POV : vader van esmee
Ik begin bij het begin.
Toen ik jonger was zat ik in een klein crimineel groepje die wij de gebroeders noemde. Dat groepje groeide uit tot een groep over de hele wereld van ongeveer 15.000.000 man.
En je gelooft het of niet maar ik ben de leider. En voor jullie en je moeder haar veiligheid ben ik gegaan. In dat pakketje voor Vincent zit iets heel belangrijks. Zo belangrijk dat het zelfs onze levens kan koste. Maar het was ook zo belangrijk waardoor ik leider ben geworden. Als het in andermans handen valt of als ze er achter komen waar ik het heb gelaten word ik als leider verstoten en waarschijnlijk kost het dan onze levens dus ik hoop dat je het goed hebt verstopt. De groep de gebroeders houden zich bezig met losgeld vragen voor van dat bekende caklui. En sommige ergens is Australië Canada en Luxemburg houden zig ook wel bezig met invallen en drugs. Dus je kan wel geloven hoe gevaarlijk die lui zijn en ik kan er niet onderuit omdat die mensen over de hele wereld zitten. En omdat ik er niet onderuit kon heb ik je moeder alles verteld en een pakje en briefje in haar hand gedrukt voor ik wegging. Op dat briefje stond dat ze dat pakje aan jou moest geven als je oud genoeg was. omdat als ze er achter zouden komen dat jullie mijn familie zijn dat ze het eerste mijn vrouw zullen ondervraagen over dat pakje. En dan zou jij nog tijd hebben om het te verstoppen. En als alles achter de rug is het aan Vincent kan geven zodat als hij wil mijn taak kan overnemen. Dat was het zoon beetje.
Ik kijk om en zie mijn dochter in tranen.
Pov: esmee
Ik stap met tranen in me ogen van het busje af. Ineens na zijn verhaal komt er alles uit. JULLIE GIJZELEN BEROEMDE MENSEN schreeuw ik. DAT KAN JE NIET MAKEN MIJN FUKING VRIENDEN ZIJN WEG ZITTEN JULLIE DAAR OOK ACHTER.
Ondertussen staat mijn vader alle kanten in te kijken en te ssstteen.
PAP IK BEN NIET STIL VOOR JE ME VERTELD WAAR ZE ZIJN.
Wie zijn je vrienden dan fluistert hij.
5sos pap 5 sos en ik zak op de vloer. Ik zie alles wazig door alle tranen in me ogen. Hij pakt me arm en sleurt me mee. Waar gaan we heen pap?
Ssst ik zal het je laten zien maar zeg tegen niemand dat je mijn dochter bent. Je heet esmee meer niet geen achternaam geen Vincent niks alleen esmee zecht hij. Ik veeg zo snel mogelijk alle tranen weg en droog me hele gezicht af met me mouwen.
En we lopen de loods in. We komen in een kleine kamer met in het midden een lamp en een wit tafeltje vol blauwdrukken en andere papieren. Aan het tefeltje zit een man in het zwart gekleed met een rode muts aan de zijkant vsn het kamertje zit een klein nood keukentje. Tegen het keukentje hangt een man vol met tatoeages met een kalle kop met een kop koffie. Mijn vader loopt verder naar een deur. Ik loop achter hem aan hij opent de deur en laat mij voor. Achter de deur zit een trap naar beneden. Ik loop de trap af en stop bij de andere deur beneden. Ondertussen doet me vader de andere deur dicht. Me vader loopt ook naar beneden en opent de deur. Hij loopt naar binnen en ik loop achter hem aan de kamer binnen.