---Zelda---
Jag bryter isär ät pinnarna. De andra följer mitt exempel. Jag stoppar en liten rulle av fisk, ris och sjögräs i munnen. Tuggar och njuter. Felix har problem med pinnarna. Han ger slutligen upp och andvänder i stället en gaffel.
"Fusk!" Kommenterar Omar. Jag nickar instämmande. "Nej, det är nu du ska hålla med och stå på min sida" Felix tar en av mina fisk bitar och stoppar i munnen. Jag tar en av hans. Sen blir det kaos. Omar tar mat av mig. Ogge sträcker sig då över bordet, tar av Omar. Mira tjuter till. Jag snappar åt mig en av Oscars sjögräs. Han himlar med ögonen men sträcker sig och tar en av mina. Många kastar irriterade blickar på oss. Jag skrattar tyst. Efter ett tag lugnar vi ner oss.
"Skål för en bra spelning" Felix höjer sitt glas med Cola. Alla följer hans exempel. Jag rodnar.
"För oss alla" Jag höjer slutligen mitt glas. Vi slår ihop dem.
"Jag kan knappt fatta att du är känd" Piper Mira som sitter inklämd mellan mig och Omar. Jag skakar på huvudet.
"Detta är min tredje spelning, jag är inte känd" Hon suckar irriterat. "När ska du fatta att du är det" Hon stoppar lite ris i munnen, tuggar. Jag skjuter mätt undan min tallrik. Omar lutar sig mätt tillbaks. Sen rapar han rakt ut. Jag rynkar på näsan.
"Du är ibland så barnslig" Kommenterar Felix. Omar flinar nöjt åt honom. "Jag vet och det är därför ni alla älskar mig" Jag brister i skratt. Hans röst är så självgod. "Förresten så är El ganska barnslig ibland" Han ser ännu mer nöjd ut. "Till mitt försvar" Men hinner inte längre. "Du får inte säga något till ditt försvar" Avbryter Omar.
"Till hennes försvar" Säger då Felix, "Hon är min flickvän" Omar rullar med ögonen.
"Till mitt försvar hon är min vän!"
"Vad var det för någonting" Vi brister i skratt igen. Jag dricker lite cola. Jag låter blicken fara över den lilla restaurangen. Den fastnar på ett par tjejer som sitter och tittar på oss. Dem viskar någonting. Fnissar. Sen reser tre av dem sig upp och börjar att gå mot vårat bord. Jag puffar till Felix i sidan.
"Aj, vad va det där bra för?" Frågar han mig och rynkar pannan. "Jag tror ett par foooers är på väg" Viskar jag. Han kollar runt och får syn på dem. Jag dricker lite till Colan, njuter av smaken. Flickorna stannar framför vårat bord med osäkra flackande blickar och nervösa leenden. Ogge ler vänligt mot dem. Felix ler ett snett leende som får mig att smälta. Han vänder sig mot dem. Deras ögon är runda när deras blickar sveper över vårat bord.
"Hej" Mumlar en tjej lite blygt.
"Tja" svarar Oscar med ett smil på läpparna. "Vi undrar bara om vi kunde få ta några bilder tillsammans med er?" Säger en tjej med brunt hår. "Visst" Nickar Omar. Killarna tar några bilder tillsammans med tjejerna. De står kvar ett tag och kollar på mig innan den tredje tjejen som inte sagt något tidigare frågar med tunnröst: Får vi ta en bild med dig? Jag känner mig chockad. Men mig? Jag är ju precis som dem. En vanlig tjej. Precis som alla andra.
"Visst" Jag ler förvånat mot dem. Sen hoppar jag över Felix som ser lite chockad ut. Mira piper till. Jag tar några bilder med tjejerna. Sen ber en av dem till och med att skriva på hennes mobil fodral. Tjejen med brunt hår drar upp en penna ur fickan. Jag skriver med sned handstil mitt namn på ett rosa skal. När jag slutligen sätter mig ner igen på min plats bryter genast ett nytt kaos ut.
"Oj!" Är det första Felix säger. "Vadå-rå kan inte jag också ta bilder med fans eller?" Jag höjer på ögonbrynen och ger honom en bitch blick på skoj. Han drar in mig i en kram. "Jo så klart!" Skyndar han sig att säga." Jag blev bara så förvånad, du är ju typ skit känd" Förklarar han. Jag himlar med ögonen åt honom. Sen vänder jag mig mot Mira som ser ut att hålla på att explodera. Hon exploderar i en sky av små glädje tjut och babbel. Omar skrattar till och petar henne på kinden. På något sätt känns det som om de två har något på G.
"Min bästis är känd! Du som sa att du inte var det, detta var din tredje spelning och nu vill Rihannas maneger träffa dig!" Exploderar hon. Jag skrattar till. "Dummer" Jag smäller skämtsamt till henne på armen. Hon smäller tillbaks. "Det är ju sant!" Omar nickar. "Hon har rätt!" Sen stämmer de andra in. Ingen lyssnar på mina protester. Oscars mobil plingar till. Han kollar.
"Det är från Daff, dags att dra. They need you El" Jag stoppar en sista rå fiskbit med sjögräs i munnen. De andra reser sig från bordet. Jag sträcker på mig. Det knakar i hela mig. Vi skyndar tillbaks till Globen.
YOU ARE READING
Pack my suitcase
FanfictionUppföljare till Phone, andra delen i trilogin Say Something. Pack my suitcase. "Hur kan du sticka ifrån mig. Älskar du mig inte längre?" Han höjer rösten ännu mera. "Om du verkligen älskar mig så hade du låtit mig gå!" Skriker jag. "Om du verkligen...