Black végignézett rajtunk.
– Kár, hogy kezet emeltetek rá... –töpreng– Rám bízhattátok volna...
– Megtámadtunk egy tanárt... –hebegte Hermione– Ebből hatalmas botrány lesz!
–Rá se ránts! –legyint halál nyugodtan Katy– Minket jöttmenteknek nevezett...
Ekkor meghallottam, hogy mellettem Remus ki akar szabadulni a kötelek rabságából. Gyorsan odafordultam és pillanatok alatt elvágtam a köteleit. Most már nem voltak varázslat alatt.
– Köszönöm, lányok! –néz ránk hálásan, közben a zsibbadt karját masszírozta.
– Na most ideje bemutatni a bizonyítékot. –bólint Black, majd Ronhoz fordult– Gyerünk fiam! Add ide Petert.
Ron védelmezően szorongatja a patkányát.
– Hagyja már békén! –próbálkozott erőtlenül– Nem hiszem, hogy csak a patkányomért szökött meg Azkabanból! Ez mese... –Ron segélykérő pillantást vetett Harryre és Hermionéra. Én bosszankodva elkezdtem masszírozni a halántékomat– Jó, lehet, hogy Pettigrew patkánnyá tudott változni, de rengeteg patkány él a földön. Honnan a francból tudhatta volna, hogy melyiket keresse, amikor végig börtönbe volt?
Na ez kifogott rajtunk. Összeráncolt szemöldökkel néztünk egymásra a lányokkal, de halovány lila gőzük sem volt, hogy mi erre a válasz, ahogy nekem se. Így hát tanácstalanul néztünk rá Lupinra, de látszott rajta, hogy ő is elgondolkozott.
– Ez jogos kérdés, Sirius... –fordul az említett személy felé a professzor– Honnan tudtad?
Sirius a talárja zsebébe csúsztatta kezét és kihúzott onnan egy papírdarabot, amit kisimított. Az egy Reggeli Prófétából kitépett kép volt, amin a Weasley család és az én családom feszítettünk Egyiptomban. Ott állt rajta Ron a vállán a patkánnyal.
– De hát hogy került az hozzád? –kérdeztem döbbenten.
– Carameltől kaptam. –feleli– Amikor nyáron eljött az Azkabanba ellenőrzést tartani, elkértem tőle az újságot és rögtön a címlapon megpillantottam Petert. Azonnal felismertem, hisz számtalanszor láttam átváltozni. A cikkben pedig az állt, hogy a fiú szeptembertől újra itt lesz, a Roxfortban, ahova Harry is jár.
Remus elvette Siriustól a képet és alaposan szemügyre vette.
– Uramisten... –motyogta Remus és hol a képre, hol a patkányra nézett. Erre a 3 barátnőm is odaszaladt és körbevették a professzort, hogy szemügyre vegyék a képet– A mellső lába?
Én már sejtettem, hogy miről van szó.
– Mi bajuk van vele? –csattan fel Ron.
– Hiányzik az egyik ujja... –suttogom drámaian, de mindenki hallotta.
– Hát persze... milyen egyszerű... –csettint Katy.
– Briliáns ötlet... –ámuldozik Beth.
– Levágta az ujját, igaz? –kérdi remegő hanggal Emma.
– Közvetlenül az előtt, hogy átváltozott... –szólt közbe Black– Mikor sarokba szorítottam, a járókelők füle hallatára ordítozni kezdett, hogy én elárultam a szüleidet, Harry. Aztán mielőtt megátkozhattam volna 6 méteres körzetben megölt mindenkit miközben leiszkolt a csatornába.
– Talán te is hallottad, Ron. Pettigrewből nem maradt más, csak az ujja. –sétált a foteléhez Beth. Visszaültünk a szokásos helyünkre.
أنت تقرأ
Oroszlán A Kígyók Között, Avagy Létezik-e Kedves Mardekáros? 3
أدب الهواةEz egy Azkabani Fogoly Fanfiction. Eléggé ütős spoilerek lesznek benne, ezért mindenkit arra figyelmeztetek, hogy előbb a korábban megírt Titkos Kamra Fanfictiont és persze az eredeti Azkabani Fogolyt is olvassátok el, mert nem fogjátok érteni. 😉 E...