part 23

98 3 1
                                    

POV:esmee

De volgende ochtend na maar 4 uurtjes slapen ga ik weer naar het ziekenhuis. Dit keer om iemand op te halen. Luke mag naar huis maar loopt nog op krukken dus heeft vervoer nodig. Mijn moeder bood aan hem te halen en brengen. Calum en ik spraken af dat ik en mijn moeder op de parkeerplaats zouden wachten en in de verte zie ik ze al aankomen. Eenmaal in de auto hebben we weer veel bij gekletst. Soms als we het over het ongeval hebben hoorde ik duidelijk dat luke zijn tranen in hield doordat zijn stem trilde maarja zoiets gaat ook niet ik je koude kleren zitten. Calum brengt luke naar binnen en wij rijden terug om ashton te bezoeken. Eenmaal voor ashton zijn kamer bedenk ik iets voor Vincent maar dat kan voor mij wel gevaarlijk gaan worden. Ik besloot op de gang alles op een papiertje te schrijven.
Ashton HEEL ERG BEDANKT VOOR ALLES. Ook wil ik de rest bedanken. Misschien is dit het laatste wat jullie van mij zullen horen. Ik zal alles uitleggen. Mijn moeder heeft mij een paketje gegeven en dat heb ik geopend er zat een sleutel in en volgens Vincent is dit de sleutel van een geheime gang onder het witte huis waar niemand iets van weet. Vincent moet deze openen en word zo lid van de bende. Zo niet kan mij mijn moeder Vincent en mijn vader iets overkomen. Ik heb de sleutel uit het paketje gehaald en verstopt. Ik heb besloten dat ik ondanks dat mijn vader mij wilde ombrengen de taak van Vincent over neem. Ik geef zo Vincent de opdracht om met mijn moeder naar een voor jullie on bekende plaats te vluchten zodat hen niks zal kunnen overkomen. Dit kan mij mijn leven kosten maar ik wil dat jullie veilig zijn. En mocht Michael ontwaken. IK HOU VAN JOU EN WEET DAT IK ALTIJD VAN JOU ZAL BLIJVEN HOUDEN. VAARWEL MIJN LIEFSTE. Ik wil iedereen bedanken voor de steun en sorry zeggen voor alles waar ik jullie in heb meegesleurd. Het spijt mij
Xxx esmee

Ik vouw het papiertje op droog mijn tranen en stop het nog even in mijn zak. Ik loop ashton zijn kamer in en groet hem zoals ik normaal ook doe. Stiekem leg ik het blaadje in zijn nachtkastje. Na 2 uur neem ik weer afscheid en ga ik naar Michael. Ik kniel naast zijn bed en vertel hem alles wat ik ook op het blaadje heb geschreven. Ik weet dat jij dit kan horen dat geloof ik echt zeg ik met een kraak stem van het huilen. En ik geef hem een kus op zijn hand. Na het hele verhaal neem ik definitief afscheid en loop ik het ziekenhuis uit. Ik stap bij mijn moeder in de auto en sms ondertussen Vincent of hij wil afspreken om 11 uur snachts op dr zelfde plaats alleen. Ik stap uit de auto en hol op mijn kamer af. Ik pak de sleutel van de ondergrondse gang onder de rotte plank uit en stop die in mijn schoen ik schrijf een briefje waarin staat wat Vincent moet doen en waar hij heen moet vluchten. Daarna wacht ik eigenlijk tot het tijd is om naar Vincent te gaan. Eenmaal op de plek aangekomen zie ik dat het mistig word. ik wacht netjes op Vincent. In mijn ooghoek zie ik achter me iemand mijn richting in lopen. Ik draai om en zie mijn vader met Vincent dieveen mes op zijn keel heeft. GEEF MIJ DE SLEUTEL KRENG OF HET IS OVER MET JE BROERTJE. Schreeuwt hij. HEB JIJ GEEN GEVOEL OF ZO schreeuw ik HET IS JE ZOON HOE KUN JE DIT OVER JE HART VERKRIJGEN. DE SLEUTEL schreeuwt hij. Oke ik wil een voorstel doen ik in de ruil voor Vincent. Ik werk mee en word lid van je bende. Daarvoor in de plaats laat jij Vincent gaan. Vincent begint te schreeuwen dat ik dit niet moet doen maar ik negeer hem. NOU zeg ik. Open jij de gang ? Vraagt hij. Ik doe of ik geen idee heb van een gang om Vincent te beschermen. Maar blijkbaar wist pa al dat ik dit wist. Ja ik open de gang dat beloof ik. Hij laat zijn mes zakken en duwt Vincent mijn richting in. Ik omhels Vincent en druk het papiertje in zijn hand. Ik hoop zo dat hij zich houd aan wat er in staat. Ik laat hem los en loop naar me vader toe. Ik loop netjes met hem mee en laat Vincent verward achter.

5sos friendshipWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu