POV: Michael
Ik kijk naar mijn hand en zie dat die knal rood is en voel dat er zowizo iets gebroken is al ben ik geen dokter. Adam heeft zijn EHBO dus hij bind luke zijn shirt om tot een soort mitella om mijn hand. Het doet zeer maar ik heb nu minder kans dat ik mijn hand ergens tegenaan stoot. Na een paar minuten komt de getatoeëerde man met 5 borden met koude pizza. Hij smijt ze op de grond en loopt weer de deur uit.
Calum luke ashton en adam lopen richting de deur om hun pizza te pakken. Calum neemt ook mijn plastic bord mee. Ik zit in het hoekje te piekeren over esmee. Calum gaat naast me zitten en schuift mijn bord naar me toe hij zegt dat ik wel moet eten. Ik leun met me kin op mijn knieën. Geen honger ik heb buikpijn verzin ik maar. Ik zie dat calum mij niet gelooft maar hij laat het hier maar bij en eet zijn eigen pizza op. Normaal zou calum gezecht hebben dat me pizza koud word maar onze pizza's zijn al koud dus ja. Een uurtje later komt de blonde vader van esmee binnen gelopen. Hij heeft in hijn rechtse hand een stalen buis vast en in zijn linker hand een camera. Iedereen is meteen alert behalve ik. Ik staar maar voor mij uit alsof ik thuis op de bank zit. Plots word ik ruw omhoog getrokken. Ik moest meelopen en hij houdt de stalen buis richting mij. Ik loop de trap op en kom uit in een klein kamertje met een stoel een tafel en een noodkeuken. Bij de keuken staat de zwart geklede man en de getatoeëerde man. Ik ga op de stoel achter het tafeltje zitten zoals zij dat wilde. Jij leest presies op wat er op dit karton staat BEGREPEN anders overleven jouw vrienden dit niet zei hij. En hij slaat met de stalen buis op tafel. Dus ik begin maar met lezen. Als hij het karton in de lucht houd naast de camera vliegen de tranen in mijn ogen. Dit kan ik toch niet zeggen. Dit zou ik esmee nooit aan doen. Maar ik kan ook niet mijn vrienden laten sterven. De woorden komen bijna mijn mond niet uit. Met roode ogen van de tranen lees ik het karton voor. Als ik alles heb voorgelezen word ik de kamer uit geduwd en val bijna van de trap. Ik knal met mijn knie tegen de muur pak met mijn goede hand de trapleuning vast waardoor ik net niet val. Ik loop verder en voel de kou van de stalen buis tegen mijn rug. Zodra ik beneden weer de kamer in loop en de deur achter me dicht valt rennen luke Ashton en calum op me af. Wat is er gebeurt , waar was je , wat zijden ze? Ve vragen vlogen op mij af. Ik zak door me knieën en plof neer of de vloer. De tranen vliegen over mijn wangen. Ik kan het niet helpen sinds ik esmee ken betekent zij echt alles voor mij. Luke knielt naast mij neer en trekt mij in een knuffel die langzaam veranderd in een groeps knuffel. Wat is er nou gebeurt daar buiten maat? Vraagt calum. I..ik...heb...he.t...uit gemaakt met esmee. Stoter ik. JE DEED WAT ?
komt er verast en boos uit bij Ashton. Zij was misschien wel de enige die ons hier uit kan krijgen. Is dit echt het juiste moment om esmee te dumpen Michael? Vroeg ash. Ik sta op en sla met mijn goede hand in een vuist tegen de muur. IK WERD GEDWONGEN JA IK ZOU HAAR NOOIT DUMPEN ZIJ IS MIJ ALLES MIJ ALLLEEESS schreeuw ik met alle woede die in mij brand. Mijn hand bloed en ik zie dat ik een deuk in de muur heb geslagen. Maar op dit moment kan me dat niks schelen ik wil hier weg en esmee alles vertellen. Maar dat gaat godverdomme niet. En ik loop richting adam en ga naast hem zitten. Ik zie dat luke ash en calum geen woord meer durven te zeggen.
Na een half uur loopt Ashton een beetje schuw naar me toe en gaat tegenover mij zitten. Hij friemelt wat met zijn shirt en stottert wat. Wat zei je ash vroeg ik hem. D..dat het me spijt. Sorry voor wat ik net zei. Zei Ashton zachtjes. Excuses aanvaardt maat jij kon dit niet weten zeg ik hem en klop op zijn schouder.
Ik was wat van slag en weet gewoon niet meer wat ik moet doen en dat reageerde ik op jullie af.
Langzaam kijkt Ashton omhoog en zie ik een klein glimlachje op zijn gezicht. Het geeft niet we zijn allemaal wat van slag en in de war zegt ashton. Hij veegt zijn hand door mijn haar en gaat weer naast luke tegen de muur zitten.