POV:esmee
Tussen het glas ligt een baksteen met een papiertje er aan. Calum staat op en haalt het papier er af. Hij opent het en begint voor te lezen. Aan esmee : esmee als jij niet om 3 uur snagts bij vuurtoren numer 7 staat zie jij de volchende weekken de gevolgen. Groets Mitch. Die brief zit vol spelfouten moeten wij dit serieus nemen vraagt calum. Michael staat op en pakt het papiertje over. Wie is Mitch ? Esmee ken jij ene Mitch ?
Em tja de enige Mitch die ik ken is 11 jaar oud en dat is mijn achterneefje. Maar hij is zo aardig en schattig dat kan hij nooit zijn. Mmm mompelt Ashton het lijkt wel op het handschrift van een 11 jarige zegt hij terwijl hij het papiertje in Michael zijn hand leest. Waar woont mitch vraagt hij. Ik denk dat Vincent dat wel weet hij kwam vroeger vaak bij hem. Luke loopt nog slaperig de trap op. Een paar minuten later komt hij terug met Vincent achter hem aan gesleurd. Luke vrijft in zijn ogen en geeuwt hier is vinooooohcent. En duwt hem mijn richting in. Vincent met zijn ochtend humeur kijkt mij chagrijnig aan. Weet jij waar mitch woond ? Tja ergens in nieuwZeeland hoezo. En hij is niet in Nederland nu ? Zo ver ik weet niet hoezo die vragen ? Michael laat hem het papiertje zien. Dat kan mitch niet zijn hij doet een van de hoogste opleidingen dus maakt niet van die spelfouten plus daar zie ik hem echt niet voor aan. Zegt Vincent. Vincent loopt weer naar boven terwijl calum de bezem pakt om het glas weg te vegen. Na het echte ontbijt gaan Michel en ik nog even langs bij de huisarts om hechtingen gips en de rest weg te halen. Daarna met krukken terug naar huis. Maar toen we weer thuis kwamen stond er een niet te aangename verassing te wachten. Iemand had ons nieuwe huis onder gespoten met graffiti.
Op de muur stond moordenaars geschreven. We komen de kamer in en daar zitten Ashton Vincent en calum met een biertje voor de tv. Luke ligt languit op de bank met een Australische hoed over zijn gezicht. En mam staat in de keuken op te ruimen. Hebben jullie niks gemerkt vraagt Michael. Calum kijkt ons verbaasd aan, wat gemerkt vraagt hij. Loop eens mee. Calum Ashton en mam lopen met Michael mee ik plof ondertussen met mijn krukken op de bank. Ik hoor een harde knal en zie rook langs het raam af waaien. Luke rent naar buiten en zo snel als ik kon strompel ik ook naar buiten. Eenmaal buiten zie ik dat de auto in de fik staat en Michael en calum op de grond liggen van de klap. Ashton vliegt naar binnen en komt naar buiten met de Brand blusser die eigenlijk al geen nut meer heeft. Michael helpt calum overheid en kijkt nog eens rond of hij iemand ziet die dit gedaan zou kunnen hebben.
Daarna staart hij betreurt naar zijn geweldige droom auto die in rook op gaat.