Kapitel 7 När det kommer på tal

85 4 0
                                    

Felix

Jag drar ett skälvande andetag. Daff ger mig en uppmuntrande klapp på axeln. "Det här gå toppen" Peppar han. "Gör bara som jag sa" Han kollar på oss alla. Jag nickar lätt. Man är på något sätt alltid uppskärrad inför en intervju. Sen ropar en man fram oss. Frida tjejen som intervjuar oss ler välkomnande.

"Tjena" Hälsar hon och ger oss alla varsin kram. Sen ställer vi oss runt ett bord. Ogge står bredvid mig. Bredvid honom står Oscar och sen kommer Omar. Jag ler lätt mot kameran som riktas mot oss. Nu kör vi.

"Så hur mår ni då?" Frågar Frida och kollar med överdriven entusiasm på oss.

"Najs" Utropar Omar. Jag flinar lätt mot honom. "Chill, själv?" Jag vänder min uppmärksamhet mot henne.

"Bara bra tack, ska vi köra igång eller vad tycker ni?" Hon vänder sig mot kameran och blinkar med ena ögat. "Nu kör vi" Stämmer vi andra in. Oscar ler stort. Jag är nära att himla med ögonen åt honom men hindrar mig i sista sekund. Jag slappnar istället av och ler självsäkert.

"Så Felix. Du har ju lagt upp en viss bild på Instagram" Börjar Frida vant. Jag stelnar till lite, direkt fattar jag vilken bild hon menar. "Uhm, ja jag har lagt ut många bilder" Svarar jag nervöst. Jag känner hur Ogge fryser till is bredvid mig.

"Någon speciell bild du lagt upp?" Hon lutar sig lite framåt bredvid sin dator. Jag känner hur handsvetten bryter fram.

"Vilken menar du?" Jag känner mig lite lätt chockad här. Jag trodde inte att hon skulle gå så rakt på sak.

"Det är en bild på när två personer kysser varandra. Har du så att du kan visa upp bilden" Jag är nära på att flämta till. Varför kan dem inte låta mitt förhållande vara ifred!? Jag nickar lätt. "Just det" Svarar jag lite kvävt. Hon ler listigt mot mig. Man ser att hon är van med detta. Jag letar fram min telefon.

"Den är död" Förklarar jag och trycker in hemknappen för att bevisa att jag talar sanning.

"Har du din Ogge" Han skakar på huvudet. "Här" Oscar räcker mig sin mobil. Jag låter min glida ner i fick igen. Sen letar jag fram bilden på min Instagram sida. "Du kan hålla upp den mot kamera två där" Jag visar upp bilden. Den syns ganska dåligt men ändå.

"Den kanske inte syns så bra där. Men Felix nu, frågan som alla fans väntat på. Vem är det på bilden, det är du sen har det spekulerats mycket om vem det är" Jag lämnar tillbaks mobilen till Oscar.

"Är det för ögonbrynen" Flinar jag lite mer säkert. Hon skrattar lätt. "Så, vem är det?" Fortsätter hon. "Det har spekulerats om att det är Ogge, eller Oscar" Hon kollar först på Ogge och sen på Oscar. "Me ja då!" Utropar Omar och låtsas se förolämpad ut.

"Det skulle inte kunna vara du, du har för mörkt hår" Kommenterar jag. Frida vänder sig åter till mig. Hon väntar på en förklaring det ser man.

"Alltså bilden är ju ganska otydlig och så" Börjar jag. "Alltså, bilden är på mig och min flickvän" Stammar jag fram. Så nu är det gjort Felix, chilla. Det funkar inte. Mitt hjärta slår i två tusen och jag tror att jag ska smälla av. Frida busvisslar lågt. Jag rodnar lätt.

"Så den är på din flickvän och dig, vem är din flickvän, beskriv henne lite" Frida lutar sig ännu längre fram över bordet. Jag lutar mig instinktivt bakåt.

"Hon heter Zelda, vilket många av er kanske vet... Hon... Vad ska jag säga?" Jag biter mig nervöst i läppen.

"Det är lugnt jag tror redan att många vet vem hon är, tre konserter har hon väl haft, och så kommer det väl en i Göteborg. Men nu åter till er. Eller nästan i allafall. Har inte Zelda varit din flickvän Ogge?" Hon vänder sig mot Ogge. Ånej varför sa jag någonting om detta. 'Jag är så klumpig' bannar jag mig själv. Ogge ser förskräckt på mig. Sen tycks han samla sig lite och så svarar han...


Pack my suitcaseWhere stories live. Discover now