"Are you okay, sayang?" Rayyan mengusap rambut Hanna. Dia sedikit menunduk memandang Hanna yang sedang berbaring itu."I'm okay, baby." Hanna mengangguk.
"I hantar you pergi check up, nak?" Kata Rayyan risau. Setelah dia dengar Hanna dari Ariana, terus dia tergesa naik ke bilik.
"It's okay, i'll go by myself tomorow. Don't worry, babe." Hanna bangun duduk dari pembaringannya. Hampir menjelang senja baru Rayyan pulang. Tangan didepakan pada Rayyan.
"Hug?" Hanna mencebik bibir.
"Sure!" Kot di bahu terus dilepaskan ke lantai lalu naik ke katil memeluk Hanna.
"Lately, i love your scent. Gonna love this scent in my entire life." Hanna sembamkan hidung ke leher Rayyan.
"Weird. Selalu you tak suka bau i berpeluh lepas balik kerja." Rayyan berkata pelik.
"I rasa you memang pregnant." Rayyan berkata perlahan.
"Tak. I don't think so." Hanna terus menidakkan.
"If that really happen, i will take the responsibility sayang." Rayyan berkata jujur.
"No babe, nonsense. Kita tak pernah cuai sampai macam tu sekali. For years, babe. Years!" Hanna menggeleng. Dia jauhkan diri pada Rayyan. Dia tak nak. Dia tak bersedia. No! Never!
"Macam mana kalau sekarang kita tercuai? Macam mana kalau ada seseorang dalam rahim you?" Tanya Rayyan memandang mata Hanna. Hanna ketawa kecil.
"I... tak ready lagi. Ya, i bersedia untuk kahwin tapi bukan untuk ada anak. Tambahan lagi anak tanpa kita kahwin." Kata Hanna serius.
"Kalau betul you mengandung, kita kahwin secepat yang mungkin." Balas Rayyan kembali.
"Tak, i tak mengandung. Kenapa nampak yakin sangat ni?" Marah Hanna.
"I nak beli pregnancy test. You tak mengandung pun, i nak juga you uji." Kata Rayyan lagi. Hanna mengeluh.
"Esok okay? You penat baru balik kan." Kata Hanna. Sekali gus mengelak dengan topik yang dibincangkan. Rayyan mengangguk perlahan. Dalam diam, dia terasa teruja. Kalau betul dia ada anak dengan Hanna, dia adalah orang yang paling bahagia. Dia hampir terlupa rasa teruja tu bagaimana. Baru kali ni dia rasa tak sabar sangat.
"Macam mana kerja harini?" Tanya Hanna sambil membuka tali leher yang dipakai Rayyan. Selesai dibuka, Rayyan membuka beberapa butang baju kemejanya lalu berbaring di tepi Hanna.
"Okay. Biasalah shareholder, sikit-sikit nak kontrol syarikat." Balas Rayyan. Mata dipejam, kanan diletakkan di dahi. Lebih selesa di posisi itu. Hanna turut berbaring lalu memeluk tubuh Rayyan dari tepi. Kepala diletakkan di atas dada Rayyan.
"I'm proud of you, baby. Boleh pimpin orang-orang tua tu." Hanna ketawa kecil di hujung ayat. Orang-orang tua yang laparkan wang dan pangkat.
"Thank god, Raid ada tadi. Walaupun dia pun nak melenting." Rayyan bersuara perlahan.
"I rasa Raid dah mula ikut campur dalam urusan syarikat kan. Lagipun dia tengah belajar urus syarikat utama. Kenapa sampai sekarang dia tak beli apa-apa saham syarikat? Bukannya bahaya ke?" Tanya Hanna pelik. Sebab pemegang utama, Tengku Raden. Pemegang kedua pula, Rayyan.
"Shareholder ketiga pun dah jatuh dekat tangan Spain. I rasa dia dah lebih dari cukup untuk beli." Hanna sambung lagi.
"Raid bagitahu i, dia tak nak pun urus syarikat keluarga ni. Tapi dia terpaksa untuk daddy. I uruskan Spain punya shareholder untuk Alex. Mereka dah melampau." Keluh Rayyan. Sakit kepalanya.
YOU ARE READING
THE HIGANBANA✔️ (RE:EDIT)
ActionTHE HIGANBANA⚔️ BOOK 2 OF RAID: THE PSYCHO BADBOYFRIEND Ini kelanjutan kisah mereka, Si pyscho, Tengku Raid Xavier tunang kepada Ariana Carmila koma setelah mengalami kemalangan yang dirancang. Abang kepada Raid iaitu Tengku Rayyan Xavier turut terl...