.
'veel plezier vanavond' zegt Ayla en geeft me een laatste knuffel en kus en zwaait nog even naar Jasper die in de auto zit, hij zwaait terug en dan stap ik ook in. 'let's go' zeg ik en Jasper begint te rijden. we stoppen bij een chique restaurant en ik stap de auto uit, ik strijk mijn jurk glad en wacht op Jasper, als hij naast me loopt steek ik mijn arm door de zijne en lopen we het restaurant binnen. 'goedenavond Meneer, Mevrouw' knikt de ober ons toe. 'goedenavond, we hadden gereserveerd' 'maar natuurlijk, Meneer Cillessen tafel nummer negen, zoals u wou in de hoek' zegt de ober en we volgen hem naar de tafel. het is een mooi stukje en staat wat verder van de andere tafels af. 'wat was er nou met Ayla?' vraagt Jasper. 'Daley gaat naar Manchester United' zeg ik en kijk hem aan. 'niet?' vraagt hij en zijn ogen worden groot. ik knik en leg mijn hand op de zijne, 'wanneer?' 'één september tekent hij zijn contract, alsjeblieft zeg nog niks oke? maar Ayla had advies nodig of ze met hem mee moest gaan' 'en gaat ze mee?' vraagt hij waarna ik knik. 'jouw beste vriend en mijn beste vriendin vertrekken beide naar Manchester, dan heb ik echt alleen jou nog maar hierzo in Nederland' zeg ik en kijk hem aan. 'je kent de andere spelers toch ook? en oude klasgenoten?' vraagt hij. 'ik ken ze, meer ook niet, en ik heb niet hier in Amsterdam op school gezeten, dus die klasgenoten zie ik ook nooit meer' zeg ik, 'maar ik heb jou, daar ben ik blij mee' zeg ik en geef een kneepje in zijn hand. 'en ik ga nergens zonder jou naartoe' zegt hij en geeft me een knipoog.
ja ik weet het,
rond deze tijd wisten we nog helemaal niet zeker of Daley zou gaan,
maar oke, het is een verhaal, daar kan alles. toch?
JE LEEST
My one and only champion / Jasper Cillessen
AcakBritt van Gaal reist samen met de selectie van het Nederlands elftal af naar Brazilië voor het wereldkampioenschap voetbal 2014. Eenmaal in het vliegtuig leert ze Jasper Cillessen, de keeper van het team, kennen. Al snel valt Britt als een blok voo...